20 juli 2025, 18:44:04

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Kim,

Een verdrietig berichtje van je.

Als Happy echt heel erg dominant aan het worden is zou je hem eenmalig kunnen kortwieken. Er hoeft dan maar een klein stukje van de vleugel af. Hij kan dan nog wel gewoon vliegen maar moet er meer enenrgie voor opbrengen.

Lees maar eens in het boekje van Sanna hier bij verhalen.

Groetjes Anja

Kimm

hai anja,

lief van je dat je reageert. happy was al gekortwiekt toen ik hem kreeg. het vervelende is dat hij steeds in mijn gezicht pikt en hij gewoon doorgaat. en volgens mij heeft hij best wel door dat het niet mag maar ja daar trekt hij zich niets van aan. hij zit steeds bij mijn ogen te pikken :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Is Happy nu ook nog gekortwiekt?

Mss helpt het volgende.............

Als hij je pikt zeg op strenge toon NEE en blaas je in zijn gezicht. Op een gegeven moment is alleen NEE zeggen al voldoende om hem te laten stoppen.

Hoop dat je snel een oplossing vind.

O ja kun je je vraag niet bij het topic gedrag plaatsen?

Groetjes Anja

Sally

hallo Kim,

wat vervelend dat Happy zo dominant aan het worden is, en dat ie steeds in je gezicht pikt.
Ik zou hetzelfste als Anja doen, en echt heel hard NEE zeggen, en in zijn gezichtje blazen. Eens kijken hoe hij daarop reageert.

Veel succes ermee in ieder geval! Ik hoop dat hij er snel mee stopt. Want dit is natuurlijk heel vervelend :s

groetjes Sally

Kimm

hoi anja,

de vraag had ik ook bij een topic geplaatst maar ik kreeg 1 reactie. ik zeg inderdaad steeds nee en ik blaas ook maar dan wordt hij erg boos en gaat nog harder pikken. ook als ik nee zeg op strenge toon gaat hij vrolijk zitten fluiten. en happy is nog steeds gekortwiekt. hij zit nog steeds in de rui en die veren zijn nog niet uitgevallen.

hoi sally,
ja dat is erggggg vervelend. ik vind het ook heel erg rot om boos op hem te worden , maar helaas is dat dus wel nodig.

liefs kim

Anja

Hoi Kim,

Ik heb nog een s nagedacht. Maar als Happy je weer in je gezicht bijt zou je hem terug op of in de kooi kunnen zetten en hem gewoon even negeren.

Misschien dat het helpt.

Ik heb dit ook in het topic gedrag geplaatst.

Groetjes Anja

Kimm

hoi anja,
hoelang moet ik hem dan in de kooi laten zitten? want ik heb hem inderdaad al een paar keer naar de kooi teruggebracht maar hij komt gewoon terug.
groetjes kim

rianne_123

He kim,
Ik dacht laat ik weer eens kijken hoe het met het verhaaltje van kim is, en ik ben nu weer helemaal bijgelezen...
Ik ken het probleem wat jij hebt met happy...
ik heb het ook gehad met kuifje...
het is denk ik niet echt dominant gedrag want als je goed kijkt bij twee valkjes zie je hetzelfde...
Die zitten altijd bij elkaars kopje te pikken en vooral in de buurt van de oogjes...
dus ik denk dat het natuurlijk gedrag is...
kuifje deed dat ook een tijdje bij mij en dat is niet prettig want dat kan behoorlijk zeer doen...
toch is het over gegaan... en toen ik jouw verhaal las dacht ik,
hoe komt het dat het is over gegaan eigenlijk?
Ik draaide mijn hoofd de andere kant op als hij dat deed...
of ik zei heel streng foei kuifje, dat mag niet... dan kon hij aan mijn stem horen... ik doe iets verkeerd...
en soms stopte hij, maar niet altijd...
dan ging hij door...
dan duwde ik hem weg met mijn hand, of pakte hem op en zette hem op mijn andere schouder...
ik denk dat het ook een soort van aandacht vragen kan zijn van aai me nou eens...
want als ik hem op mijn andere schouder zette, wou hij soms zo doorgaan maar dan moet je het eerste zijn en hem gewoon even aaien, vaak ging het dan over...
en het belangrijkste hiermee is...
heb geduld, heel veel geduld dan komt het vast wel goed...
succes en sterkte ermee...
groetjes van rianne en een knuffel van kuifje

