18 juli 2025, 01:54:49

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Rob S

Bedankt allemaal, ik hoop ook heel erg dat het eitje bevrucht is, maar heb er wel een beetje mijn twijfels bij aangezien de man nog geen jaar oud is. Maar ik wacht rustig af.
Inmiddels is het 2e eitje ook gelegd ;D

Als het allemaal doorgaat worden morgenmiddag de 2 (bijna) getekende valken opgehaald en wordt er mij een cinnamon lutino witmasker (=lacewing albino) pop gebracht. Deze pop is dan voor de wildkleur man die mogelijk bleekmasker is. Hopelijk gaat het klikken tussen die twee en krijg ik van hun een verassend nestje :D

En nu ga ik maar even verder met het bijwerken van mijn site, dat is al lang geleden ;)

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Gefeliciteerd met je supersnelle eerste eitje!!
Nu maar hopen dat het inderdaad bevrucht is.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Nou, die kerel haakt dus af. De twee getekende valkjes blijven nog hier totdat er een nieuwe koper komt. Dus de cinnamon albino komt ook niet deze kant op, helaas maar het is niet anders. Dus nu moet ik met 1 van de 2 lutino cinnamon opaline poppen tegenover de wildkleur (bleekmasker) zetten. Die zijn split witmasker dus er kunnen eventueel bleekmaskers uit komen.
En dan krijg je dit

Moeder:cinnamon lutino gepareld split voor bont witmasker
Vader:pastelwant split voor bont {X2: gepareld}

man afkomst:
6% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
6% bont split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% bont gepareld split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino}
6% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
6% wildkleur split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% gepareld split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino}
13% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
13% wildkleur split voor bont pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
13% gepareld split voor bont pastelwant {X2: cinnamon lutino}

pop afkomst:
6% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% bont split voor pastelwant
6% bont gepareld split voor pastelwant
6% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% wildkleur split voor pastelwant
6% gepareld split voor pastelwant
13% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor bont pastelwant
13% gepareld split voor bont pastelwant

Hopelijk wordt dit een goed koppeltje...

Groetjes

Tjerk

Hey Rob,

Ik ga ff heel flauw doen, maar de berekening die je hier hebt staan klopt niet....

And here we go (zo klopt hij wel ;)):

Moeder:cinnamon lutino gepareld split voor bont witmasker
Vader:wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}

man afkomst:
3% bont witmasker split voor {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon lutino}
3% bont split voor witmasker {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon lutino}
3% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
3% bont split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% bont gepareld split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino}
3% witmasker split voor {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon lutino}
3% wildkleur split voor witmasker {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon lutino}
3% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
3% wildkleur split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
3% gepareld split voor pastelwant {X2: cinnamon lutino}
6% witmasker split voor bont {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon lutino}
6% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% gepareld split voor bont witmasker {X2: cinnamon lutino}
6% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: cinnamon lutino}
6% wildkleur split voor bont pastelwant {X2: cinnamon lutino gepareld}
6% gepareld split voor bont pastelwant {X2: cinnamon lutino}

pop afkomst:
3% bont witmasker
3% bont witmasker gepareld
3% bont split voor witmasker
3% bont gepareld split voor witmasker
3% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
3% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
3% bont split voor pastelwant
3% bont gepareld split voor pastelwant
3% witmasker
3% witmasker gepareld
3% wildkleur split voor witmasker
3% gepareld split voor witmasker
3% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
3% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
3% wildkleur split voor pastelwant
3% gepareld split voor pastelwant
6% witmasker split voor bont
6% witmasker gepareld split voor bont
6% wildkleur split voor bont witmasker
6% gepareld split voor bont witmasker
6% wildkleur split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
6% wildkleur split voor bont pastelwant
6% gepareld split voor bont pastelwant

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

29 maart 2008, 21:04:19 #64 Last Edit: 29 maart 2008, 21:07:56 by Bonnie
Nou, tegen die pop zou ik die bleekmasker dus niet zetten, dood zonde, je weet niet eens waar je split blijven zo.
Is dit die bleekmasker man? een andere kon ik op je site niet vinden. Ziet er niet echt als een bleekmasker uit vind ik?

Er is toch wel een witmasker pop ergens te halen?

