17 mei 2024, 03:57:32

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Kim

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen of zo! Maar ik begrijp wel dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan...
Ik denk ook wel dat het een zeer goed aanbod is wat je gekregen hebt. Misschien dat het rotkarakter van Happy op die manier kan doorbroken worden. Althans, dat hoop ik!
En mocht het niet zo zijn, dan is er gewoon niks aan te doen, dan heeft Happy een vreemde kronkel in zijn hoofdje. Bij mensen is dit jammergenoeg ook soms zo... Waarom zou het dan niet bij valkjes kunnen.
Dan kan je nog zo lief en vriendelijk en geduldig zijn, die kronkel gaat er niet mee weg.

Geniet jij nu maar volop van Bemmie en Asha! Het kan gewoon niet aan jou liggen, want anders zouden die twee ook zo'n rotkarakter hebben. En dat is niet zo, integendeel.

Laat je niet van de wijs brengen door allerlei gedachten die nergens op slaan hoor. Het is begrijpelijk dat er vanalles door je hoofd spookt, maar feit is dat jij er niks aan kan doen en dat je al héél veel voor Happy gedaan hebt opdat je een oplossing zou kunnen vinden. Niemand, maar dan ook niemand kan hier beweren dat jij Happy in de steek zou laten als ie eventjes naar Manon toe gaat. Al zou je Happy plaatsen in een volière, als dat jou het beste lijkt voor Happy, dan is dat zo. Dan laat je hem niet in de steek, integendeel, dan doe jij wat het beste is voor Happy zelf. Hoe moeilijk dat dan misschien voor jou ook zou zijn.

Sterkte hoor meis!
Knuf  :-*
Romy

♥Debby♥

ach Meissie toch.. het is zo moeilijk om happy z'n gedrag cq patroon te doorbreken.. Ik denk dat het aanbod van Manon best weleens een optie zou kunnen zijn.. vreemde valkjes, vreemde omgeving.. HIJ zal zich aan moeten gaan passen..

En jij moet je niet schuldig voelen want jij probeert juist ALLES om happy weer blij te maken.. dat siert je juist..

een ander had hem misschien allang ergens in een voliere gebracht en gedacht, zoek het maar uit... maar jij geeft niet op.. je doet het super en je liefde voor happy blijkt uit alles!


Manon, ik vind het superlief van je..

Kim, probeer in dit geval even met je verstand te denken en niet met je hart.. 't is net als met kinderen.. Soms moet je je hart even " uitzetten" en denken met verstand..  :-* :-*

Je bent een topper!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sharon

Hoi Kim

maar meid toch, niet huilen hoor! Ik snap het gevoel dat je hebt echt heel erg goed hoor! Maar het ligt zeker weten NIET aan jou hoor! Het is gewoon het karakter van Happy zelf. Ik sluit me dan ook echt helemaal aan bij mijn voorgangers. Je bent echt een super baasje! Je hebt alles over voor je valkjes, en je wilt dat zij gelukkig zijn, en daar heb je alles voor over!

Het aanbod van Manon is echt superlief  :-* Het zou best wel eens slim kunnen zijn om het te proberen. En bedenk dit: werkt het niet, dan heb je ook niets verloren, toch. Je kunt er alleen maar bij winnen. En het is niet dat hij voorgoed bij je weggaat. Het is maar voor een tijdje. Maar dat neemt je gevoel dat je hem in de steek laat natuurlijk niet weg. Maar je doet het voor hem, voor jou, en voor Bemmie en Asha. Je doet het zodat het voor iedereen beter gaat worden.

Ik zou er gewoon nog eens even rustig over nadenken, en dan je beslissing nemen.

Meid, je bent een toppertje hoor!  :-*

Dikke knuffel  :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Sally

Dag lieve Kim,

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen moest je het super lieve aanbod van Manon aanvaarden, je doet het toch gewoon om Happy te helpen?
Ik vind het juist echt super van je dat je alles doet om het je 3tal goed te laten hebben, en je bent echt een super baasje.

Net zoals Debby al zei, er zouden er geweest zijn die Happy al lang in een voilere geplaats zouden hebben, maar jij bent niet zo! Jij zet door.
Je bent echt een toppertje!

