15 mei 2025, 22:17:02

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Rob,
Fijn dat je gele zwartoog een man is :)
De jongen zijn echt mooi!!!
Vooral de opaline bontjes :-* :-* :-*
Hi hi als er nou overspel komt met de buurvrouw, dan kan je iniedergeval het bewijsmateriaal naar hetzelfde lab sturen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: *Manon* op 23 augustus 2008, 12:53:13
Nou  Rob, dat is het wachten dus zeker waard geweest  ;D ;D
Duurt even maar dan heb je ook wat  ;)
Enne nee, je ziet me niet zo snel weer, maar misschien kun je straks eens bij mij komen als ik jongen heb hier  :P :P :P :P
Grapjas!!

Haha ja je weet het nooit he, misschien kom ik nog wel eens een keer daar bij jou in de buurt :P
En het was het wachten zeker waard, en hopelijk heb ik er binnenkort ook al een leuk dametje voor  ;)

Citaat van: Sjet op 23 augustus 2008, 13:00:06
             Hoi Rob
gelukkig maar dat je nu  toch  weet wat je hebt en er nog blij mee bent ook nog.
pas maar op  met die  Ene Dame   !!!  Heren zijn snel jaloers hoor   :P :P :P

Groetjes  Georgette

Hoi Georgette,

Haha ja ik ben er heel blij mee. En wat betreft die dame, ik heb er nog zo één hoor :P dus als ze wat willen hebben ze altijd keus uit 2 :P En anders gaan ze gewoon met hun mannetje de kweekkooi in, zou het niet goed gaan haha.

Citaat van: Anke op 23 augustus 2008, 13:10:22
Hoi Rob,
Fijn dat je gele zwartoog een man is :)
De jongen zijn echt mooi!!!
Vooral de opaline bontjes :-* :-* :-*
Hi hi als er nou overspel komt met de buurvrouw, dan kan je iniedergeval het bewijsmateriaal naar hetzelfde lab sturen ;D
Groetjes Anke

He Anke,

Dank je, ik vind ze ook echt heel mooi ;D Alleen jammer dat paps geen split cinnamon ofzo heeft, dan had ik mooi kunnen zien wat de vrouwtjes waren. Ik hoop maar dat de buurvrouw zich koest houd, anders word ik er nog druk mee ook :P

•=Bonnie=•

Rob S

Ik heb een prachtige dame gevonden voor mijn gele zwartoog ;D

De bonte cinnamon opaline geelwang van Bonnie ;D. Ik ben er echt super, super blij mee!!

Dit zijn de berekeningen van dit aanstaande koppel. Het kan zijn dat de gele zwartoog ook cinnamon is vandaar de 2 berekeningen.

Zonder cinnamon:
Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang split voor witmasker
Vader:bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

man afkomst:
13% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon geelwang}
13% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
13% bont gepareld split voor {X2: cinnamon geelwang}
13% bont cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon geelwang}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld geelwang}

pop afkomst:
13% bont witmasker gepareld
13% bont witmasker cinnamon
13% bont gepareld
13% bont cinnamon
25% bont gepareld split voor witmasker
25% bont cinnamon split voor witmasker

Met cinnamon:
Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang split voor witmasker
Vader:bont cinnamon split voor witmasker

man afkomst:
25% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
25% bont cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
50% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld geelwang}

pop afkomst:
25% bont witmasker cinnamon
25% bont cinnamon
50% bont cinnamon split voor witmasker

Groetjes

Caroline

Ze is prachtig .... je was me net voor.  :'(

Uiteraard heb ik even geduimd dat je gele zwartoog een popje was maar .... ik gun je haar van harte hoor.  ;) :D

Ze is prachtig!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Caroline op 24 augustus 2008, 16:11:52
Ze is prachtig .... je was me net voor.  :'(

Uiteraard heb ik even geduimd dat je gele zwartoog een popje was maar .... ik gun je haar van harte hoor.  ;) :D

Ze is prachtig!!!!  :-*

Ik zag op Bonnies site dat er alweer eitjes waren bij Extran en Extreme dus de kans is groot dat er ook wel 1 voor jij bij zit dit jaar ;)

Maar dan heb ik erg slecht nieuws. Manon heeft vedermijt ontdekt bij haar popje Sari die ze hier vorige week gekocht heeft. Nu heb ik net een paar van mijn eigen vogels gecontroleerd en daaruit blijkt dus dat het bij mij vandaan komt en mijn valkjes in de voliere het ook hebben. In de kweekkooien hebben ze het gelukkig niet.

Maar dat betekent dat alles grondig schoongemaakt moet worden en dat de boel goed ontsmet moet worden. Dat wordt een heel karwei. Groot nadeel hieraan is dat ik dus nog met 8 jonge valkjes zit in de voliere die nog niet uitgevlogen zijn. Hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet, iemand tips?

Groetjes

Caroline

Jeetje jongen .... wat balen.  :-\

Ik hoop dat je het snel onder controle krijgt.

Helaas heb ik gene tips voor je, heb geen ervaring hiermee maar heb je al gegoogled??

PS. er zijn inderdaad alweer nieuwe eitjes maar dit zegt nog niet alles.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

24 augustus 2008, 18:41:59 #248 Last Edit: 24 augustus 2008, 18:45:43 by -•=Bonnie=•-
oei, dat is balen...  :o daar heb ik ook geen ervaring mee.

http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/048.htm  Hier staat en boel nuttige info.

Anke

Hoi Rob,
Balen zeg die vedermijt :(
Helaas heb ik ook geen tips voor wat betreft de jonge vogels in het blok.
Sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Ja ik hoop ook dat ik er snel wat aan kan doen maar ik ga nu net een drukke tijd in. Deze week een aantal hertentamens, volgende week beginnen met stagelopen 40 uur in de week. Mijn vader gaat morgenavond naar Singapore voor 5 weken, dus die kan ook niet helpen. En aangezien hij er niet is moet ik mijn broertje nog helpen met overhuizen en woonbaar maken van zijn studentenkamer in Groningen, wat dus ook niet om de hoek ligt. Zaterdags moet ik altijd werken, 1 keer een dagje vrij krijgen zal nog niet zo lastig worden hoop ik.

Dat wordt zondags aan de bak denk ik. Morgen ga ik even bellen met een vogelarts in Hellendoorn, gelukkig niet zo ver weg en hopelijk kan die me wat tips geven.

Groetjes

Rob S

Hoi Bonnie,

Ja ik had die link al gevonden, daar staat in elk geval goede en duidelijke informatie op met betrekking tot het ontsmetten en schoonmaken van de voliere. Alleen ik zit enorm met die jonge vogels in mijn maag, hoe ga ik dat oplossen. Ik heb nog wel 1 hok in het kweekkooien blok over, maar dan kruipt die vedermijt daar dus ook in >:(

•=Bonnie=•

Sja, dat lijkt mij ook een lastige, ik zou ze zeker niet in de kweekkooien zetten. Misschien kan je eerst de vogels behandelen, zodat ze daar vanaf blijven en dan het ontsmetten doen als je jongen uitgevlogen zijn?

Anke

Hoi Rob,
Ik neem aan dat de kleintjes in het blok de vedermijt ook hebben?

Het lijkt mij verstandig om een vogelarts te bellen om te vragen welke soort bestrijding/omtsmetting niet schadelijk is voor jonge vogels.
Dan kunnen de kleintjes gewoon in de voliere blijven en behandel je de hele boel in 1 keer.
Groetjes Anke