13 mei 2025, 16:48:09

wennen aan elkaar

Gestart door bargram, 8 januari 2008, 13:22:36

« vorige - volgende »

bargram

Hallo allemaal,

We konden de verleding niet weerstaan toen we gisteren trosgierst gingen halen en een prachtig popje zagen zitten bij de dierenwinkel. Het gaat om een popje van ca 1 jaar oud, dat bij een gezin heeft gestaan waar ze in haar eentje niet happy was en veel schreeuwde. Omdat we zelf graag een valkje wilden herhuisvesten, bij voorkeur een popje, en we erg onder de indruk waren van hoe relaxt ze was, hebben we haar direct mee genomen.

Om haar aan ons andere valkje Fons te laten wennen, en hem aan haar, hebben we Lana - zo heet ze - in een aparte kooi vlak bij de kooi van Fons gezet. Zij is erg geinteresseerd in Fons, maar Fons lijkt tegenover Lana een beetje verlegen. Hij is zeker geinteresseerd, maar wel een beetje bangig.

Hoe kunnen we deze 2 valkjes het beste aan elkaar laten wennen? Kunnen we ze voorlopig het beste gescheiden houden? Ook ivm quarantaine? En hoe lang moeten we ze ongeveer uit elkaar houden?

Verder is Lana nog niet tam, maar ook niet erg bang voor handen. Ze eet al trosgierst uit onze hand. Maar ze houdt ondertussen vooral in de gaten wat Fonsje aan het doen is. Is het verstandig om de valkjes even te scheiden als we Lana handtam proberen te krijgen?

groetjes,

Barbara

Nadja

Hoi Barbera,

ivm quarantaine zou ik ze even gescheiden houden (normaal gesproken is dit zes weken). Ze kijken sowieso even de kat uit de boom, en ik denk dat ze snel genoeg aan elkaar zullen wennen, aangezien ze nu al in elkaar geïnteresseerd zijn. Is Fons handtam? Dan zou ik ze niet scheiden, want dan kan Lana het handtamme gedrag van Fons een beetje 'afkijken'.

Groetjes Nadja