turquoisine en veelkleuren en grasje???

Gestart door myarca, 9 januari 2008, 17:12:08

« vorige - volgende »

myarca

hallo

ik heb een vraag kunnen veelkleuren en turquoisine en grasjes en rossela's samen 1 grote voliere??
ik vind dit best mooie vogels.

groetjes

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Karin

Eh, volgens mij zien de rossela's dat als snackje  ;D Kweek je met de rosella's ? Dan zeker niet doen. Misschien heeft iemand hier beide soorten samen zitten en kan er meer over vertellen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

myarca

Hoi Karin

Ik heb een koppel pracht rossela's bij 13 grasjes zitten en dat gaat gewoon super dit koppel is heel rustig ik heb ze ook bij valken gehad.
maar vroeg me meer af of de veelkleuren en turqen er wel bij konden.
nu gaat het heel goed de grasjes zitten in hun nestkasten vieze dingen te doen ;D en de rossela's doen ook hun dingen laten mekaar met rust.

misschien iemand anders die het weet??

groetjes

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

nick01

het is moeilijk zeggen of t wil of niet.
het ligt aan de vogel.
jij hebt rosella's bij je vogels in zitten , ik zou daar persoonlijk zelf nooit aan beginnen , ik heb gezien hoe de pennanten van mij zich destijds gedroegen.
ik heb weer pruimekoppen bij mijn vogels in zitten , en daar krijg ik weer reacties op van ben je gek ofzo?

turquoisnes zijn neophema's die zijn over t algemeen zeer vredelievend , het enige wat wel eens willen botsen is meerdere soorten neophema's bij elkaar in.
de veelkleuren zou ik persoonlijk ook weer niet doen.
het is een familie van de roodrug.
en die staan ook weer niet echt bekend (in het algemeen) als lieve vogeltjes zeg maar.
vaak behoorlijk dominant en vooral in de broedperiode kunnen ze behoorlijk agressief zijn.
als ik kijk naar mijn roodruggen daar kon ik de jonge mannen net bij in houden tot zelfstandig worden , als ik later was had de vader ze al toegetakeld want dat zien ze als concurrentie.
maar goed mijn moeder kweekte eerder met 3 mannen en 2 poppen in 1 volière en dat ging altijd goed.
dus t blijft moeilijk om echt te zeggen dat kan wel of niet elk soort kan zich gedragen zoals je het eigenlijk niet zou verwachten.

mijn advies doe alleen de turqen.
je hebt geluk met die rosella's , hou t daar bij want je hebt kans dat 2 soorten die al bekend staan om hun gedrag elkaar gaan ophitsen en dan slaan de rosella's misschien ook wel om.
dan heb je helemaal niks.

lang verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

myarca

hoi nick01

me rossela's zijn heel zacht daarom druf ik het ook gewoon aan.
ik heb ook penanten gehad maar die waren bij mij ook niet te hanteren bij andere vogels.
ik denk toch dat ik van de turqen en veelkleuren afzie.
misschien in de toekomst als het kan en meer plek is.
heb straks 4 buiten voliere's waar de een koppel bergeparkieten een koppel halsbanden een koppel koningsparkieten en een koppel roodvleugels of lori's van de blauwe bergen.
de grasjes moeten eerst binnen blijven pas als ik met passen en meten misschien nog een voliere erbij kan nemen voor hun.
bedankt voor de info

groetjes

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Mara

Hoi Nick

Ik zelf heb ook prachtrosella's bij valkjes, grasjes en roodruggen zitten. En dat gaat heel erg goed. Dit zijn geen pennanten maar prachtrosella's, misschien dat zij een zachter karakter hebben?

Hoi Myarca

Rosella's gaan niet altijd samen met andere soorten, vooral in de broedperiode. Ik raad het niet aan om ze samen te zetten (ik heb ze samen zitten) juist omdat het niet altijd goed kan gaan. Beter voorkomen dan genezen.

Mara