verkoop van valkparkieten in winkel en tuincentra's

Gestart door lynette, 2 januari 2008, 12:59:58

« vorige - volgende »

Yvette

Ik ben zeer benieuwd hoe het met het valkje mee is en laat je haar ook gelijk testen op ziektes?

lynette

Hoi hoi

we hebben haar gehaald en hem/haar zit nu in een kooitje om te wennen aan de omgeving
over 2 weken gaat Hope naar een grotere kooi
ze krijgt eerst wat medicatie tegen de bekende ziektes en had even een belletje gepleegd naar de DA en ik ga maandag langs

Ik zou straks foto's plaatsen

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Yvette

Hoi Lynette

Ik vroeg het me even af bij die figuur moet toch iets meer aan de hand zijn als hij op die manier vogels verkoopt dan bij iemand of een verantwoorde dierenwinkel die goed met de vogels omgaat

Caroline

Pfffh, meid, erg lief dat je dit hebt gedaan.  :-*

Persoonlijk vind ik € 75,= voor een albino veel te veel.  :-\

En ik zou het dood eng vinden om het in huis te halen, zeker als het er toch al zo ziekjes bij zit.

Bent alsjeblieft voorzichtig, ook met als je handen en je kleding dit valkje aan hebben geraakt en je keert naar de eigen beestjes.  :)

Heb je nog iets af kunnen spreken wat betreft garantie, mocht het valkje het niet gaan redden .... het is toch een hele hoop geld voor je en eigenlijk voor iedereen.  ;)

Een dikke beterschapsknuffel voor Hope.  :-*

En ééntje voor jou.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

wat ontzettend dapper van jou!
ik hoop dat hope helemaal opknapt door alle liefde van jou. ik blijf het even volgen.
heel veel succes met hope ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Citaat van: Caroline op  3 januari 2008, 21:26:03

En ik zou het dood eng vinden om het in huis te halen, zeker als het er toch al zo ziekjes bij zit.

Bent alsjeblieft voorzichtig, ook met als je handen en je kleding dit valkje aan hebben geraakt en je keert naar de eigen beestjes.  :)

Heb je nog iets af kunnen spreken wat betreft garantie, mocht het valkje het niet gaan redden .... het is toch een hele hoop geld voor je en eigenlijk voor iedereen.  ;)

Helemaal mee eens Caroline.

Lynette,

het is een heel mooi gebaar wat je hebt gedaan maar let aub op je eigen valkjes.

Je weet immers niet wat dit valkje bij zich heeft. Het zou een heleboel verdriet veroorzaken als er iets met je eigen valkjes gebeurd.

Groetjes en een dikke knuffel,

Anja

Yvette

Citaat van: Anja op  3 januari 2008, 21:34:31
Citaat van: Caroline op  3 januari 2008, 21:26:03

Helemaal mee eens Caroline.

Lynette,

het is een heel mooi gebaar wat je hebt gedaan maar let aub op je eigen valkjes.

Je weet immers niet wat dit valkje bij zich heeft. Het zou een heleboel verdriet veroorzaken als er iets met je eigen valkjes gebeurd.

Groetjes en een dikke knuffel,

Anja

Ik dacht eigenlijk ook zo over wees alsjeblieft nog even voorzichtig en misschien ook in andere ruimte als dat mogelijk is

Yvette

Hope staat voor een mooie toekomst
Hope staat voor liefde
Hope staat voor gezond
Hope staat voor kracht
Hope staat voor gewenst
Hope staat voor vertrouwen

En met deze woorden heeft Hope bij jou gevonden - Mijn petje af

*Manon*

Hoi Lynette,

Met heel veel verbazing lees ik je verhaal over Hope!
Wat een topmeid ben je om je zo in te zetten voor Hope!
Ik begrijp het heel goed en ook ik wil je helpen om samen sterk te kunnen staan voor het verbod van tuincentra's e.d. om dieren te verkopen.
Dit is echt om te huilen!
En als ik dan lees dat ze zoveel geld vragen voor het beestje.... 175 euro in de eerste instantie... dan weet zo'n eigenaar ook dat ie het beestje nooit gaat verkopen en hij dus een vreselijke toekomst tegemoet gaat.
Wat erg!
Ook ik vind 75 euro nog veel te veel geld, maar ik kan heel goed begrijpen dat je hem gekocht hebt.

Tja en dan is het, zoals iedereen hier aangeeft oppassen geblazen ivm je andere valkjes...
Maar één ding weet ik zeker... Hope (prachtige naam trouwens) krijgt een supergoed huisje bij je en ik vind het nogmaals helemaal top hoe jij het opneemt voor Hope en ik hoop dan ook dat ze geen enge ziektes bij zich draagt en dat ze zich heerlijk op zijn gemak voelt bij je.

Ik blijf je zeker volgen.

Groetjes Manon

lynette

hoi hoi mensen Bedankt voor jullie lieve reacties
moest even een traantje wegpinken hoor
Hope zit op de slaapkamer en heb daar en vest die ik daar alleen draag en daarna me handen wassen en probeer zo veel mogelijk besmettingsgevaar te voorkomen.

