verkoop van valkparkieten in winkel en tuincentra's

Gestart door lynette, 2 januari 2008, 12:59:58

« vorige - volgende »

lynette

dit lijkt van me van toepassing op de albino valkje
het valkje staat ook op een plek waar iemand hem perongeluk zou vergeten te voeren omdat deze niet was opgevallen :(:(:(
het zou niet met opzet gebeuren maar afwissling lijkt mij ook niet te hebben met de voeding

hij zit ook regelmatig te trillen en zijn veren op te zetten op 2 poten slapen heb ik niet waar kunnen nemen.

Ondervoeding:
*Door verkeerd of onjuist samengesteld voedsel voor de specigieke vogelsoort of een voeding niet geschult voor een  bepaalde leeftijd van vogels.
*door een ontsteking van het spijsverteringskanaal. Hierdoor wordt het voedsel niet verteerd in het lichaam, en het zaad verlaat het lichaam bijna onverteerd.

gevolg:
Verlies van conditie, waardoor afnemende weerstand tegen ingevtie met als gevolg slechte broedresultaten, vermagering, ruiproblemen.
De vogel probeert lichaamstemperatuur te handhaven door bol te gaan zitten. Het vermageringseiwit wordt verbruikt, waardoor de vogel sterk vermagerd.





Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Yvette

Ranzijn in Almere heb ik nog geen valkjes of andere vogels gezien in een voliere

En in Intratuin in Lelystad zitten er wel aantal valkjes, kwartels en kakariki's in de voliere maar ze zijn niet te koop

En ik vind het echt dat het zo niet moet kunnen om een dier op deze manier te verwaarlozen met slecht voer en het valkje met dat kale koppie moet het helemaal niet kunnen vind ik

En is maar goed dat ook nog mensen zijn zoals jij Lynette die voor de dieren op de bres gaan en ga zo door met je aktie

Sharon

Hoi Lynette,
ik vind het echt geweldig van je zoals jij je in wilt zetten voor de dieren. Echt fantastisch meid! Ik neem er mijn petje voor af.
En als je handtekeningen nodig hebt: ik teken meteen! Dus laat het me dan maar weten.

Ik vind het ook een heel moedig besluit van je dat je vandaag weer teruggaat naar die winkel en het valkje misschien wel meeneemt. Ik weet zeker dat dat valkje je ontzettend dankbaar zou zijn!

We horen weer van je!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Sharon

Hoi Lynette,
ik bedenk me net iets.
Als je dat valkje mee naar huis neemt en hem/ haar in je volière zet, heb ik misschien wel een mooie naam:

HOPE

Dit valkje zou dan de hoop moeten geven dat we iets tegen deze praktijken kunnen doen! Dat we werkelijk een verschil kunnen maken in deze wereld.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kaatje

Hoi LyNNy,

Zelf gaan Rick en ik "heel vaak" ( in de zomer ) bij Tuincentra's kijken ! Gelukkig heb ik nog nooit van mijn leven daar een valkje zien zitten maar ik zal er zeker in de toekomst op letten en mijn camera dan ook meenemen !!

Ik zal in mijn profiel, een e-mail adres zichtbaar maken, als jij dan een voorbeeld zou willen schrijven met hoe jij dit graag wilt zien om te kunnen meenemen naar de partij van de dieren, dan wil ik je daar best mijn support in geven !!

Als dit een "mogelijkheid" is om een speciale vergunning in het leven te roepen en dat alleen nog maar gecertificeerde zaken dieren mogen verkopen, dan is dat alleen maar een pre !!

Lief van je dat je het albino popje een kans wilt geven, misschien dat je de manager of verkoper die je gesproken hebt er van kan overtuigen dat hij dit valkje anders kwijt raakt omdat het dan op kort termijn dood zal gaan, met de punten die je net zelf al aangeeft ... Ik hoop dat je hem voor een redelijke prijs kan krijgen, hij zit er immers al ruim een jaar vertelde je !!!

Succes !!

