29 april 2024, 07:08:53

mijn valkparkieten slopen de kooi.

Gestart door K1k1, 5 januari 2008, 11:58:04

« vorige - volgende »

K1k1

ik heb een nieuwe kooi gemaakt voor mijn vogels kiki en koko..
nou snap ik dat valkparkieten slopers zijn.
mijn deurtjes heb ik zelf gemaakt van hout (vuren hout) maar nu begonnen ze gelijk met slopen nu vraag ik mij of hoe ik dit een beetje kan voorkomen..
meer speelgoed ophangen ofzo?

ik heb nu iets met een belletje een klim touw en een schommel hangen is dat genoeg.. de kooi is 95cm breed 60cm diep en 150cm hoog.. ik heb hem ingericht met wilgentakken.. wat kan ik tegen het slopen doen???


groetjes dennis
Dennis Ouwehand.

bargram

Hi Dennis,

Afleiding dmv verschillende speeltjes kan helpen. Die van ons kan uren bezig zijn met het kapot trekken van wc-rolletjes. Wellicht kun je iets in de kooi aanbrnegen dat makkelijk kapot kan (en mag) om ze af te leiden van de deurtjes, maar ik denk niet dat er een sluitende oplossing is tegen het slopen. Het zit nou eenmaal in de aard van valkparkietjes om lekker overal aan te knagen  En vurenhout is volgens mij een vrij 'zachte' houtsoort die uitnodigt tot knabbelen...

groetjes,

Barbara

natacha

Hallo Dennis,

Mijn valkjes slepen ook altijd, nu ik heb dan wel een ijzeren kooi. Valkjes kunnen zich ook heel lang bezig houden met rietjes die je dan vastknoopt aan de tralies. Mijn valkjes blijven eraan bezig tot dat het rietje helemaal stuk is of dat ze de knoop los hebben.

Groetjes en succes
Natacha