29 april 2024, 08:54:22

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Sharon

Ik kan me eigenlijk alleen maar bij Manon aansluiten. Ik denk dat je gewoon niet van tevoren zal kunnen zeggen hoe hij zal reageren; of het een goede, of niet zo'n goede beslissing is  :-\ Ik hoop dat je er uitkomt meid!  :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Caroline

Ach, wat een gave updeet heeft Manon geplaatst en tevens superfoto's!!!

Wat een ondeugd die happy, Manon een beetje bijten.  >:(

Super dat ie kroeltjes wil van Sari.

En meedenken ... op zich vind ik het geen stom idee.  ;)

Succes met keuzes maken.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Mijn idee .... kijk eerst de hele situatie nog even aan.  ;)

Op korte termijn zal Happy zeker alles nog kunnen herinneren.

Hoe gaat hij met de scheiding van jou om .... dat is afwachten .... het kan zijn dat hij gelijk weer dezelfde band met je heeft als voorheen maar het kan ook zo zijn dat hij het jou allemaal kwalijk neemt, deze scheiding.

Als ik heel eerlijk ben .... blijft alles een gok .... elk valkje zal in een bepaalde situatie anders reageren.

Op dit moment zou ik gewoon even aankijken hoe Happy zich verder gaat ontwikkelen en over een paar weekjes nog eens opnieuw evalueren.  ;)

Succes meis!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi , ik weet alleen dat ze op korte termijn zeker een goed geheugen heb, en van Happy zou ik met Manon samen even alles doorlopen na een tijd en goed kijken wat het beste is voor Happy , je gevoel volgen denk ik ! Jij kent je valkje he , misschien is het gewoon beter klikken tussen Hem en Sari , dan met Bemmie , maar ja , jij en Manon observeren hem en weten wel wat goed is voor hem he, grtjs Ann :D :D



Romy

Hoi Kim

Ik denk dit echt wel een proces van verschillende weken zal zijn vooraleer je eventueel verbetering bij Happy kan zien. Gegarandeerd is het dan zeker nog niet.

Ik denk dat een kans op verbetering van Happy bij jou thuis is, een ander valkje bij Happy zetten die eventueel al ouder is dan Happy zelf én zelf een ijzersterk karaktertje is (zonder stout te zijn he -  maar gewoon eentje dat goed van zich af kan bijten, dat zich niet laat intimideren).

Want ik vermoed dat valkjes echt wel een goed geheugen hebben. Al verschillende keren heb ik gelezen over valkjes die na jaren hun vroegere eigenaar terugzagen en die nog steeds herkenden. Als ik 2 weken op reis ben geweest, dan herkent Flupke mij ook, al was ik maar een uurtje weg geweest.

Eigenlijk denk ik, dat als het nou opnieuw fout gaat als Happy bij jou terug is, dat je dan echt wel beter overweegt om Happy ergens anders te plaatsen. Ik begrijp héél goed dat je ontzettend van Happy houdt, maar op de manier verder doen alsof het geweest is, is echt niet fijn voor jou (dat is gewoon terreur) en zeker ook niet voor Happy! Het lijkt alsof ie echt wel andere valkjes nodig heeft die hem wat in toom kunnen houden. (dit is een ALS-stelling, het hoeft zeker niet zo te zijn - en dat hopen we allemaal voor jou!)

Maar laat ons gewoon hopen dat Happy bij Manon leert hoe hij zich moet gedragen. Daarbij denk ik dat het ontzettend belangrijk is dat Manon goed in de gaten houdt hoe ze nu met Happy omgaat, en dat ze dat dan goed bespreekt met jou. Zo kan jij proberen om op dezelfde manier te handelen als Manon. Als ik het zo lees, heb ik de indruk dat Manon heel consequent is in haar handelen. Bv. Happy er niet gelijk uithalen als ze thuis komt.
Dat is soms heel erg lastig, maar het werkt in vele gevallen wel. Zo ook bij Flupke die begin dit jaar hele schreeuwconcerten te horen gaf. Nu ze de routine hier kent, doet ze dat zo goed als nooit meer. Maar het is niet altijd makkelijk om ze in haar kooi te laten als ik gewoon zélf eens zin heb om met Flupke op de bank te zitten tussen de vaste momenten in... Maar dan houd ik mezelf in, want het is voor Flupke haar welzijn, hoe moeilijk ik het daar zélf ook soms mee heb...

Maar je kan pas beginnen denken hoe het er bij jou thuis terug aan toe zal gaan, als we enkele weken verder zijn. Als Happy zich bij Manon ook zo rot gaat gedragen, dan denk ik niet dat er bij jou thuis verbetering gaat zijn als ie terug komt. Maar als ie zich wel gaat aanpassen, dan bestaat er een kans dat ie echt veranderd is. En daar hopen we natuurlijk op!!!!

Dus de beste raad is nu (denk ik) : gewoon nog enkele weken afwachten.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,caroline en ann,

bedankt voor jullie meedenken ;)
het blijft een moeilijk punt. inderdaad nog maar even afwachten. het is altijd afwachten hoe een valkje zich gedraagt.
ik zal er eens over na gaan denken en verder afwachten hoe happy zich verder ontwikkeld bij manon ;)

mocht er bij jullie nog wat te binnen schieten, dan hoor ik dat graag!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim , goed idee hoor !  ;D ;D  hoe is het daar met jouw Asha en Bemmie ?   Grtjs Ann



Kaatje

Hoi Kim,

Ook ik ben er haast van overtuigd dat Happy zich zeker alles kan herinneren en dan instinctief weer hetzelfde zal gaan handelen als hij daar de kans voor krijgt  :-\

Misschien dat als er een tijd tussen zit, maar ja wat is een tijd !?