Ik hoop ook echt dat ze snel wat opknapt en gezond kan verklaard worden

en de naam Hope is bedacht door Sharon ze heeft echt een prachtige naam uitgekozen.

Ik moet toch nu even gaan bedenken hoe we het beste het kunnen gaan aanpakken op een notitie bij de partij van de dieren te krijgen.

in ieder geval een hele duidelijke persoonlijke brief naar de partij van de dieren zelf.

Ik vind het heel spannend omdat ik het nooit van me zelf had verwacht dat ik die mensen er op aan zou durven spreken
ik voel me een stuk sterker zeker dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.

en ik ga nu wel naar me bedje heb afgelopen nacht niet kunnen slapen omdat ik met Hope in me gedachte lag en het behoorlijk aan me knaagde.
Maar gelukkig is ze bij ons in huis en gaat ze een lang en gelukkig leventje tegemoed

Ik heb in de staartveren de visraat gezien was heeel licht zichtbaar maar wel aanwezig beetje cinnamon kleur en ze is van 2003

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Bello

Hoi Lynn

Keilief van je dat je dit valkje gekocht hebt, maar ze hadden ze alle 3 wel aan je mee kunnen geven voor die prijs, dat ze dat nog durfden vragen.

De bovenstaande dames hebben al gezegd dat je op moet passen.

Je geeft dit valkje echt een 2e kans en dat kunnen de slechte verkopers niet!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

bargram

Hi Lynn,

Petje af voor wat je hebt gedaan! Alle goeds voor jou en Hope!

groetjes,

Barbara

Rianne

Hoi Lynny,

allereerst wil ik zeggen dat ik het SUPER vind wat je voor dit valkje hebt gedaan. Ik hoop dan ook dat hij/zij geen ernstige ziektes bij zich draagt.
Maar ik lees dat je het valkje op je slaapkamer hebt staan. Ben je dan niet bang dat de stofdeeltjes uit veren en ontlasting je hele kamer zullen besmetten? Stel al heeft dit valkje PPGZ, zou je zo ook zelf ziek kunnen worden. Ik weet uit ervaring dat een combitest voor PPGZ, Polyoma en (weet het andere ff niet meer) vrij duur is, over de 100 euro...

kimmie

Hoi Lynette,

Ik vind het super dat je dit gedaan hebt...
Hopelijk knapt Hope snel op...!!

Zelf heb ik mijn eerste valkje ook bij Ranzijn (Alkmaar) vandaan...
Ik vind dat hij daar wel goed is verzorgd...

Nu ken ik ook een andere dierenwinkel in Alkmaar (ben even de naam kwijt)
Die vind ik helemaal niet tof...

Ze verkopen daar van alles...
Van grasjes tot grijze roodstaartjes...
Er zitten daar zelfs kleintjes van een week of 3/4 in een (konijnen) bak, zodat hij ze midden in de winkel kan pappen...

De laatste keer dat ik daar was hadden ze 1 valkje (witmasker man) bij 6 aga's gezet...
Die 6 aga's hadden hem vreselijk verwond...
Hij zat op 1 pootje omdat die andere poot was aangevreten...
Hij had een rode vleugel en zat de hele tijd bol...

Ik heb die man er op gewezen, en hij wuifde me gewoon weg...
Want hij had er verstand van en ik niet... :-\ >:(
2 dagen later ben ik nog een keer wezen kijken en toen was het valkje weg :'(...

Ik ben het helemaal met je eens...!!
En als je hulp nodig hebt, wil ik je graag helpen...
Ik vind ook dat de dieren alleen met een speciale vergunning verkocht mogen worden...
Maar dan op voorwaarde dat er ook word geïnspecteerd, of alles loopt zoals het moet lopen...

mijn zegen heb je...
En ook mijn handtekening als dat nodig is...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Nadja

Heey Lynette,

Echt tof dat Hope een mooi leventje tegemoet gaat. Ik schrok me helemaal  :censuur toen ik de foto's zag die je had gemaakt in het tuincentrum. Mensen die op zo'n verschrikkelijke manier misbruik maken van dieren en die dondersgoed weten wat ze aan het doen zijn zouden de op moeten knopen! Net als die eigenaar van die dierenwinkel waar Kim het over had! >:( >:( >:( Ik heb Croky zelf ook uit een 'dierenwinkel'. Dat is een winkel waar dierenspeelgoed en voer verkocht wordt, maar deze mensen kweken de diertjes thuis. Je kunt er ook geen extreem jonge dieren krijgen en ze geven je goed advies over de beestjes en wat ze nodig hebben. Ze hebben echt een liefde voor dieren. Maar als je dan eens kijkt naar die dierenwinkels waar al die dieren tentoon zijn gesteld in te kleine kooien en waar kinderen de hele dag met hun handen op bonken!!! Om kwaad van te worden. Ik vind het echt goed waar je me bezig bent!

Groetjes Nadja