11 september 2025, 15:05:41

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi marian,

nee helaas gaat dat niet zo snel, was dat maar waar  ;D maar even goed bedankt meid!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Kimm

Dank je wel hermien, uiteraard wens ik jou helemaal hetzelfde  :-*

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kimm

Dank je wel dorothé en Ivo, voor jullie ook een heel goed 2010!!!  :-*

liefs kim

Kimm

hoi iedereen!
ten eerste een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie  :-*

Nu even over bemmie.
Bemmie is al heel lang broeds. Hij zit de hele dag in zijn kooi in een hoekje te broeden op niks.
Dat is op zich niet zo erg, maar ik mag niet met mijn hand in de kooi komen. Meneer hangt als een pitbull in mijn hand en arm en hij laat niet meer los.
dit is niet erg prettig. Zijn ontlasting houdt hij ook op, totdat hij eruit mag.
Heeft iemand tips voor mij? behalve niet meer douchen etc?

liefs kim

Anja

Geen groenvoer geven en niet over de rug aaien.
Niet douchen inderdaad en misschien een handschoen aan doen als je de kooi in moet.

Verder zou ik het ook niet weten Kim.

Voor jou ook de allerbeste wensen voor 2010.

Kimm

ja ik trek mijn mouw al over mijn hand. als ik al naar hem kijk vliegt hij de kooi door :o

Anja

Jeetje wat vervelend zeg. Hoop dat het snel over is. Als je nu de volgende keer begint te merken dat hij broeds aan het worden is kun je dan niet het rooster in de kooi doen. Dan kan ie geen nestje op de bodem maken.

Kimm

ja dat zou ik inderdaad kunnen doen anja. hij is eigenlijk al heel erg lang broeds. ik hoop dat het een keertje overgaat hoor. als ik bv wat lekkers bij hun in de kooi wil doen, dan moet ik het erin gooien  ;D

Always look..

Het klinkt als een heuze pitbull  :o

Is broeds gedrag niet op de een of andere manier te stoppen?
Ik heb der (gelukkig nog geen) ervaring mee maar lijkt me vrezelijk..

Succes der mee kim!

Kimm

hoi sanne,

ik zou het niet weten of zoiets te stoppen is  ::)
hij is inderdaad een ware pittbull. hij bijt tot bloedens toe en hij laat je niet los.

liefs kim

Caroline

Jeetje Kim, wat verschrikkelijk.  >:(

Persoonlijk heb ik deze ervaring ook niet met vrijgezelle mannetje en/of popjes en kan je dus ook niet meer tips geven dan je al weet en kreeg ....

Alleen inderdaad de cyclus verbreken, in een andere kooi, desnoods tijdelijk in een andere ruimte.

Of hem opsluiten met een pop en een blok en hem daadwerkelijk de kans geven om een nestje te krijgen maar ik herinner me dat hij geen popje wil, toch??

Lastig hoor.  :-\

Sterkte ermee.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

ja ik las net ergens anders ook al om de vogel dan sávonds al in een andere ruimte te plaatsen tot de ochtend, maar jee dat vind ik ook wat. en wat moet ik dan met happy? happy gewoon in zijn kooi laten? ze zijn vriendjes he.

nee bemmie wil geen popje, hij straft ze allemaal af.

anders neem ik binnenkort wel even contact op met de vogelarts, misschien heeft zij wat tegen die hormonen.
inderdaad lastig dit.

sabine

Hoi Kim,

Ik weet hoe vervelend het is om aangevallen te worden door een broedsmannetje. Binky was ook een pitbull toen Pearl er bij kwam. Binky was niet alleen broeds maar hij claimde ook. Ik heb toen dierenartsen gebeld, maar is er niks tegen deze hormoon probleem. Behalve de tips die je al gekregen heb.
Ik heb toen Binky Bachremedies gegeven hij was al aan de Rescue Remedy en ik kreeg het advies om daar Chicory aan toe te voegen. Daarna ging het een stuk beter, Binky laat nog steeds in zijn kooi merken dat hij de baas is door lelijk te doen maar hij valt niet meer aan. En buiten zijn kooi is hij weer erg lief ook als hij broeds is.
Misschien het proberen waard?
Sterkte er mee!

Verder wil ik jou ook nog een gelukkig 2010 wensen!

Groetjes Sabine