Wildkleur+splits tegenover cinnamon bonte witmasker.. help?

Gestart door Lentemorgen, 3 januari 2008, 09:22:50

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Hallo!

Ik was al tijden op zoek naar een bont witmasker popje, en nou heb ik sinds gisteren contact met iemand die een cinnamon bonte witmasker pop heeft!

Ik ben hier dus superblij mee, en in mijn overenthousiasme ook al stiekem aan het berekenen welke mutaties er in de toekomst uit kunnen komen. Natuurlijk is het eerst afwachten of ze uberhaupt wel klikken, maar de voorpret is ook enorm leuk!

Ik ben dus aan het rekenen geweest en heb de mutatiecalculator gebruikt, maar hier en daar op het forum lees ik dat die niet helemaal klopt? Dus ik zou graag jullie mening nog eens willen horen, en of dit uberhaupt een leuke combi zou zijn?  :) Ik ben namelijk nog een leek op mutatiegebied, maar doe wel mijn best om het te snappen  ::)

Het mannetje is een wildkleur. De vader hiervan was een witmasker, en de moeder een bonte.
Dan zou hij dus bont en witmasker door kunnen geven toch?
Het popje is dus een Cinnamon bonte witmasker, maar bij popjes snap ik niet helemaal of ze dan ook nog splits hebben?  ???

Hier de berekening:

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:wildkleur split voor bont witmasker

man afkomst:
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X2: cinnamon}
25% bont split voor witmasker {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% wildkleur split voor bont witmasker
25% witmasker split voor bont
25% bont split voor witmasker
25% bont witmasker

Zoals je zit maakt de calculator van de splits van mijn mannetje "bont witmasker", maar bedoelt hij dan niet bonte witmasker? want volgens mij kan mijn mannetje dat niet doorgeven. Ik heb dus het gevoel dat het daar fout gaat?

Klopt dit? Of zou het vrouwtje nog splits kunnen hebben waardoor er nog een toevoeging bij moet? Roept u maar, want ik heb geen idee of ik het wel goed heb ingevuld  ;D