31 mei 2025, 21:42:44

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi karin,

jee je hebt heel erg veel bijgelezen hier :D
oh meid wat vervelend en sneu voor jou dat paco nu ook zo doet. ja dat krijsen herken ik maar al te goed. en dat jij je er verdrietig bij voelt ook hoor. ik was ook best wel verdrietig hoor, ik probeer het nu van mij af te zetten. wat kunnen die beestje hard bijten he? ik snap het gedrag ook niet hoor en wat betreft de va snap ik nog niet helemaal wat ik nu moet doen, volgens hem zit het hem in mijn gedrag naar happy toe. nou ja ik probeer dat wat aan te passen zo goed als dat kan.

ik heb gisteren mijn mouw over mijn hand heen getrokken zodat hij mij geen zeer kon gaan doen. nog even en dan zit je met dikke handschoenen aan hier ;D maar dat is toch niet de bedoeling.

wat paco betreft zal het ook wel te maken hebben inderdaad met het eitje van vicky. hij wil dat beschermen en bijt jou dus. erg sneu voor je en ook jou wens ik heel veel sterkte meid :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Kim,

Ik wilde je boekje al eigenlijk eerder komen bezoeken en dacht ik moet wel een beetje in het laatste verhaal terecht komen ! Je hebt een heel erg gezellig boekje, dus dat bijlezen was zeker geen straf !!

En natuurlijk heel herkenbaar, ik weet ook maar al te goed hoe jij je nu moet voelen, gelukkig dat je het nu een beetje naast je neer kan leggen, ik hoop dat ook snel te kunnen  ::)

Poehh, en of ze hard kunnen bijten. Het begon allemaal toen Paco op de laptop zat en begon te slopen. Ik stak mijn vinger uit, zo van dat mag niet en voor ik het wist hing hij in mijn hand.

Daarna stond ik bij de speelplek en toen vloog hij me gewoon naar het gezicht aan, zo in mijn wang en daarna in mijn oor. Voor mijn gevoel had ik een wespennest rond mijn hoofd, ik voelde telkens zijn vlijmscherpe snavel in me happen en heb hem letterlijk van me af moeten slaan   ::)

Ik heb direct het blok gesloten en het eitje weggehaald. Daarna, toen ik hem eenmaal in de kooi had, wat natuurlijk ook met de nodige hakken gepaard ging, heb ik hem in het blok gelaten zodat hij zag dat er niks meer lag. Vicky keek de laatste 48 uur toch niet meer naar het eitje om !

Voor zover ik weet hebben ze de nacht samen op stok doorgebracht en een dinsdag heb ik heel het blok weggehaald. Nu hopen dat de rust terug zal keren  ;)

Ik ga nog eens goed lezen want ik geloof dus echt niet dat het gedrag van Happy en Paco voortkomt door een één of andere schuld van onze kant, nu nog een foefje vinden om het ze weer af te leren  ;)

Ik blijf je boekje volgen hoor meid en hou je taai !

Liefs,  :-* Karin

Kimm

hoi karin!

nou meid als jij een foefje hebt uitgevonden dan hoor ik het graag! andersom zal jij het ook horen hoor.

het is nu sávonds zelfs zo dat als ik welterusten zeg, dat happy weer lelijk tegen mij zit te doen in de kooi. dan gaat hij gewoon blazen als ik zeg slaap lekker. nou lief is dat he?

liefs kim

Kaatje

Hoi Kim,

Ik moet zeggen dat het lijkt alsof Paco weer in zijn oude ritme begint te komen. Te vroeg juichen doe ik nog niet hoor, maar hij vliegt weer en hij kan daarmee een hoop energie kwijt !

Ik heb de eerste 20 pagina's van je boekje nu ook gelezen, Happy was ook eerst een heel lief valkje, daarna is hij begonnen met het in je gezicht pikken las ik.

Je hebt wel een schitterende kooi, dit is mijn oude kooi, ik vind het nog steeds een plaatje om te zien  :-* Fijn dat Bemmie ( bembem, grappig ) nu een aparte kooi heeft.

Hoe is het nu met Happy en met Bemmie, ... komen ze er tegelijk uit of laat je ze één voor één vliegen nu !? Ik hoop werkelijk dat het gaat helpen en ik blijf ook meedenken en ga zeker nog verder lezen op een later tijdstip.

Succes meid !

Liefs, Karin

Kimm

hoi karin,

wat fijn voor je dat paco weer wat zichzelf begint te worden. ik hoop zo voor jou dat dit tijdelijk was en dat jij je oude paco weer terug zal krijgen.

ja ik zag inderdaad net in je boekje dat jij deze kooi ook hebt.
ik laat ze nu nog wel steeds samen los anders wordt happy helemaal gek! bemmie heeft meer rust maar happy veranderd totaal niks! erg jammer hoor, dat je zo ineens een heel ander valkje hebt.

en bemmie is zo lief en knuffelig, ik hoop niet dat hij ooit gaat veranderen.

wat mijn nieuwe kooi betreft, heb ik daar wat problemen mee.
ik had hem gekocht in de middag dat ik naar zeeland toe ging. de kooi zat inelkaar in de winkel en ik kon hem zo meenemen. toen ik thuiskwam bleek de bovenkant helemaal los te zitten. ik dacht, dat draai ik even weer aan maar dat lukte dus niet. het blijkt dus dat alle schroeven er verkeerd inzitten en er niet meer uitwillen. mijn broertje heeft dat geprobeerd, hij is erg technies. alles zit vast.
dus ik vorige weer terug naar de winkel met de nodige discussie over wie het fout had gedaan.
toen zei ik: ik wil geen discussie, ik wil een oplossing want die kooi is erg duur!

nu is er een nieuwe achterwand besteld maar deze komt pas in november. ik koop bij haar dus nooit weer een kooi. slechte service vind ik dat.

nu maar afwachten tot die nieuwe achterwand komt en dan kan alles weer op zijn plek geschroefd worden.

liefs kim

Annelies

Hoi Kimm

Getver wat balen zeg en ja ik ben het helemaal met je eens ik vind dit ook echt geen service het is toch zeker hun fout, zij hebben hem in elkaar gezet.