Een ander valkje erbij nemen, .... ik durf niet te zeggen of dat verstandig is.

Natuurlijk hoop ik met heel mijn hart dat Happy wel veranderd is als hij weer bij jullie terug komt en weet te waarderen hoe goed hij het bij jou heeft !

Dikke knuffel voor jou meid, je bent een kanjer  :-*

Liefs, Karin

Gerdy

wat een heerlijke update van Manon..Happy ziet er inderdaad super stoer uit op die foto's

betreffende je vraag..jee dat is moeilijk..naar mijn mening herinneren de valkjes zich veel..
Happy is nog geen weekje bij Manon ik denk inderdaad dat je het de tijd moet geven maar zoals Romy al zei..misschien is het een optie om een ouder valkje bij Happy te zetten ...maar ik denk dat je daar voorlopig nog niet over moet denken.eerst maar eens kijken hoe Happy zich ontwikkeld bij Manon

liefs gerdy

Sharon

Hoi Kim

ik sluit me echt volledig aan bij Caroline en Romy: je zult het toch eerst een paar weken moeten aankijken. En valkjes herinneren zich idd heel veel hoor: toen ik na 2,5 week mijn schatjes terug ging ophalen, herkenden ze mij ook meteen hoor! Ik kon Angel zelfs weer meteen kusjes geven en al, en dat heeft Petra bij wie ze logeerden niet gekund in die tijd. Ik denk dus wel dat Happy jou weer herkent als hij jou weer ziet.

Wacht het gewoon nog een aantal weken af, en denk er rustig over na  :)

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


♥Debby♥

Ik had er al eerder over na zitten denken.. Het is misschien wel het allerbeste als alles thuis straks anders is..  alles vreemd.. misschien een nieuwe grote kooi? Bemmie en Asha erin en over een tijdje dus Happy als hij weer thuis komt erbij.. en inderdaad.. over dat popje had ik ook zitten denken.. zo komt hij straks "nieuw" tussen 3 andere valkjes.. net als nu bij Manon..  Als ik zie en lees hoe hij zich nu aanpast bij Manon zal het dat dan misschien ook bij jou thuis gaan doen..

Maar het blijft natuurlijk gissen en dat het heel moeilijk is geloof ik zeker...

Je moet misschien ookv erder denken.. wat als dit niet de oplossing blijkt en Happy straks weer van voren af aan begint.. overweeg je dan misschien om in het voorjaar een voliere voor hem te zoeken? of wil je hem toch in huis houden?

allemaal dingen waar je goed over na moet denken... heel moeilijk maar je komt er vast uit...

Dikke kus!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Hermien

Ik ben een dummie en slechts een valkjesgenieter. Toch heb ik de afgelopen jaren best veel van deze vogelsoort geleerd en uit ervaring weet ik dat valkjes toch redelijk lang iets kunnen onthouden. De therapie bij Manon zal dan ook nu nog zeker niet ten einde zijn. Wat je moet doen als hij thuiskomt zou ik echt niet weten. Ik was er al bang voor dat Happy heel erg op jou gericht zou zijn en dat maakt het erg moeilijk. Geen idee hoelang het duurt eer de herinnering aan jou uit zijn breintje zal zijn gedeleted!
Zoals ik er nu tegenaan kijk zal Sari mee moeten verhuizen naar jou!  ;D   ;D   ;D   ;D

Kimm

hoi allemaal,

bedankt voor jullie fijne reactie's!!!

het blijft moeilijk en ik weet dat ik het de tijd moet geven, maar toch ben ik aan het denken, denken, denken :-X

debby, een hele nieuwe kooi voor mij is denk ik geen optie, aangezien ik dit jaar voor bemmie ook al een dure kooi had gekocht. het idee van jou spreekt mij wel aan, dat is het niet, maar het draait om geld ;)

sari meenemen is ook geen optie ;D  ;D

en inderdaad hoelang moet happy bij manon blijven. daar moeten manon en ik het maar over hebben.

pfff, hihi moeilijk he?

met bemmie en asha gaat het goed.
gisteravond had ik ze alle twee bij mij op de bank gezet en wat zie ik:  asha loopt naar bemmie toe en ze doet haar koppie naar benenden. ach de lieve schat :D
maar bemmie wou niet en hij begon te pikken.
ik hoop dat hij het een keertje toelaat!

liefs kim



ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hey kim,

goed zeg dat happy zich bij manon zogoed gedraagt, toppie hoor!

ik dacht misschien dat het een idee zou wezen als je eens langs ging bij manon, en happy gewoon nog even bij manon laten.. in de tijd dat je bij manon zit kun je kijken hoe happy op jou reageert.. ik zou dan alleen niet enkel happy aandacht geven maar vooral ook de andere valkjes van manon zodat ie ziet dat je er niet alleen voor hem bent..

Ik denk wel dat het nog te kort is om hem weer mee naar huis te nemen, maar denk ook dat op de 1 of andere manier verkeerd is om helemaal niet meer langs te gaan bij happy.. Omdat ie zoals al gezegt is geen band heeft met manon maar wel met jou zou het een goede test zijn om te kijken hoe hij op jou reageert als je op bezoek gaat.. Reageert ie goed zou ik er al harder over na gaan denken om hem terug te halen naar huis, reageert ie niet goed kun je happy nog even bij manon laten.. en je kunt ook zien of happy misschien al iets veranderd is.. en misschien kun je asha en bemmie ook wel mee nemen naar manon (zou ik de 2de keer pas doen) om te kijken hoe hij op die 2 reageert :)

moeilijk hoor :-/ ik hoop dat je de goede keuzes kunt maken

liefs desire