28 april 2024, 22:18:49

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

tja een groot valkje is hij niet. maar er zit geen vet op vind ik.
maar bedankt voor je reactie hoor ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Kim,

Nu je het zo vraagt, dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd.
Bij Teddy, maar je weet hij is een kleintje en erg lichtjes, voel ik ook wel een beetje het borstbeen. Maar ook bij Indy heb ik het gevoeld en zij was toen wel afgevallen, door paniek gehad te hebben, gewond en de rui.
Misschien ligt het ook aan de bevedering? Sommige valkjes hebben een dikkere vacht.
Echt weten doe ik het ook niet.
Ik hoop dat je hierop nog een antwoord krijgt :D

Fijne dag verder, groetjes Marian

Kimm

dank je marian. ik vind het gewoon raar, want hij is ongeveer net zo groot als happy en happy weegt 89 gram en daar voel ik het borstbeen niet van. dus ja, ik vind het apart.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Hoi hoi!!!!

Bij een flink valkje kun je zeker bij 102 gram zijn borstbeen voelen, dan is hij dus duidelijk iets te ligt voor zijn formaat.

Net als ik bij Reem voelde, onder de 90 gram voelde ik duidelijk zijn borstbeen, 85 gram en lager is hij echt broodmager, terwijl sommige valkjes met 85 gram lekker vlezig zijn.  ;)

Zelf heb ik hier Diégah, in haar vette periode 158 gram.  :o :o  Straks na de kweek is zijn zeker wel 30-35 gram afgevallen, met haar dan 120-125 gram is ze broodmager.  ;) Onvoorstelbaar maar echt waar.

Gewoon vanaf even goed in de gaten houden en een tijdje even wegen.  :)

Met jouw zorg komt het vast goed.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bello

Hoi Kim,

102 gram is niet slecht hoor, maar ik heb je valkjes in het echt gezien en ze zijn zeer actief bezig hoor.

dus dan gebruikt hij ook veel meer energie dan als hij niet zou vliegen.


Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kimm

ok dank jullie wel.  ;)
ik blijf m even wegen. inderdaad dorothe, ze krijgen heel veel beweging. is het een idee om ze een keertje wat zonnebloempitten te geven? dit krijgen ze nu niet.
verder krijgt hij vanalles genoeg te eten.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Ja je zou ze zonnepitten kunnen geven maar niet teveel.
Miki is nog jong en dit kan een helpen.

Want de kans is groot dat ze alleen de zonnepitten gaan eten en dat is niet goed en te eentonig.

Ze zijn bij jou gewoon heel bewegelijk en het is net Schiphol in het klein ;D ;D

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Dierenfreackske

Hoi, ik vind 102 gr. een mooi gewicht hoor, zeker als ze zo actief bezig zijn he,  heel goed hoor! Grtjs. Ann



Kimm

Citaat van: Bello op 15 oktober 2009, 21:30:59
Ze zijn bij jou gewoon heel bewegelijk en het is net Schiphol in het klein ;D ;D



;D  ;D  ;D  :-*

hoi ann,
dank je meid, maar ik wil miki iets dikker hebben.  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Ik herken het heel erg kim, ook 92 gram is niet veel te licht maar ook ik wil Levi graag zwaarder hebben!
Succes met vetmesten!

xx Sanne en de Jongens

Kimm

bah, had ik een nieuwe weegschaal gekocht, klopt er geen f**
van :-\
ik had er even wat dingen opgelegt om te kijken of de weegschaal wel aangeeft wat er ook op de verpakking staat, van gram.
de weegschaal geeft veel meer aan dan dat het werkelijk weegt.
dus ruilen dat ding, want dan klopt het gewicht van miki ook niet denk ik.

groetjes

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim, ja, ben je er ook niet veel mee als dat ding niet klopt he, hopelijk mag je die nog ruilen, succes he!  Alles goed met de valkjes ook? Grtjs. Ann



Kimm

hoi ann,

ik had er een pakje koffie op gezet en die is normaal 500 gram. de weegschaal gaf aan, 550 gram. dat vind ik nogal een verschil, dus daar kan ik niet van op aan. de bon heb ik nog, vanmiddag ga ik m ff ruilen.
met de valkjes gaat het erg goed. ook erg ondeugend ;D
er verdwijnt steeds meer uit mijn huiskamer naar een andere kamer. alles wordt gesloopt. het wordt kaal hier  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Kim,

Nah, wat stom, een weegschaal die het niet doet >:(
Gelukkig ontdekte je het, verschil is idd wel groot.
Haha, straks verhuis jij ook naar de andere kamer en hebben de valkjes een hele grote 'volière'! ;D ;D

Fijn weekend!, groetjes Marian

Dierenfreackske

Hoi  hoi ,  stomme weegschaal ook! Ga maar snel een nieuwe ruilen he!  ;D ;D ;D   grtjs. Ann