Succes met wachten  ;)

Gr. Annelies

I_Xyzyx_I

Hoi Kim

Dat is inderdaad slechte service, en dat ze dat niet gemerkt hebben dat de schroeven er verkeerd in gingen.. je weet ieder geval dat ze niet subtiel omgaan met wat ze verkopen, aangezien je behoorlijk wat kracht moet zetten wil je schroeven ergens in draaien waar het niet in hoort.

Maar wat vervelend dat Happy nog steeds zo naar doet tegen jou, laten we maar hopen dat het snel weer over is... of toch misschien een popje voor hem halen zodat hij zijn hormonen kwijt kan :-\

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Kimm

hoi jasper,
ja erg vervelend van die kooi.

en ook van happy, maar ja als ik er een popje bijzet en het gaat niet goed heb ik weer een probleem en zomaar een vogel weer wegdoen is niet mijn bedoeling.

hoi annelies,

dank je ;)

liefs kim

Romy

Hoi Kim

Ik heb snel even bijgelezen en begrijp dat Happy en Bemmie nu apart in een kooi zitten. Fijn om te lezen dat Bemmie daardoor toch wat meer rust heeft.
Sneu dat je zo'n problemen hebt met de nieuwe kooi! Dat is echt wel balen... Ik hoop voor je dat het in november écht wel in orde komt.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Kim , wat sneu dat je problemen hebt met de nieuwe kooi he ! Ik hoop ook voor jou dat het snel weer in orde komt he !
Alles goed met Happy en Bemmie ? Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Kim,

Ik heb nu zeker goede hoop dat Paco helemaal over zijn "kuren" heen is, hij is zelfs nog liever naar Xena en Nienah toe dan voor hij met Vicky een eitje kreeg.

Ik ben blij dat Bemmie meer rust heeft nu, maar wat ontzettend sneu dat Happy nog niks veranderd is, ja  het is echt heel erg jammer dat Happy ineens een heel ander valkje is geworden, soms zou je willen dat ze konden praten wat hen dwars zit  :-\

Wat vervelend van de kooi zeg, ik hoop werkelijk dat de achterwand sneller komt dan beloofd, deze kooien zijn inderdaad toch vrij prijzig en normaal erg robuust, dit mag je zeker van een Montana Cage verwachten. Hopelijk maakt deze winkel het helemaal goed met je !!

Volgende week gezellig naar het Nop, leuk om je dan in het echt te ontmoeten  :-*

Knuffel voor Happy en Bemmie,

Liefs, Karin

Kimm

hoi karin,

ik heb net gedouched met happy en bemmie. eerst happy en daarna heb ik bemmie opgehaald. leuk is dat hoor en nu zijn ze ook weer lekker fris :D

ik ben echt blij voor jou dat paco weer paco is. gelukkig maar hoor!
ik vind het ook leuk om jou zaterdag te ontmoeten, lijkt mij super. kan iedereen niet gewoon haar handtekening van het forum bij zich dragen, dan weet ik wie ik voor mij heb ;D

ik hoop ook dat de kooi snel weer goed is inderdaad.

hoi ann,

hier alles ok. ze hebben net lekker gedouched :D ik ook trouwens ;D

hoi romy,

ik hoop ook dat de kooi gauw in orde komt hoor. daar is ie veel te duur voor, maar gelukkig kan bemmie er wel veilig in zitten dus dat gaat dan nog wel, anders had ik echt een probleem.

even wat anders, mijn moeder heeft in haar tuin een nestje zitten met duiven en het is zo schattig om te zien. ze zijn deze week uit het ei gekomen en het nestje zit precies op de hoogte in de boom van mijn oude slaapkamer, dus ik kan zo in het nestje kijken. ik zag dus hoe ze gevoed werden, och wat lief zeg :D en ook hoe vader en moeder elkaar zo netjes aflossen, heel erg subtiel. ik vind het prachtig om te zien hoe de natuur voor hun kindertjes zorgen :D :)

liefs kim

Kimm

zonet sprong happy bovenop bemmie op de kooi en hij drukte bemmie tegen de muur aan >:( nou dit kan ik echt niet negeren hoor,dat vind ik zo zielig, dus ik heb happy opgepakt en in zijn eigen kooi gezet. bah, pestkop!!!

liefs kim

Dierenfreackske

Hahaha ....die stoere pestkop zeg ! Arme Bemmie , is hij het nu nog niet verleerd ??   :-\  Grtjs Ann

Kimm

hoi ann,

nee helaas verleerd meneer het niet. jeetje wat voelt hij zich stoer zeg, het straalt ervan af :o en dat koppie dan van happy, sjonge wat een brutaaltje en pestkop!

liefs kim