Welke beslissing je ook neemt, Kim... We staan achter jou he!

Een dikke knuffel!!!

groetjes Sally

Hermien

KIMMIE KIMMIE, waarom woon je toch zo ver weg? Ik heb geprobeerd je te bellen, maar je was er niet. Ben je vanavond thuis?

Ik begrijp heel goed dat je je kl  :censuur  voelt hoor. Met al die mooie verhalen van lieve valkjes hier op de site. Maar het is echt ook zo, dat sommige valkjes beter af zijn in een volière. Het aanbod van Manon is dan ook geweldig! En wie weet helpen al die akties niet, maar is Happy gewoon veel gelukkiger bij veel andere valkjes.

Moeilijk hoor meis, maar het ligt zeker niet aan jou. Je hebt gewoon domme pech. Het meest vervelende bij dit alles is dat wij zo snel aan onze vriendjes gehecht raken, hè? Heb je twee dagen een valkje in huis, wil je die hoe dan ook gewoon nóóit meer laten gaan.

Laat me ff weten of je vanavond thuis bent, dan bel ik je!

Sterkte lieverd!






PS!

Als niks helpt moet je misschien gewoon déze kiet in huis nemen......




Caroline

25 oktober 2008, 14:54:36 #2420 Last Edit: 25 oktober 2008, 14:57:14 by Caroline
Hey lieverd, ga nou niet aan jezelf twijfelen, je doet het zo geweldig allemaal.  :-*

Balen dat ik nu niet kan praten, anders belde ik je even maar helaas, nu moet je het even met mijn lettertjes doen.  ;)

Van de week vertelde ik je al uitgebreid wat ik van het idee vond om Happy naar Manon te laten gaan. Eigenlijk omdat ik niet goed je vraag had gelezen.  :-[

Ik lees nu dat ik je vraag ook niet meer hoef te beantwoorden .... Happy en Asha lukt niet samen .... op dit moment.  :-\

Hoe doen Bemmie en Asha het saampies??

Hier nogmaals ook mijn idee over Happy naar Manon....

Net als wat Debby (geloof ik) al zei, nu even keuzes maken met je verstand en niet met je gevoel.  ;)

Voor Happy zou het best eens goed zijn helemaal uit deze "sleur" gehaald te worden. Even terug in het diepe gegooid te worden.

In een vreemde omgeving ver weg van alles wat hem vertrouwd is en waar hij duidelijk geen respect voor heeft .... hopelijk is deze tijdelijke scheiding tussen jullie nodig om hem weer met beide pootjes terug op de grond te krijgen.

En .... in de rustperiode bij jouw thuis hebben Bemmie en Asha de kans om ongestoord rustig een band op te bouwen en een koppeltje te worden.

Tegen de tijd dat Happy, al dan niet veranderd thuis komt, zal de zelfverzekerdheid van Bemmie en Asha zeker gegroeid zijn en zullen zij beter bestand zijn tegen het vervelende karaktertje van Happy.

Dus mocht het niet baten voor Happy, ik denk zeker dat het niet verkeerd is voor je 2 andere lieverds.

En ik schreef het je al in een Immetje .... van Manon vindt ik het een ontzettend lief aanbod.  :-*

Voor jou een hele dikke mega grote kroel.  :-*

Probeer lekker te genieten van alle fijne dingetjes van je valkjes.  ;)

Het gras bij de buren lijkt altijd groener.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Falcon

hoi kim,

ik ken je dan nog niet zo heel goed maar wat ik over je gelezen heb en met alle foto's van je prachtige drietal..
dat doet mij beseffen dat je het geweldig doet met je valkjes..

wat je ook besluit..we staan hier allemaal achter je..


Roxy

Lieve Kim,

Voel je nou alsjeblieft niet schuldig. Het ligt niet aan jou dat weet ik zeker. Als ik lees en zie hoe goed jij voor je valkjes bent, gewoon geweldig. Ik begrijp dat je je schuldig voelt naar Happy toe, maar ik denk dat het wel een goeie oplossing is om hem tijdelijk naar Manon te doen. Voor jezelf en voor Happy. Ik heb zelf ook voor deze keus gestaan met Bailey, ik zat erover te denken om haar tijdelijk naar mijn moeder te doen omdat ze maar bleef gillen om mij, maar gelukkig is zij wel op tijd bijgedraaid.
Wel fijn dat het tussen Bemmie en Asha goed gaat. Zitten ze al lang bij elkaar in de kooi?

