9 mei 2025, 05:38:52

vochtigheid

Gestart door ankje, 18 januari 2008, 10:47:33

« vorige - volgende »

ankje

ik heb gisteren een vochtigheidsmeter neer gezet en die geeft 75 aan kan dit kwaad of is dit erg hoog? ik weet dat we een vochtig huis hebben maar niet zo erg maar kan dit kwaad voor de eitjes?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Lin

gemiddelde is 60% dus je bent inderdaad hoger. Zelf heb ik niet zo hoog dus of het problemen geeft weet ik niet. Als je het iets kan verlagen zou ik dat doen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ankje

word moeilijk ik heb vloerverwarming en ik weet niet hoe ik het droger in huis moet krijgen maar dat verklaard wel mijn astma ;D

Karin

18 januari 2008, 13:06:41 #3 Last Edit: 21 januari 2008, 18:19:39 by Karin
Even beetje OT, mijn neefje en nichtje hebben ook astma en die hadden ook zo'n nat huis en die hebben nu een luchtONTvochtiger in huis staan. Even een uitgave, maar je gezondheid is ook belangrijk. Én meer kans dat de eitjes uitkomen. 75 % is zeker in het begin vrij hoog. De jongen KUNNEN ( hoeft dus niet ) "verdrinken" in het ei. 50 - 60 % is het mooist en als ze bijna uit moeten komen mag het wel naar de 70 %
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ankje

sorry dat ik zo laat reageer maar die ontvochter is dat zo'n bakje waar je van die korrels in moet doen want dat vind ik toch welo de moeite waard niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn dieren ik heb 3 honden en als die nat zijn de word de vochtigheid ook hoger en loopt dan echt op tot boven de 80 :-[

Karin

Nee, het is echt een apparaat. Zo'n vochtvreter werkt niet hard genoeg. Even als voorbeeld :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves