16 april 2024, 17:48:10

rui pijnlijk

Gestart door bargram, 5 januari 2008, 00:15:24

« vorige - volgende »

bargram

Hallo,

Ik heb de indruk dat onze Fons in de rui is. Hij verliest flink veren en gisteren is hij in 1 dag zeker 7 slagpennen verloren. Een van zijn vleugels lijkt nu echter pijnlijk te zijn. Als hij zich uitrekt, begint hij te piepen. En zo ook als hij de vleugel in kwestie poetst. Kan de groei van nieuwe veren irriteren/pijn doen? En weet iemand iets waarmee ik hem kan helpen (hij krijgt al extra eivoer en en druppie druivensuiker door zijn water voor extra energie)?

groetjes,

Barbara

Kaatje

Hoi Barbara,

Ja dat herken ik ook bij Paco !! Van de week zat er een geknipte en tevens laatste vleugelpen los en daar had hij behoorlijk last van en hij piepte dan ook met poetsen !!

Op een gegeven moment vloog hij weg en gaf hij een gil en toen zag ik de vleugelpen op de grond liggen met aan het uiteinde een klein stipje bloed, ik denk dat hij er een paar dagen last van had en heeft daarna zeker nog met het rekken en omhoog doen van zijn vleugels flinke piepen gegeven !!

Ik zag de meiden hier echt kijken zo van: aansteller  ;D Fons is wat dat betreft ook een echt man hè, net als Paco  ;)

Maar 7 slagpennen verliezen is naturlijk wel heel wat anders dan één gewiekte vleugelpen en dat op één dag, .... arme Fons, geef hem maar een dikke knuffel  ;)

Sterkte met Fons,

Groetjes Karin