Groetjes Karin

Kimm

hoi!

wat ontzettend goed van je dat je dit allemaal onderneemt! ik ben benieuwd of je het valkje meeneemt. zou mooi zijn. en ook ik steun je in een handtekening e.d.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

lynette

hoi hoi mensen

Ik ga er straks naar toe met en zwaar gevoel dat ik haar niet mee krijg (kan kopen)  :( ik heb echt wel wat voor haar over en als ik haar me mag nemen dan krijgt ze zeker de naam HOPE  Sharon dat was een mooie tip van jou  ;D en ze word het voorbeeld van hoe het kan zijn met die tuincentra's en dergelijke.
En ik hoop dat ze snel opknapt.
Maar als ze mee mag laat ik dat natuurlijk zo veel mogelijk zien in mijn boekje en ik blijf dan vaak langs gaan als ze niet mee mag :(


super bedankt voor julli reacties en ik hoop ook echt dat ik Hope mee mag nemen

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sharon

Hoi Lynette,
ik hoop echt uit het diepst van mijn hart dat je haar mag kopen en haar zo dus een heel fijn leven bij jou thuis kan bieden.
Ik ga echt heel hard voor je duimen meid!
En ik vind het heel leuk dat je haar dan Hope gaat noemen.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

ik vind hope ook een hele mooie naam voor dit valkje! :D

gr.kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Lynette,

Ik zit dus heel erg te duimen dat je haar mee mag nemen of mag kopen !! Heel erg veel succes meid, je hebt een hart van goud !!!

Uiteraard blijf ik je boekje dan ook volgen !!!

Groetjes Karin


Yvette

Hope is inderdaad heel erg mooie naam voor haar
De naam voor Hope staat ook voor dat ze een betere toekomst krijgt dan wat ze nu heeft

En heel veel succes met het kopen van je lieveling

lynette

hoi hoi

ik ben in die winkel geweest en sprak daar een jongen aan en vroeg of dat de valkje te koop was (prijs op de kooi 175  :o hij ging bellen om te vragen of dat de prijs was van de vogel met kooi of alleen de vogel
Tot mijn verbazig  gaat dit alleen om de vogel Shock  :o :o
even later vroeg ik of die jongen de desbetreffende persoon wilde bellen om naar me toe te komen en dat we even een gesprek aan konden gaan

ze kwan snel aan gelopen en ze zei dat hij goed werd verzorgt en zijn vitamintjes allemaal kreeg

ik zei dat dit echt schandalig duur is zelfs voor een albino valkje ze ze dat dit een dure mutatie is maar wij weten wel beter dat een albino geen 175 euro mag kosten dit is gewoon oplichterij

Na dat ze met haar bedrijfsleider had gesproken mag ik hem nu voor 75 euro mee nemen maar helaas heb ik dat niet Ik zit in de ziektewet en heb maar een magere maanduitkering.
En ik ben met heeel veeel pijn in me hart weg gegaan en heb gezecht dat ik er over na moest denken maar de beslissing heb ik al gemaakt ik ga hem halen maar weet niet hoe ik het ga betalen :(

Nou ik denk dat ik hem snel ga halen dan moet ik maar even een paar weken krom liggen want dat beestje verdient gewoon veeeeel beter als dat.

Jullie horen er nog snel van

Groetjes Lynette 


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Yvette

Ik vind het schandalig die prijs voor een valkje normaal kosten ze iets van 25 euro tot ietsje meer maar geen 75 euro en zeker niet 175 euro en het laatste betaal ik hier bij de Jumper voor een bonte boertje

En ik zal het heel erg jammer dat je door het geld moeten cancelen voor jezelf en ik vind het ook dat ze hiermee een slaatje eruit slaan

Kimm

jeetje  :o  :o  :o
dat is niet normaal! zoveel geld en dan zorgen ze erook nog niet goed voor. bah word er boos om >:(
ze denken dus niet aan het dier, alleen maar om het geld.
nou ik hoop dat jij hem ophaald, het zou een super daad van je zijn. ik ben benieuwd.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Werkelijk onvoorstelbaar !! Pure oplichterij zoals je zelf al aangeeft !! Ik vind het toch moedig dat je dit valkje toch wilt gaan halen !!! Ik zat net toevallig in je andere boekje te lezen en ik lees dat je een vriend hebt, wat zegt of vind hij ervan !?

Groetjes Karin