14 juli 2025, 15:58:00

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Kim, veel succes vandaag bij de va voor de veertjes, grtjs Ann

Romy

Hoi Kim

Ik ben benieuwd wat de VA je gezegd heeft ivm de veren van Happy.
Is het trouwens ver rijden naar die DA?

Groetjes
Romy

Kimm

wij zijn er weer!

Happy was onder narcose gebracht en toen zijn de veertjes getrokken. In totaal 18 stuks.
Ik mocht er gewoon bij zijn onder het genot van een kopje koffie.
Het was wel een akelig gezicht om je vriendje er zo bij te zien liggen, maar ja het moest gebeuren.

veertjes trekken zonder narcose doet erg zeer bij een vogel. 1 of 2 kan wel maar geen 18 stuks.

Ik had een heel erg goed gevoel bij deze mevrouw. ze is ontzettend aardig en rustig.

Ik ga hier zeker weer naar toe als het nodig is.

romy, voor mij is het 1 uur rijden heen en 1 uur terug.

Happy zit nu weer lekker in de kooi, aan het bijkomen ;)

Deze mevrouw vind ik een aanrader voor iedereen die er dicht bij woont!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

Hoi Kim, mooi om te horen dat je weer veilig thuis gekomen bent met Happy weer in zijn kooitje! Ik houd je boekje bij hoor! Ben benieuwd! ;)

Romy

Hoi Kim

Fijn om te horen dat het zo goed is gegaan, en dat je een goed gevoel hebt bij deze VA!
Is Happy alweer helemaal bijgekomen van de narcose?

1 uur rijden gaat nog net vind ik. Naar mijn VA waar ik heel tevreden over ben, is het 50 minuten rijden. Ik heb het er ook voor over omdat ze heel deskundig, vriendelijk én goedkoop is.

Hopelijk groeien de veren nu weer snel aan, en wordt Happy weer happy  :D

Groetjes
Romy

Sally

Hoi Kim,

Fijn dat alles goed gegaan is en dat je een goed gevoel hebt bij deze VA.
Nu maar hopen dat Happy zijn veertjes snel weer terug groeien,en dat alles terug normaal komt.

Groetjes!

sabine

18 veren inderdaad wel erg veel om te trekken zonder narcose. Gelukkig had je een goed gevoel over de VA, wel fijn dat je erbij mocht blijven. Hopelijk heeft hij nu snel zijn vereen terug.

Groetjes Sabine

danielle

HOi Kim,
Fijn dat alles goed is gegaan. Is Happy ook weer goed bijgekomen van de behandeling? Fijn dat je ook een goed gevoel had. Lijkt me toch best spannend als zo iets onder narcose wordt gedaan. Hoe werkt zo iets eigenlijk, als ik het vragen mag? Is hij dan echt even aan het slapen, hoe snel komt hij dan weer bij van zo'n narcose?
En bij welke vogelarts ben je geweest?

Poeh wat een vragen he  ::) .

Fijne avond nog! En verwen Happy maar lekker.

Groetjes van Danielle

Caroline

Fijn dat alles goed is gegaan met Happy .... geef je hem een knuffie van me.  :-*

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

Citaat van: danielle op 16 februari 2009, 20:12:43
HOi Kim,
Fijn dat alles goed is gegaan. Is Happy ook weer goed bijgekomen van de behandeling? Fijn dat je ook een goed gevoel had. Lijkt me toch best spannend als zo iets onder narcose wordt gedaan. Hoe werkt zo iets eigenlijk, als ik het vragen mag? Is hij dan echt even aan het slapen, hoe snel komt hij dan weer bij van zo'n narcose?
En bij welke vogelarts ben je geweest?

Poeh wat een vragen he  ::) .

Fijne avond nog! En verwen Happy maar lekker.

Groetjes van Danielle

happy werd eerst in de handen genomen. toen kreeg hij een kapje over zijn kopje. daaruit kwam een stofje wat hem in een roesje bracht. toen werd hij neergelegd op een handdoekje met daaronder warme hittepitten.
het kapje bleef op hem zitten en zo bleef steeds het stofje toegediend. een beetje meer en toen een beetje minder.
toen het apparaat werd uitgeschakeld, was hij heel erg snel weer bij.
daarna was hij wel wat suffig natuurlijk.
wel vertelde ze erbij dat sommige vogels in de narcose blijven hangen. dit heeft te maken met hoe gestressed zij de narcose ingaan.
gelukkig is mijn vriendje weer lekker wakker geworden.
bij 1 veer zag je hem dus bewegen en toen werd er dus ietsje meer toegediend.

Ik ben bij mw Kamp geweest in hellendoorn.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Kim,
Fijn dat het allemaal goed is gegaan :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Super dat het zo goed bevallen is Kim en dat Happy er geen last van heeft gehad... nu kunnen zijn veertjes weer mooi gaan groeien  ;D ;D ;D

*Yvon

Hoi hoi

Woouwwwww,18 veren.  :o :o
Waarom eigenlijk zoveel ??
Gelukkig is het wel allemaal goed gaan.  :D
En hoe ga je het nou doen als hij uit de kooi is ??
Lijkt me nu best wel eng,ik zou bang zijn dat hij wel probeert te vliegen en dan een smak op de grond maakt.  :-[
Kan je Bemmie niet beter de theedoek geven en leren afdrogen ipv afwassen ??  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Een zak met hete hittepetitten? ::) Fijn joh, dat het gegaan is zoals het gegaan is. Is Happy straks weer helemaal happy. Heeft hij er verder nu geen pijn meer van? Hopelijk zit hij over een poosje weer strak in het pak!

Geef hem van mijn 'snoevers' maar een hele dikke, warme knuf!

christa

fijn dat alles goed is gegaan in hellendoorn. jammer dat je geen tijd had voor een bakkie koffie.maar 1 uur van emmen naar hellendoorn?
ik doe op een drukke dag er 3 kwartier over om er te komen.
groeten christa