6 mei 2025, 08:01:18

Vreemd gedrag

Gestart door Salkoo, 25 oktober 2003, 02:35:34

« vorige - volgende »

Salkoo

Ik heb sinds een halfjaar een valkparkiet. Eigenlijk een heel triest verhaal.  :( Zijn eerste eigenaar (of tenminste, tot hoever ik het heb kunnen traceren) verwaarloosde hem nogal, zijn tweede eigenaar stoorde zich zo erg aan het beest, dat hij blij was ervan af te zijn, wat eigenlijk ook voor de derde gold en bij de vierde was het een en al loerende kat en pestend kind. Hoe dan ook, de eigenaar gaf hem graag weg en nu is hij bij mij. 't heeft heel wat moeite en liefde gekost, maar 't is een ontzettend leuke vogel geworden. Het enige is, dat ik sinds een week of 3 hele dagen ben gaan werken. Friet is sinds die tijd nogal stil, eigenlijk griezelig stil als je 't mij vraagt. We laten hem er wel uit, zodra we thuis zijn en kroelen en spelen met hem, maar hij is weer begonnen met bijten, raakt ook helemaal in paniek als ik of mijn vriend de kamer uitloop of de deurbel gaat . Ik overweeg om er een vriendje bij te kopen, zodat hij niet de hele dag alleen zit. is dit verstandig, of is er een betere oplossing?

Salina koopman

Lique

Hoi Salina,

Ik denk dat je er heel goed aan zal doen, om een maatje voor je valkje aan te schaffen.
Zo is hij neit de hele dag alleen, en heeft hij wat om zich mee bezig te houden.

groetjes Lique

Paul

Hoi  Salina,
Ik zou er ook een jong valkje bij zetten wat al een beetje tam is.
Beide valkjes blijven dan meestal tam en jij en je valkjes hebben daar natuurlijk het meeste aan :-)
Ik raad aan een valkje tussen de 6 en 7 weken wat al net zelf kan eten.
Vaak bij hobbykwekers kan je die al zo goed als tam kopen en het jonge valkje is dan niet bang.
Het blijft natuurlijk altijd afwachten of het klikt met de twee maar met een jonge erbij heb je de meeste kans dat dat goed gaat.

Groetjes, paul