Kimm

hoi rianne,
bedankt voor je reactie. doet mij wel goed dat happy niet de enige is die dat doet. was vanmiddag weer druk aan het oefenen met nee zeggen etc. ik hoop inderdaad dat het over gaat want ik voel mij er rot bij als ik boos word. aaien wil hij niet hebben. ik mag hem alleen kroelen met mijn wang, neus en lippen ;D

liefs kim

rianne_123

He kim,
Ik hoop dat het lukt, want ik weet uit ervaring dat het niet leuk is... ::)
en wat trouwens ook belangrijk is...
niet eerst even toestaan en dan zeggen, nee dat mag niet want dan weet hij niet meer wat nou wel en niet mag... ???
succes! het gaat je vast wel lukken... ;)
ik denk dat je ervanuit moet gaan van een paar weken voordat hij het niet of minder doet...
groetjes van rianne

Romy

Hoi Kim

Wat een vervelend berichtje  :-\
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, het lijkt alsof ze op je gezicht inhakken he. Flupke probeert dat ook soms. Ik blaas dan gewoon in haar gezichtje, tot ze stopt. Niet te hard natuurlijk, maar wel hard genoeg dat ze het vervelend vind. Meestal stopt ze wel hoor. Het gebeurt dat ze nog eens probeer, maar meestal geen 3e keer.
Ik laat Flupke ook nooit op m'n hoofd zitten. Hoe leuk dat jammergenoeg soms is (ik moest echt lachen met je berichtje hoe hij dan ondersteboven voor je ogen gaat hangen  ;D). Maar op die manier zitten ze hoger dan jou en dat kan dominatie uitlokken. Het is niet altijd zo, maar het kan wel.

Hoe oud is Happy nu? Het kan ook een teken zijn dat hij in de puberteit is. Dat is zo tussen 9 maanden en een jaar dacht ik (ik hoop dat iemand me verbetert indien ik fout ben). Bij het ene valkje kan het al wat vroeger of later zijn. Als hij nu in de puberteit blijkt te zijn, dan gaat dit vervelende gedrag meestal minder worden na de puberteit, mit je het natuurlijk correct aanpakt en niet aanmoedigt (maar dat doe je helemaal niet heb ik begrepen!)

Ik hoop dat het hakken snel stopt!

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,
happy is nu 10 maanden oud. dus dan inderdaad de pubertijd?
dus flupke deed het ook. ik wist niet dat op je hoofd zitten dominantie kan uitlokken. wel zit hij ook erg veel op mijn schouder of borst.
ja dat ondersteboven hangen doet hij erg veel, hij kan wel in het circus ;D

liefs kim

Wilma1

Ach wat een teleurstelling voor je, dat Happy "kuren" heeft, dominant worden is een vervelende eigenschap eigenschap.

Hij is nog wel jong en mss kún je het nog afleren ??? Net zoals Rianne zegt, boos toespreken met een flinke klank in je stem en je afkeren van hem, kan een schrikreaktie geven. Dan  terugzetten en een poosje negeren ??? Meestal vinden ze dit niet leuk.

Na een poosje het nóg eens opnieuw proberen ???

Ik hoop dat het minder wordt, want  bijten in je gezicht is niet fijn, ik heb een Goofy gehad ...die dit erg deed, tot bloedens toe en vanuit de lucht in de aanval ging. Tijdelijk wieken is dan ook een tip te proberen, dat kan hij níet boven je komen.

Succes, ik hoop dat er meer tips komen  ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

dank je wel. ik ben nu ook inderdaad druk bezig met opvoeden van die doerak ;)
en hopen dat hij het binnenkort begrijpt. tenminste hij begrijpt het wel want daarna gaat hij vrolijk fluiten :o

liefs kim

Romy

Hoi Kim

Flupke doet dit nu sinds ongeveer een maand. Het doet niet echt pijn, het is meer dreigend hakken dat ze doet. Maar leuk is het natuurlijk niet!

Ik wil anderen niet tegenspreken, maar ik vraag me af of het terugzetten wel voldoende effectief is, of een valkje wel begrijpt dat hij in de kooi moet voor gedrag dat ie een minuut eerder gedaan heeft. Ik weet het niet hoor, maar bij Flupke heb ik niet de indruk dat dit echt zou helpen. Het blazen gelukkig wel.
Uiteraard is het ene valkje het andere niet!

Groetjes
Romy