28 juni 2025, 00:01:12

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Jacoba op  6 april 2008, 21:04:54
hoi Esther,

Ik heb Quapo en Ino ook als eens echt gezien, en bezit zelfs een zoon van hen, Joep. Joep zit als tam valkje bij ons in huis. Joep is een schatje alleen van mij, hij wil ook bijna niet bij Tjerk zitten. Tjerk balen maar ja. Ik trots. hahaha.
Veel plezier met Quapo en Ino en als je ze nog laat broeden mooie lieve jongen.

Groetjes Jacoba

Heej jacoba,

Wat leuk dat jij een zoon van dit koppel hebt.
Wat voor mutatie heeft Joep? Ga je hemnog in zetten voor de kweek?

gr Esther

Tjerk

Hey,

Joep is een Witmasker split Bont [X1 Cinnamon of Opaline] [X2 Lutino] man.

Hem inzetten voor de kweek gaat op het moment heel moeilijk, hij heeft doordat hij een keer is vast komen te zitten bij Bonnie langzaam al z'n staartpennen gebroken, waardoor hij ook steeds minder z'n evenwinht kon houden en dus steeds viel/valt, hierdoor zijn ook z'n vleugelpennen bijna allemaal gebroken en hij wordt nu langzaam aan weer wat beter, maar goed is het nog niet. Hij heeft voor het eerst in 7 á 8 maanden weer een redelijke staart. Nu z'n vleugels en delen op z'n lijfje nog...

Afwachten dus....

Groeten Tjerk

*Esther*

Citaat van: Tjerk op  7 april 2008, 10:42:31
Hey,

Joep is een Witmasker split Bont [X1 Cinnamon of Opaline] [X2 Lutino] man.

Hem inzetten voor de kweek gaat op het moment heel moeilijk, hij heeft doordat hij een keer is vast komen te zitten bij Bonnie langzaam al z'n staartpennen gebroken, waardoor hij ook steeds minder z'n evenwinht kon houden en dus steeds viel/valt, hierdoor zijn ook z'n vleugelpennen bijna allemaal gebroken en hij wordt nu langzaam aan weer wat beter, maar goed is het nog niet. Hij heeft voor het eerst in 7 á 8 maanden weer een redelijke staart. Nu z'n vleugels en delen op z'n lijfje nog...

Afwachten dus....

Groeten Tjerk

Het zou wel een leuke toverbal zijn geweest! :D

*Esther*

7 april 2008, 19:30:45 #108 Last Edit: 7 april 2008, 19:35:56 by *Esther*
He, he ik kom er nu eindelijk aan toe om even foto's te plaatsen van Quapo en Ino.
Misschien verzin ik nog nieuwe namen, maar misschien ook niet. ::)
Ik heb nog een leuke foto van ze, maar die moet ik nog even verkleinen.

Rob S

Hey Esther,

Mooi koppeltje heb je gekocht hoor! Hoe staat het verder met de kweek?

Dafrinja

Heey Esther!!

Mooi koppeltje...vooral Ino heeft een mooie rug!! :o
Ik hoop dat dit seizoen beter voor je verloopt dan vorig jaar. Ookal is toen wel (moooooie :-* :-* ) Lucky gekomen ;D ;D ;D

Oja, de namen vind ik wel mooi hoor...
Groetjes!!

Dafrinja

Tjerk

Wie weet komt het nog zo ver dat dit wel weer wil, ik bedoel zo goed als hij nu in de veren zit heeft hij in tijden niet gezeten.

En een toverbal is het zeker, maar hij is bovenal gewoon een heel lief en zacht vogeltje :D...

Groeten Tjerk

*Esther*

Citaat van: Rob S op  7 april 2008, 20:06:37
Hey Esther,

Mooi koppeltje heb je gekocht hoor! Hoe staat het verder met de kweek?

Bij Beauty en Ricky liggen vier eieren waarvan de eerste nu ongeveer uit mag komen.

Bij Twinboy en Kitty liggen nu denk ik drie eieren, die moeten nog een poosje.

De koppels in de kweekkooien doen nog niks. Of te jong of de kooi bevalt ze niet? Ze zijn erg onrustig in de kweekkooien. :-\
Maar ik wil niet dat deze koppels een andere partner zoeken.
Of ik moet ze buiten in de vluchten verdelen maar dan heb ik te veel herrie buiten..... tja buren he. ;)
Nu fluiten ze vooral binnen in de blokhut.

