18 juli 2025, 00:54:54

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi ann,

ja zo leren wij goed bij. dat is erg leuk he!
het gaat goed hoor met happy. 3 weken geleden had hij nog schrik, maar ik jump dan supersnel mijn bed uit en dan is het ok. stond ik altijd maar zo snel op ;D  ;D  ;D
ze zitten nu lekker aan de trosgierst te snoepen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoikes Kim,

Vervelend dat je nog niet helemaal de oude bent.

Dat het gedrag kan veranderen bij de rui................daar weet ik inmiddels ook alles van.
Yelo (en alle andere valkjes) die zijn in de rui. Het gedrag van Yelo..................men ik kan ze af en toe wel achter het behang plakken.

Een troost........het gaat weer over.

Groetejs Anja

Kimm

hoi anja,

hahahah ja achter het behang plakken ;D  ;D  ;D
gelukkig kan ik het nu allemaal weer beter aan dan 1,5 week geleden.
het is ook een baasje hoor!!!
bemmie heb ik nooiiiiiiiiit wat mee, hihi. maar dat maakt het ook weer leuk, die verschillende karakters. het leuke nu van happy is dat hij nu s“avonds uitzichzelf naar bed gaat. flinke jongen he
liefs kim

Kimm

ik fietste trouwens gisteren naar het winkelcentrum en daar zag ik een vogel en die zat zo raar. dus ik naar hem toe en toen zag ik dus dat hij helemaal mank was. helaas had ik het nummer van de dierenambulance niet bij mij dus eerst weer naar huis toe en gaan bellen. er zou iemand aankomen zeiden ze. ok, dus ik weer teruggegaan om te kijken of hij er nog was en om op diegene te wachten die de vogel zou komen halen. pfffffff andere halve uur later nog niemand. en het regende en onweerde. ik had het vreselijk koud gekregen en toen ben ik maar weer naar huis gegaan. weer gebeld en ze zeiden dat diegene toch echt zou komen. dus ik weer terug op mijn fietsje en toen was de vogel weg. nu weet ik nog steeds niet of hij is opgehaald of niet. ik heb naar die persoon gebeld gisteravond en een boodschap ingesproken dat ik graag wil weten hoe het is afgelopen. niets gehoord. vandaag een email gestuurd en ik hoop dat ik daar wel antwoord op krijg. ik blijf er dan ook aan denken hoe het nu gegaan is met die vogel. ik zou niet weten wat het voor vogel was. een aparte, dat wel.

groetjes kim

Dierenfreackske

Hoi kim , ha , zie je wel dat het allemaal wel over gaat he als ze zo eens wat bitsiger zijn !
De rui is niet altijd leuk ook voor hen he !
Leuk dat ze aan trosgierst hebben gezeten !
Grtjs Ann ;D

Kimm

jaaaa ik heb vanavond de vogel gevangen die ik gisteren vond. ik ging weer naar de winkels toe en ik zag tot mijn verbazing dat die vogel er nog zat die gewond was. ik de dierenambulance weer gebeld en ze vroeg of ik kon vangen en dan naar hun toe kon brengen. ok zei ik, dat ga ik proberen. nou dat lukte niet, dus ik weer naar huis toe. daarna weer erheen met mijn moeder. en toen heb ik m gevangen met nog 2 mensen! daarna naar de dierenambulance gebracht. ik heb op internet gekeken en volgens mij is het een waterhoen. ik hoop dat hij het mag redden want hij stonk erg naar een rottende geur. zijn poot was ook stuk, arme ziel .
heb nog wat foto;s gemaakt met mijn mobiel.

groetjes kim

Anke

Hoi Kim,
Wat goed dat jij je over de waterhoen hebt ontfermt!!
Hopelijk gaat hij weer beter worden :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Wat ontzettend goed van jou om de waterhoentje op te vangen
En hoe gaat het intussen met je neus

Dierenfreackske

O, kim , wat lief van je , ik heb een bonte specht in de tuin gevonden  maar toen ik hem in een bakje zette , ging ik vlug houtsnip halen en toen ik terug kwam was hij al dood , jammer hoor ! Ik heb hier nog een foto van hem

Kimm

hoi anke,

dank je wel! ik was er niet rustig onder dat hij daar maar zat. ik vind dat zo zielig.
ik hoop ook zo ontzetttend dat hij het gaat redden. morgen kan ik even bellen over hoe en wat.

hoi yvette,
dank je wel.
mijn neus is nog erg gevoelig. ben nog druk aan het smeren met zalf. maar ik kan wel lekker adem halen!

hoi ann,
ik hoop ook dat hij het gaat redden. en ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik denk dat hij anders toch gestorven zou zijn. hij gaat eerst naar de da toe en dan kijken ze of ze nog wat kunnen doen. en mocht hij wel beter kunnen worden, dan gaat hij daarna naar de vogelopvang toe. ik heb erg met hem te doen.

liefs kim

Anja

Goed dat jezelf actie hebt ondernomen. Dat zou ik ook hebben gedaan.
Het is idd een waterhoentje. Die zijn watervlug.

Groetejs Anja

Kimm

hey anja,

dank je dat je trots op mij bent! het was ook een hele operatie ;D  ;D maar is gelukt en ik kon weer slapen.
ik zal vandaag eens even bellen hoe het verlopen is met dit waterhoentje.

liefs kim

Gerdy

Hoi Kimm..

jemig ik ben een weekje weggeweest en ben nu aan het bij lezen..maar jij hebt ook veel meegemaakt..
ik hoop dat het nu echt snel goed gaat met je neus..ik zal voor je duimen..

die pubertijd of het nu bij kids of vogies is..ze zijn dan gewoon hun zelf niet..alleen met de kids kan je praten..of dat helpt? pfffffff helaas met valkjes niet maar zoals ze al zeggen het gaat gelukkig weer weg en dan heb je je eigen Happy weer terug.

ik benook benieuwd hoe het met het waterhoentje is..toppies van je dat je dit allemaal voor het hoentje hebt geregeld.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ja je kan niet even een weekje weg hoor ;D  ;D  ;D
het gaat steeds beter met mij.

ik heb net gebeld naar de dierenarts en ze waren net binnen gekomen met het waterhoentje. het bleek dat er visdraad om zijn poot was gebonden. het komt wel weer goed zeiden ze. en ik had een goede daad verricht zeiden ze. heerlijk he iets voor de dieren doen! nu zou het waterhoentje naar de vogelopvang gaan. die stomme vissers ook. dat moeten ze verbieden!

liefs kim

Kimm

ik ben nog weer terug gebeld door de dierenambulance. hij  heeft antibiotica gekregen en zogauw hij weer op zijn poot kan staan, dan laten ze hem weer vrij. en als dat gebeurd dan bellen ze mij op, want daar mocht ik bij zijn. dit vind ik allemaal zo fantastisch!!!

liefs kim