Angel heeft bloed aan haar vleugel

Gestart door lynette, 7 januari 2008, 12:10:09

« vorige - volgende »

lynette

Hoi

Ik zag vanmorgen allemaal witte veren op de bodem van de kooi en toen keek ik naar Angel en zag ik wat bloed maar toen ik haar uit de kooi haalde was bijna een gedeelte van haar vleugel kaal  :'(
wat kan ik doen ze lijkt er geen last van te hebben en eet en drink en poetst.


Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

bobbie

Bedoel je met "kaal" dat haar lange veren weg zijn?

Dan kan het dat ze schrikrui heeft gehad. Dit kan gebeuren als ze schrikken, dan vallen vleugel- of staartveren spontaan uit. Deze zijn meestal met 6 weken weer aangegroeid.

Je zegt witte veren. Is het een albino? Roodogig? Dan zou ik 's nachts een nachtlampje aandoen voortaan. Roodogigen zijn nachtblind. Met een klein lampje aan schrikken ze niet zo snel.

Succes, Nel :)

Kaatje

Hoi Lynette,

Als ik me niet vergis zou je vandaag toch naar de DA gaan !? Dan kan je er gelijk naar laten kijken !! Hoe is het met het verstopte neusgaatje van Angel !? Daar hebben we namelijk nog helemaal geen antwoord op gekregen  ::)

Succes met Angel en haar vleugel .... ik zou het zeker even tegen de DA zeggen als je er toch bent !!

Groetjes Karin

lynette

7 januari 2008, 13:11:27 #3 Last Edit: 7 januari 2008, 13:26:25 by LyNNy
Hoi hoi ik heb net de vogels bekeken en Angel Krummel en Shila hebben ruzie gehad

Ik heb van alle 3 veren gevonden en ze hebben alle 3 wat bloed aan de veren
nu de oozaak vinden van de ruzie van die 3
er zijn geen veranderingen geweest aleen nu dat ik en me vriend bij me moeder tijdelijk zit door omstandigheden in ons eigen huis.

@Kaatje
de verstopte neusgaatje is van Hope en naar haar word vanavond al gekeken maar maak me geen zorgen om gekke dingen bij haar.


@Bobbie
Angel is een cinnamon bont geparelde witmasker
en ze heeft al veel problemem met haar veren
ze kan ook niet vliegen en haar vleugels groeien niet normaal aan want de nieuwe pennen breken meestal al af voordat ze uitgegroeid zijn.

Bedankt voor jullie snelle reactie

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

bobbie

Oke Lynette. :)

Ik weet helemaal niets van je vogels vandaar dat ik dit antwoordde.

Succes ermee, Nel :)

Nadja

Hoi Lynette,

Het kan inderdaad een ruzie zijn geweest, maar als bij alledrie de wonden op de vleugeltjes zitten kan het zijn dat een van de drie 's nachts is geschrokken en dat de andere twee daar ook weer van zijn wakker geworden. Dan flapperen ze in paniek door de kooi en bezeren de vleugeltjes. Als het vaker gebeurt zou ik, zoals Nel al adviseerde, een nachtlampje plaatsen. Dan kunnen ze zich weer oriƫnteren als ze 's nachts schrikken.

Groetjes Nadja