2 mei 2025, 04:45:58

Voor de puzzelaars...

Gestart door Rianne, 7 januari 2008, 14:31:08

« vorige - volgende »

Rianne

Sja... weet niet wat ik er van moet denken. :-\ Dani wegdoen omdat 'het' de verkeerde mutatie heeft is geen optie, Jari wegdoen omdat die overbodig is, is ook geen optie. Ze blijven allebei hier en ik zal ze dan wel moeten omkoppelen en bedenken hoe ik het allemaal invul tijdens de kweek. :-\

•=Bonnie=•

Hij/zij is schitterend, maar het is natuurlijk wel even balen van je lutino-geelwangen. Maar euh, misschien is het toch gewoon een pop en hoef je niet om te koppelen. Kan je kijken wat er verder uit de ouders rolt en kan Dani gewoon met Jari verder.

Als Dani een man is heb je zo een split bronzefallow popje gevonden. En dan zoek je voor Jari een mooie getekende pop.  :)

Quendi

Hoi,

Dit is een man. Poppen kunnen nooit zo snel parels verliezen (gebeurt met ouderdom wel eens). Ik denk 100% man. Hoe het zit welke mutatie het is, zoeken jullie maar uit  ;). Maar het blijft een mooie vogel.

gr Sietske

Rianne

Ik kreeg net een IM van Leoni. Zij heeft ook een valkje van dit koppel gekocht, een cinnamon geparelde geelwang split lutino. Maar ze mailde al eerder dat er een ander valkje bovenop dit valkje ging zitten om te paren en nu mailt ze dat het valkje nog steeds geen parels heeft verloren! Ik begin al meer te geloven in de berekening van Bonnie.

•=Bonnie=•

Zo daar zal Leonie niet blij mee zijn... zoveel fallow mannen split geelwang of geelwang mannen split fallow zijn er niet in de omloop.

Ben benieuw of mijn mr. Wrong wel een man zou zijn geweest.  :-\

Ben ook heel erg benieuwd naar de uitkomst van het aankomende nestje!

Rianne

Is ook niet zeker dat ze split is voor fallow, hier de berekening die jij plaatste:

man afkomst:
12% fallow gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang}
12% fallow cinnamon gepareld geelwang split voor bont
12% gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang}
12% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
25% gepareld split voor fallow bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang}
25% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow bont

pop afkomst:
12% fallow lutino gepareld split voor bont
12% fallow cinnamon gepareld geelwang split voor bont
12% lutino gepareld split voor bont
12% cinnamon gepareld geelwang split voor bont
25% lutino gepareld split voor fallow bont
25% cinnamon gepareld geelwang split voor fallow bont

•=Bonnie=•

11 januari 2008, 16:54:29 #36 Last Edit: 11 januari 2008, 16:56:35 by Bonnie
Ja dat klopt, maar in dit geval zou ik wel voor een fallow tegen zetten vor het geval dat. Ik koop echt allen nog maar valken met DNA raport als ik perse een man wil hebben, dat weet ik wel ;)

Ik wil Dani wel van je overnemen hoor  ;)

Rianne

Haha get in line! :P
Dani blijft lekker hier :)

•=Bonnie=•

Tjerk

13 januari 2008, 19:54:37 #39 Last Edit: 13 januari 2008, 19:56:13 by Tjerk
Ik ga d'r niet vanuit dat er in Dani geen Lutino zit. Kiära hier (Geelwang Opaline Lutino) is Geel, met gele parels.

Luka daarentegen (Cinnamon Opaline Geelwang Bronze Fallow) is wit met Gele parels. Hij is nog wel erg geel, maar een Lutino Geelwang is over het gehele lichaam geel met daaroverheen nog gelere parels.

Toen wij Dani bij Bonnie zagen leek zij kwa mutatie ook enorm op Kiära, maar niet op Luka. Er kan dus wel Bronze Fallow inzitten, maar die Lutino zit er volgens mij zeker weten wel in. B. v. B. had daar binnen echt wel verstand van wat hij had zitten en zou dit volgens mij ook niet fout hebben gehad met Dulce.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 13 januari 2008, 19:54:37
Ik ga d'r niet vanuit dat er in Dani geen Lutino zit. Kiära hier (Geelwang Opaline Lutino) is Geel, met gele parels.

Luka daarentegen (Cinnamon Opaline Geelwang Bronze Fallow) is wit met Gele parels. Hij is nog wel erg geel, maar een Lutino Geelwang is over het gehele lichaam geel met daaroverheen nog gelere parels.

Toen wij Dani bij Bonnie zagen leek zij kwa mutatie ook enorm op Kiära, maar niet op Luka. Er kan dus wel Bronze Fallow inzitten, maar die Lutino zit er volgens mij zeker weten wel in.

Groeten Tjerk

Tjerk het is nochtans vrij simpel, als Dani inderdaad een man is, kan het geen lutino zijn met deze ouders. Om lutino mannen te kweken moet de pop lutino zijn, dat is de moeder van Dani niet.

Is het een pop, dan is het een heel ander verhaal.

Rianne

Dulce komt niet bij B. vandaan.
En als je een kweekrijpe cinnamon geparelde fallow geelwang koopt, zie je echt geen verschil met een lutino geelwang. Hij had ook geparelde fallow geelwangen trouwens. Kan ik me nog wel herinneren. Dus fallow was daar zeker aanwezig.
Er kan idd geen lutino in Dani zitten als het een man is, Dulce is geen lutino. Ook wordt Dani's rug al wat witter, de parels verdwijnen. De borst is nog wel geel en de staart ook.

Tjerk

Als jij Dani tegen de veren in strijkt, wat voor kleur zie je dan aan de onderkant van die veren?

Groeten Tjerk

Rianne

Dat wordt lastig, Dani is niet tam. Maar ik zie, als ik zo op de grond kijk, weer 3 afgeknipte vleugelveren liggen dus nog even een paar weken wachten en dan weer spots kijken ;)

Tjerk

Okey, want het verschil hier is dat Kiära gele veren heeft over het hele lichaam met daaroverheen nog weer gelere parels. En Luka is echt gewoon wit aan de onderkant van de veren en heeft heel veel gele parels.

Groeten Tjerk