Dikke :-* Roxanne

Anke

Hoi Kim,
Je staat voor een moeilijke beslissing.
Maar het zou zeker wel eens datgene kunnen zijn wat Happy nodig heeft.
Je hoeft absoluut niet aan jezelf te twijfelen je doet zo veel voor je valkjes!!!
Sterkte met het nemen van de beslissing!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Kim,

Ach lieve meid, niet aan jezelf twijfelen hoor ! Ik kan me voorstellen dat je je heel erg verdrietig voelt, je doet tenslotte alles voor je valkjes, je cijfert je jezelf soms gewoon weg, alles in het belang van je valkjes, en dat siert je, zoals Deb ook al zei !!

Maar stel, stel dat Happy ineens beseft wat hij mist, terug komt en heel ander gedrag gaat vertonen !? Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, toch !?

Jij bent in ieder geval een toppertje, niet vergeten hoor  :-*  :-*

Ik denk aan je en leef met je mee, maar dat weet je wel  ;)

Liefs, Karin

Diaantje

hoi Kim,

Wat vervelend zeg dat Happy zo naar doet...
Mijn ene valkje Tjippy is ook een beetje een aparte hoor(waarschijnlijk) heb je dat wel gelezen..
Tegen mij is ie meestal heel lief, totdat Lizzy in de buurt komt. Tegen haar is ie echt niet lief, daarom zitten ze nu ook apart.
Tjippy is naar mijn idee een typische vogel die lekker alleen moet zijn...
Het vervelende alleen is dat Lizzy nu ook zo tegen Tjippy doet, en logisch want zij bijt ook van zich af.. maar ik vraag mij ook af als er nog een valkje bij komt of Lizzy dan wel liever is..
Tjippy deed dit ook bij mijn vorige valkje..
En ook ik kan me niet voorstellen hoe leuk het zou kunnen zijn als het een koppeltje zou worden,maar dat zit er nou eemaal niet in bij mij...

Ik hoop voor jou als je een keus heb gemaakt dat Happy dan liever wordt, en wellicht als ie in een adere omgeving is dat ie dan wat bij draait, zeker als het een aantal valkjes zijn...

sterkte met een keuze maken...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anja

Hoi Kim,

Ik vond het leuk je even gesproken te hebben. Uit je stem haal ik al een boel uit. Je komt er wel en je maakt de juiste beslissing.

We staan hier achter je en steunen je waar we kunnen.

Spreek je snel weer.

Liefs Anja

Kimm

hoi anja,

ik vond het ook erg fijn om jou gesproken te hebben. door het praten kom ik dan ook tot een beslissing. alleen met denken lukte het niet ;) dank je wel :-*

ook hermien wil ik bedanken voor de fijne goede woorden. ook een hele steun!

verder iedereen bedankt voor de fijne reactie's en de steun die ik hier krijg. :-*  :-*

Caroline, ik doe het wel even met je lettertjes ;)  :-*

Ik ben toch tot een besluit gekomen en ik heb contact gehad met Manon.
Volgende week zondag gaat happy naar manon toe.

Zoals ik mij nu voel, sta ik hier achter. Ik moet nu even aan happy gaan denken. Wat natuurlijk niet meevalt met mijn eigen gevoelens :-\

Ik weet waar happy terecht komt en dat is bij een hele lieve meid die erg goed voor haar valkjes is, dus daar zal ik niet bang voor zijn.

waar ik natuurlijk wel bang voor ben, is het wegbrengen. maar goed, dat is pas over een week.

Deze beslissing heb ik natuurlijk niet in 1 dag gemaakt, maar daar zijn vele meerdere dagen overheen gegaan zoals jullie zullen begrijpen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Goed gedaan meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sharon

Hoi Kim

ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen hoor meid! Wij zullen er hier allemaal voor je zijn om je te steunen en je te helpen als je je vriendje straks even moet missen.

Je mag mij ook altijd bellen hoor! Als je mijn nummer wilt hebben, stuur me dan maar even een PB.

Een hele dikke knuffel voor jou!  :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1