7 mei 2025, 00:36:51

Tweety mankt

Gestart door Ann, 9 januari 2008, 20:21:03

« vorige - volgende »

bobbie

12 januari 2008, 10:54:24 #15 Last Edit: 12 januari 2008, 10:56:07 by bobbie
Wat vervelend zeg. Ze zeggen weleens: ouderdom komt met gebreken. Maar het is toch wel erg slikken als het zover is.

Een blein is een ontstekinkje begrijp ik?

Als dat zo is zou ik zorgen dat alle slijtstokken (die ruwe waarvan de nagels slijten) uit de kooi van Tweety verwijderd worden (als je die hebt) want dat verergert alleen maar ontstekingen aan de voetzooltjes en kunnen er zelfs wondjes bij komen.

Veel sterkte in ieder geval, ik vind het heel erg voor jullie en helemaal voor je lieverd.

Groetjes, Nel

Ann

Hey iedereen

Bedankt voor de reacties. Ik zal inderdaad de realiteit niet uit het oog verliezen, kan ook niet, omdat ik haar steeds bezig zie... dat maakt het ook moeilijker. Als je haar zo ziet moeite doen om op dat ene stokje te geraken dat in de andere richting hangt... toch haal ik dat niet weg. Ze is zelf nog levendig genoeg en zegt zelf "welk stokje?" Hun eigen levenslust is ook enorm groot. Het enige dat ik kan doen is haar er zo veel mogelijk uithalen en haar nog een aangenaam leven proberen te geven voor de tijd dat ze nog bij ons en wie weet hoelang nog, want zolang zij wil, kunnen we het alleen maar positief bekijken he (of ik zal het zeker proberen).

Oeps... gebruikte ik een Vlaams woord? Een blein is (even gegoogled voor het mooie Nederlands ;) ) een blaar.

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

bobbie

:D :D Ooooo, een blaar  :D :D

Als dat ene stokje een slijtstok is kan je gewoon daarvoor in de plaats op dezelfde plek een gewone stok doen. ;)

Groetjes, Nel

Eric Holtmark

Hoi An,

Laat ik beginnen dat mijn kennis van vogels en valkparkieten redelijk beperkt is .
Maar ik las dat jouw valkje reuma heeft,nu hadden wij vorig jaar kerst een parkiet die niet meer op zijn stok kon zitten.
Deze bleek na bezoek aan de d.a ook reuma te hebben.
De d.a heeft het toen gehad over een injectie met een bepaald zuur.
Was bij ons niet zo zin vol vond hij daar de parkiet  14 jaar was.
Informeer eens bij je d.a of misschien heeft iemand anders hier al goede ervaringen mee?

Succes en sterkte met Tweety

Groetjes Eric

Ann

Hey Nel

Ja de taalbarrière he :)

Ik denk inderdaad de de stokken nog vervangen moeten worden. Nu zijn het van die plastiek stokken die je iets van verkorten en verlengen naargelang de grootte van de kooi en het bovenstuk is geribbeld en lijkt op antslip.

Hey Eric

Nog nooit gehoord van deze behandeling, maar ken dan ook niets van reuma.

Hey Henk

Je mag steeds die link wel eens geven, wie weet staat er wel iets op wat haar kan helpen.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Nadja

Hoi Ann,

Ik vind het echt ontzettend naar voor Tweety. Voor zover ik weet is bij mensen en dieren (zoals katten en honden en papegaaien) reuma niet dodelijk, maar alleen ontzettend pijnlijk. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met valkparkieten, maar reuma is een ziekte die de gewrichten en de pezen aantast. Deze gaan ontsteken en kunnen gaan zwellen. Ik wil geen doemscenario scheppen hoor, maar in de ergste gevallen kunnen vergroeiingen optreden en kunnen organen aangetast raken. Maar dit is in de meest erge, meest zeldzame gevallen. Reuma is niet dodelijk. Aangezien je het laat ontdekt hebt is er nog wel een behandeling mogelijk, namelijk het toedienen van ontstekingsremmers: Reuma is immers een ontsteking van de gewrichten. Ik weet alleen niet of dit bij valkparkieten gebruikelijk is aangezien ze zo klein zijn: het heeft een hoge bloeddruk en verdunning van de huid tot gevolg. Ik hoop echt dat Tweety er een beetje bovenop komt, want bij de één is het ernstiger dan de ander. Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Nadja

Kaatje

Hoi Ann,

Goh wat zielig voor Tweety  :( Reuma en Arthrose bij vogels, wat een nare aandoening is dat toch voor die kleine diertjes, bahhh !!

Ik hoop dat Tweety nog heel lang en op een dierwaardige manier in jullie midden mag blijven !! Verwen haar dan ook maar extra, dat kan ze volgens mij ook best gebruiken nu ze alleen zit !!

Zolang ze nog met veel plezier rondscharrelt en "alleen" maar met haar pootje mankt of sleept, en heel belangrijk geen pijn heeft .... zou ik gewoon met volle teugen van haar genieten !!

Dat deze lieverd een "handicap" heeft maakt haar niet minder mooi en lief .... maar zal je juist meer van haar gaan houden !!

Sterkte ermee en geef Tweety maar een dikke knuffel !!

Groetjes Karin

Ann

Hey Nadja

We hebben een pijnstiller gekregen moest het echt niet meer gaan, maar tot hiertoe, denk ik, lijkt het erger dan het is want Tweety zelf doet nog alles en haar lieve lachje heeft ze ook nog. :)

Hey Kaatje

Zal haar de knuffel geven hoor. Tweety zelf zit er niets mee in om alleen te zitten. In het allerbegin heeft ze 4 jaar alleen gezeten voor Cher er kwam en nu, denk ik, zit ze geruster dan vroeger. Ze hoeft zich nu geen zorgen te maken dat ze wordt weggejaagd en als ik thuis ben, komt ze er 100% uit hoor. :)

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?