4 juni 2024, 15:48:35

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

hilde

hey kimm
zo te lezen wel kimm nemen ze het gedrag over


meer kan ik je helaas niet vertellen

Kaatje

Hoi Kim,

Jeetje wat ontzettend vervelend, het lijkt er inderdaad op dat jouw valkjes het gedrag van het wegvliegen over aan het nemen zijn. Misschien dat je dat ene valkje los kan laten als de anderen in de kooi zitten en andersom.

Op deze manier zijn ze er niet direct bij betrokken als je dat ene valkje moet vangen, hopelijk helpt dat een beetje.

En wat er straks gaat gebeuren als Houdini weer naar huis gaat en Pebbles en Houdini gescheiden worden weet ik niet, ik hoop alleen dat het heel erg meevalt en Pebbles heel snel over haar vakantie liefde heen is !

Liefs, Karin

Anja

Hoi Kim,

Wat er gaat gebeuren als je Pebbles en Houdini uit elkaar haalt dat weet ik niet.

Het gedrag overnemen van het ene valkje kan wel. Misschien je eerst alle ander valkjes in de kooi moet zetten en als laatste het wegvlieg valkje.

Sterkte.

Liefs,

Anja

Dierenfreackske

Hoi Kim , ik sluit me ook aan bij Anja en Karin...ik hoop dat ze toch  niet te moeilijk over haar vakantieliefde heen komt.
Grtjs Ann



Anke

Hoi Kimm,
Wat Anja zegt doe ik ook altijd.
Ik zet eerst de valkjes in de kooi die makkelijk gaan.
Degene die wel eens eigenwijs doen gaan als laatste.
Want anders worden de andere valkjes onrustig als ik het eigenwijze valkje aan het vangen ben en gaan ze dus meedoen.

Wat er gaat gebeuren als je straks Pebbels en Houdini uit elkaar haalt?
Dat is moeilijk te voorspellen.
Maar aangezien het nog een heel prille liefde is en ze elkaar ook niet meer zien, zal het waarschijnlijk wel los lopen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi,

ik deed dat al de lastige valkjes als laatst in de kooi.
maar nu begint asha ook met dat gedoe. maar ik ga het eens proberen zoals karin zei. eens kijken hoe dat gaat.
allemaal ontzettend bedankt hoor voor het meedenken :-*  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim , en is het beter gegaan met het in de kooi stoppen van de valkjes? Grtjs Ann



Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Hoe is het uiteindelijke gegaan om ze erin te krijgen?
Ik zou geen andere aanbeveling kunnen geven dan de anderen denk ik.
Of misschien het volgende : het valkje wat je moet vangen, hoe doe je dat dan? Misschien is het mogelijk om dat valkje erin te plaatsen met een stok, ipv met een doek te vangen of zo (ik weet niet hoe je het nu doet). Dat geeft misschien minder stress en misschien dat de andere valkjes het niet opvalt als je die ene gewoon met een lange stok terug in de kooi plaatst. Als je achter het valkje aan gaat rennen, dat zal ze vast wél opvallen  ;D
Uiteraard moet dat ene valkje dan wel willen meewerken  ;)

Ik las een aantal berichten terug ook dat je eraan denkt om houdini te douchen. Daar zou ik nog eventjes mee wachten tot de korstjes van z'n pootje verdwenen zijn en het wondje dichtgegroeid is. Zo vermijd je dat het terug open gaat en gaat bloeden. Dat bloed op z'n veertjes moet je er dan natuurlijk wel bijnemen...
Weten z'n baasjes eigenlijk al wat er gebeurd is?

Groetjes
Romy

Marian

Hey Kim,

Hoe waren je paasdagen?, buiten het vangen van de valkjes om ;D ::)
Wat een deugnieten hè, negatief gedrag gaan copiëren, maar dàt is niet de bedoeling :o
Ik hoop ook dat de vakantieliefde gauw over zal gaan.
Dat zijn dingen waar je helemaal niet aan denkt wanneer je logeetjes krijgt, leuk wel, maar er komen ook wel lastige dingen bij kijken.
Weten de baasjes inmiddels van Houdini?
Om de sepia vast te maken gebruik ik touw, hebben ze ook nog wat meer te knagen ;)

Fijne dag, heerlijk het zonnetje schijnt! :D
Groetjes, Marian


Gerdy

Hoi Kimm..

jeetje wat een gedoe zeg om ze weer in de kooi terug te krijgen.

ik heb één valkje die meestal niet wil opstappen en daar gebruik in een vangnetje voor..ik vang trouwens het niet luisterende valkje als laatste..hiervan hebben ze vrijwel geen stress en het gaat heel goed..maar ik kan me heel goed voorstellen dat je van deze situatie baald..

sterkte met je dondersteentjes.

gr gerdy


Dierenfreackske

Hoi Kim, pfff, amai hoor, dat is me nogal wat daar om ze in de kooi te krijgen. Hopelijk gaat het vandaag beter he
Ann



Kimm

hoi romy,

houdini heeft geen korstjes op zijn pootje. het wondje is dicht.
het was een sneetje.
nu vang ik fidel met een theedoek. ik heb hem een beetje gekortwiekt, dus de snelheid is eruit, waardoor ik hem makkelijker kan vangen.
asha moet niets van mij hebben en vliegt weg.
die is nu sneller dan fidel ;D

hoi gerdy,
het gaat nu wel hoor! lees hierboven ;)

hoi marian,
heerlijke dagen gehad! jij ook?
alles gaat goed hier. ja hoor, het baasje weet vanalles af. van pebbles en houdini en ook van houdini met het pootje.
ik houd hem goed op de hoogte van alles.


hoi ann,
vandaag ging fidel als eerste uit zichzelf de kooi in. dat was voor mij de kans om de rest gelijk te doen. behalve mevrouw asha!
verder gaat het super goed hier. fidel zit s'morgens heel gezellig te zingen. erg vrolijk hoor.
met het koppeltje gaat het ook goed. ach zo lief om te zien hoor.
ik geniet er wel van  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim, ach , dat geloof ik graag dat je er zo van geniet meid; hihi! Hihihi, Asha die sneller is dan Fidel , hihi! Dat vind Asha zeker heel fijn he! Fijn dat Houdini zijn pootje veel beter is en het een sneetje was , maar toch goed van je dat je zo goed voor hem hebt gezorgd, anders was het misschien niet zo goed met hem gesteld nu he! Je bent echt toppie hoor! Grtjs Ann



Caroline

Je hebt het er maar druk mee.  ;D ;D

Wat zul jij lekker slapen 's nachts.  ;)

Trusten voor straks.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.