Uiterlijk verschillen bij wildkleur.

Gestart door Sander, 15 oktober 2003, 20:01:07

« vorige - volgende »

Sander

Hello iedereen

Omdat ik binnenkort  een koppel wildkleur valkjes zal aanschaffen zou ik graag weten hoe je een man en een pop die hun eerste rui nog niet gehad hebben uit elkaar kunt houden. Zo kan ik voorkomen dat ik geen twee valkjes van hetzelfde geslacht kies.

groetjes
sander

Lique

Hoi Sander,

Je kan het totaal niet zien. Dat is nou juist het vervelende ervan.
Sommigen beweren dat het iets te maken heeft met de wangvlek, op welke manier hij getekend en gekleurd is, maar dat is ook niet zo.
Het enige is het gedrag.
Maar daar kan je je soms ook flink in vergissen.

groetjes Lique

Sander

Hello lique

Dan zal ik de handelaar maar moeten vertrouwen. Zaterdag komen ze er waarschijnlijk bij. Zal eerst wel m'n diamantduifjes moeten vangen en wegdoen om wat ruimte te hebben maar voor m'n valkjes heb ik er dat zeker voor over hoor!

groetjes
sander

Lique

Hoi Sander,

Helaas kan hij ook niet zien, of het een man of pop is.
En voelen gaat ook nog niet op, omdat hij nog zo jong is.
Maar ik hoop dat je de goeden uitkiest.

groetjes lique

Sander

hello

hopelijk wel ja. Bij diezelfde handelaar heb ik een koppel lutino's gekocht en het was wel degelijk een koppel dus ik heb er wel enig vertrouwen in.

groetjes
sander

ziralioness

Sommige handelaars lijken het gewoon 'te weten' en schijnen het ook vaak bij het rechte eind te hebben... Hoe weet ik niet. Zijzelf beweren ''door ervaring'', maar ervaring waarmee...?

De handelaar van wie ik Nina kocht vergiste zich echter... hij dacht dat het een popje was... maar ik geloof nu dat het een man is!  ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Ik heb in de kamervoliere naast een grijs geparelde en een cinnamon ook 2 wildkleurtjes zitten, een mannetje en een popje. Ze zijn beide ongeveer even jong en dat is rond de 2 maanden hooguit, maar er is weldegelijk verschil te zien hoor, dus het kan wel dat je verschil ziet.

Bij het mannetje zie je, in vergelijking met het popje, een duidelijke gele kop, terwijl die bijna niet opvalt als je alleen het mannetje bekijkt zonder dat het popje erbij is, maar het mannetje is ook iets donkerder grijs dan het popje, alleen of dat laatste ook duidelijkheid geeft weet ik niet zeker.

Maar dan zou je goed naar de kopjes moeten kijken en kijken of bij het mannetje een geel kopje te zien is, of dat het geel al een beetje doorkomt, maar volgens mij moet je dat wel een beetje kunnen zien hoor.

Veel plezier met je nieuwe koppeltje.

Groetjes, Mariette

Stijn dc

hello

je kan het inderdaad niet zien! na een maand of vier begint het geel wel door te komen in de kop, dus dan zou je het eventueel kunnen zien! anders moet je met de handelaar afspreken dat je een vogel mag ruilen als het blijkt dat ze hetzelfde geslacht hebben!

SDC:D

Lique

Hoi Stijn,

Dat zou inderdaad een optie zijn, omdat je met voliere vogels minder band hebt, als met vogels binnenshuis.
Toch wou ik nog ff op mariette reageren.
Je kan het echt niet zien.
Ik heb hier al heel veel jonge wildkleur valkparkieten gehad, en ze verschillen allemaal van mekaar.
En je kan het echt niet zien.
Pas als hij/zij in de jeugdrui begint te komen, en het gedrag, wat zich vormt.

groetjes lique

Sanna

Hoi Mariette!

Ik heb ook al gemerkt dat wildkleurtjes ook vaak in intensiteit van kleur verschillen. Zo heb ik thuis een vrij lichte wildkleur, die in de zon zelfs een beetje bruinig ziet en al een vrij geel gezicht heeft (is nog niet door de eerste rui heen!). En bij Lique bijvoorbeeld het ik ook weer hele donkergrijze vogels gezien. Ook als je op de foto-pagina's kijkt zie je vaak hele verschillen in kleur tussen de diverse wildkleurtjes. Ik denk dat het gewoon toeval is dat Chico donkerder is dan Dizzy. Het enige waaraan je het schijnt te kunnen zien is het gedrag met een maand of 4. Maar ik denk dat je daar ook wat ervaring in moet hebben. Bij de eerste kun je je vast nog wel lelijk vergissen ;D.

Groetjes, Sanna

Lique

Hoi Sanna,

Hier zijn ze allemaal anders.
Bij de mannen is het moeilijker te vinden, maar K.C. is donkerder als Phoebe of Baloo. En zij verschillen in karakter ook weeer van mekaar.
Maar zoals de jongen die ik nu heb, de een heeft bonte vlekjes in de nek, de ander heeft kleine pareltjes op de borst, ze hebben allemaal een ander koppie.
Kortom, ze lijken geen van allen op mekaar, qua uiterlijk.

Groetjes Lique

Stijn dc

hello

je hebt inderdaad een kleinere band, alhoewel! maar ook al heb je zo een sterke band, dan moet je toch maar effe sterk zijn en ze gaan wisselen, tenzij je dan twee van het andere geslacht bijneemt natuurlijk ;D

Sander

Hello stijn

Het zullen er eerder 2 van het andere geslacht zijn :P  
Ik had nog een vraagje:
Hoeveel zouden er in m'n voliere kunnen? Het is een vlucht van 2.40m x 2.40m x 2m  (lxbrxh)

groetjes
sander

Stijn dc

hello

in die voliere kan wel een koppel of drie. ik denk hoogstens drie, maar twee is beter denk ik.

Sander

hello

Ik zal er waarschijnlijk 2 koppels insteken zodat ik nog enkele jonkies kan houden. Altijd leuker als je valkjes van eigen kweek zitten hebt!

groetjes
sander