Misschien dat Quapo en Ino nog wat gaan doen, ze voelen zich wel op hun gemak.
En Kuifje en Mister zouden verkocht worden maar die man heeft afgehaakt. Dus misschien draaien ze hier nog een ronde mee als er zich geen koper aanbiedt.

*Esther*

Citaat van: Dafrinja op  7 april 2008, 20:27:07
Heey Esther!!

Mooi koppeltje...vooral Ino heeft een mooie rug!! :o
Ik hoop dat dit seizoen beter voor je verloopt dan vorig jaar. Ookal is toen wel (moooooie :-* :-* ) Lucky gekomen ;D ;D ;D

Oja, de namen vind ik wel mooi hoor...
Groetjes!!

Dafrinja

Je bedoelt denk ik Quapo? Ino is de lutino. ;)

Ik ga vanavond je foto's van Egypte bekijken!

gr Esther

*Esther*

UPDATE:

Twinboy en Kitty zitten denk ik op drie onbevruchte eieren. Ik heb ze 1x zien paren. Kitty is nog jong dus vind ik het niet zo erg, heeft ze mooi even kunnen oefenen. Ik laat ze nog een paar dagen liggen, als ik dan nog niks veranderd zie haal ik ze weg. :D

Ricky en Beauty hebben twee bevruchte eitjes de andere twee zijn onbevrucht. Ik zag duidelijk leven in de twee eitjes maar er was nog ruimte zat, dus dat zullen wel de twee laatste twee eitjes van dit legsel zijn. :D

Mister en Kuifje zijn opnieuw begonnen, daar zag ik zo gauw, 3 eitjes. Daar zullen er nog wel wat bij komen, Kuifje kennende. :D

Quapo en Ino zitten buiten steeds op een blok, ik ben benieuwd! :D

De andere drie koppels in de kweekkooien heb ik geen nieuws over. :(

Ooooh en ik moet heeeeeel erg nodig in de blokhut schoonmaken. Het is daar zooooooooo stoffig! er liggen veel veertjes op de grond, er ligt een vogel op de grond, oid zegt Martin. ::)
Maar de valkjes binnen zijn zo schrikkerig dat ik daar zo min mogelijk heen en weer loop. Misschien hang ik er wel een kleed voor of zo tijdens het poetsen/vegen/zuigen. Je moet toch wat.... ;D

•=Bonnie=•

Nu al aardig wat eitjes, ben benieuwd hoe snel Quapo & Ino gaan beginnen. Best een raar idee dat er vanavond of morgen hier nog twee eitjes van ze uit moeten komen...

*Esther*

Hoi,

Er is een wit donsje geboren bij Ricky en Beauty, dit zal een (cinnamon) bonte witmasker worden.
De rest van de eitjes was niks meer.

De eitjes van Twinboy en Kitty waren in de steek gelaten die heb ik koud :-\ bij Mister en Kuifje er  bij gelegd. Ik dacht een soort van rode ader te zien? Dus maar afwachten.
Mister en Kuifje hebben zelf ook weer eitjes gelegd maar ik heb niet opgeschreven wanneer dat was. ::) (Beetje druk geweest de afgelopen tijd)

En verder geen ontwikkelingen hier dus zeer weinig eitjes. Maar eigenlijk vind ik het ook wel prima zo. Als ik 15 jongen tegelijk heb weet ik ook niet hoe ik die allemaal tam zou moeten krijgen.....

En dat was het weer. :D

gr Esther

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd met je donsje :)

Wel balen van de rest van de eitjes. Zijn Quapo & Ino al wat gaan doen?

*Esther*

19 april 2008, 15:14:59 #118 Last Edit: 21 april 2008, 08:17:49 by *Esther*
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 18 april 2008, 12:20:38
Gefeliciteerd met je donsje :)

Wel balen van de rest van de eitjes. Zijn Quapo & Ino al wat gaan doen?

Die zijn nog steeds blokken inspectie aan het houden. ;)

Dierenfreackske

Hoi Esther ...veel succes met het inspecteren van de blokken he ! Grtjs Ann ;D