Tjerk

Inderdaad, zo blijft er kwa splits maar heel weinig zeker en dat is erg jammer...

Groeten Tjerk

Rob S

Het is dus de vraag of het echt een bleekmasker is. Zijn masker wordt nog steeds lichter. Op het moment kan ik geen andere vogels te koop vinden hier in de buurt, dus moet het maar ff zo. Misschien dat als ik wat anders tegenkom dat ik dat wel koop.

Inmiddels zijn er trouwens al 3 eitjes.

Rob S

Zo, net weer een jonge beginnende valkparkietenkweekster blijgemaakt met een mooie getekende cinnamon pop voor eem mooi prijsje. Nu heb ik dus nog 2 valkparkieten te koop, een bijna getekende man en een opaline lutino cinnamon pop.

Er is trouwens ook weer een ei gelegd, nummer 3 is er ;)

Anke

Hoi Rob,
Dat gaat goed, alweer eitje 3 ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Gefeliciteerd met het derde eitje  :D

*Manon*

Hoi Rob,

Gefeliciteerd met deze drie eitjes?
Welke mutaties kunnen hieruit komen?

Met Boyke en Ruffle gaat het weer goed hoor!
Boyke wordt weer liever en Ruffle is een flierefluiter...  ;)
Het liefst fluit hij de hele dag zijn hoogste lied, hij zit daarbij dan ook natuurlijk hoog in de kooi hé, dat snap je wel  ;D

Boyke was een beetje een kattekopje, maar nu las ik ergens dat ze ook kunnen puberen.. tis nu weer een lieverd, dus het is helemaal weer in orde  ;D

Groetjes Manon

Rob S

Hoi Manon,

Dank je, inmiddels zijn het er alweer 4 :P. Ik las ook dat Boyke en Ruffle beiden een leuk popje hadden gevonden. Wanneer ga je met hen kweken? Ik ben erg benieuwd naar hun jongen ;)

Groetjes

*Manon*

Hoi Rob,

Fijn zeg, al 4 eitjes  ;D ;D ;D

Inderdaad hebben Boyke en Ruffle vriendinnetjes... nou ja... eigenlijk kun je het beter vechtpartners noemen..... pfff 't gaat er soms af joh, en dan even later kroelen ze elkaar weer  ???

Maar Boyke (bont split witmasker, cinnamon, gepareld) voor het gemak maar even vermelden  ;) is gekoppeld aan Lizzy (bont cinnamon gepareld split witmasker

Hier komen over het algemeen bonte witmaskers, bonte cinnamonnetjes en bontjes uit, dus wel erg leuk denk ik.

Boyke en Lizzy krijgen in augustus waarschijnlijk een blok en dan maar zien of ze de hint begrijpen  ;D ;D

En dan heb je nog Ruffle (Cinnamon witmasker split bont, lutino en gepareld) die gekoppeld is aan Saffier ( cinnamon lutino)
Hier komen dus cinnamon uit en cinnamon lutino
Niet zo heel veel variatie dus, en ik weet ook niet of ik dit koppel laat bestaan.... Ruffle is vriendjes met iedereen dus ik ben er nog niet helemaal uit...  ::)

Groetjes Manon

Rob S

Als jouw Boyke het getekende patroon van zijn moeder doorgeeft, net als zijn evenbeeld die ik hier heb zitten, heb je dikke kans op heel erg mooie jongen.

En misschien heeft Saffier ook wel verborgen splits, je weet het nooit. Misschien komen daar ook wel erg leuke en mooie mutaties uit. Dat is van te voren lang niet altijd te voorspellen. Kijk maar naar de vader van Boyke en Ruffle, gekocht als een opaline popje. Nu bleek het dus een man te zijn met splits als bont, witmasker, lutino en cinnamon.

Ik ben erg benieuwd naar je jongen, vooral naar die van Boyke. Kijken of hij het mooie bontpatroon ook doorgeeft. ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  1 april 2008, 15:13:32gekocht als een opaline popje. Nu bleek het dus een man te zijn met splits als bont, witmasker, lutino en cinnamon.

Haha  ;D

Dat is ook gaaf zeg, wat een verassing, zo hel erg veel meer kan je er niet instoppen  :D