14 mei 2025, 07:08:50

wat is het beste voor mijn lieve NANO

Gestart door mariek, 2 januari 2008, 12:32:49

« vorige - volgende »

mariek

beste mensen

even een kort verhaaltje over mijn probleem:

ik heb een heel lief valkje (nano) het is eigenlijk geen vogel, maar meer een mens. hij hecht zich meer aan mensen dan aan andere vogels..

nou woon ik zelf in een studentenkamer, en we zitten bijna de hele dag met elkaar in 1 ruimte,
dus hij trekt ook heel erg naar me toe,

maar de laatste tijd is hij meer gaan roepen als ik even wegloop, of als ik even aan het studeren ben

er is geen plaats voor een tweede valkje, maar is het een optie om een spiegeltje in zijn kooi te plaatsen? zodat hij niet meer zoveel met mij bezig is??

alle reacties zijn welkom,
groetjes marieke

Kimm

hoi mariek,

ik zie dat je nog geen reacties hebt gehad, maar je zou eens een spiegeltje kunnen proberen. kijken hoe hij hier op reageert.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Geen spiegeltje doen hoor ! Valkparkieten zijn nou eenmaal groepsdieren, vroeg of laat gaat het problemen geven als je ze alleen houdt. Dat is ook de reden dat ik zelf nooit valkjes verkoop aan mensen die ze alleen houden. Je kunt alleen een valkje alleen houden als je 24 uur per dag bij het valkje in de kooi gaat zitten  ;D ;D ;D Dus..... koop een grotere kooi en neem er een tweede valkje bij.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi karin,

ik heb geen problemen met mijn valkje gehad, die alleen was hoor. schenk er heel veel aandacht aan en nooit problemen gehad.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bargram

Hi Marieke,

Ik zou beginnen met een spiegeltje. Ons valkje Fons zit sinds korte tijd alleen (zn maatje Willem is pas overleden) en hij doet het prima in zijn eentje. Hij vraagt wel iets meer aandacht, maar we hoeven zeker geen 24 uur per dag bij zn kooi te zitten. En hij kletst er lusitg op los tegen zijn spiegel...

Verder is het moeilijk, maar heel belangrijk dat je niet reageert op geroep van je valkje. Als je reageert, op welke manier dan ook, dan zal hij blijven roepen.

Als het echter niet werkt met een spiegeltje zou ik wel serieus gaan nadenken over een 2e valkje. Valkparkieten leven van nature in groepen en vormen paartjes en hebben grote behoefte aan gezelschap. Over niet al te lange tijd gaan we voor onze eigen valkparkiet ook weer een geschikt maatje zoeken.

Veel succes,

Barbara