24 april 2024, 14:30:47

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Rianne,

Wat een knapperd is Jari zeg!!
Heel erg mooi

Groetjes Manon

•=Bonnie=•

Mooi Esther :) Gefeli met je nieuwe aanwinst!  :D

*Esther*

Citaat van: Tjerk op  7 januari 2008, 14:10:18
Hey,

Die kleuren heeft Tiäro inderdaad ook. Alleen heeft hij nog een paar parels zitten bovenop de vleugelrand en niet zo als hij/zij het nu heeft.

Groeten Tjerk


Er is een dna test de deur uit :)

Citaat van: Rianne op  7 januari 2008, 14:13:01
Jari is niet gepareld en toen ik hem kocht in september was hij ongeveer 10 a 11 weken oud.


Is hij ook split lutino, is dat die man?
Qua kleur lijken ze erg op elkaar. :D


Citaat van: Bonnie op  7 januari 2008, 15:22:15
Mooi Esther :) Gefeli met je nieuwe aanwinst!  :D


Bedankt!

♪ Marlies

Hoi Esther, ;D

Mooi valkje heb je bij gekocht. :o

Veel succes met het komende kweekseizoen.

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Ik heb hem gekocht als zijnde split lutino idd. Hopelijk kom ik daar dit jaar nog achter. :)

carco

Mooie valk heb je erbij  :o

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Hoi Hoi,

De testen zijn nog niet binnen...
Mijn handen jeuken om de valkjes goed in te delen qua koppels. Maar ja, zolang ik niet zeker weet wat mannen en poppen zijn kan ik ze beter nog niet in de stress jagen.

Marlies en Carco, bedankt.

Zo zie ik maar, dat het ene moment ben ik druk bezig met dom.pastel en lutino geelwang; nu richt ik mijn pijlen op bonte geelwang. Daar mogen er ook wel wat meer van komen. Ik vind ze super mooi!!!

groetjes Esther

Lin

hey Esther,

Leuk dat je een bonte geelwang erbij heeft. Lijkt zo inderdaad veel op die van Rianne.

Kaiyo= Cinnamon Geelwang {X1: Opaline}
Kashira= Cinnamon Bont

en heel misschien is de man nog split bont maar dat was de vorige keer twijfel of het jong bont was.

Mocht je interesse hebben in een jong om te koppelen van hun zeg het dan maar.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Esther*

11 januari 2008, 14:07:48 #38 Last Edit: 11 januari 2008, 15:03:02 by *Esther*
Hoi Lin, goed idee! Al heb ik nu wel bijna twee dezelfde koppels....


Ik heb net via de post de uitslag van drie dna-testen.  :D :D :D :D

Mijn vermoedens waren goed.

Kitty mijn cinnamon geelwang = pop
Nanoek mijn bonte geelwang die ik net heb = pop
Mellow mijn geelwang of bleekmasker = man

Ik vind het jammer dat Nanoek een pop is en ben heel blij dat Mellow een man is.

De kans is daarmee nog groter dat dat een bleekmasker is?
En kanssplit lutino. Maar dat zal ik zien door de jongen. Ik heb hem gekoppeld aan Smoezie een grote albino pop.

Nanoek wordt het popje voor Noknok.

En Kitty......weet ik nog niet. Ook Zorro is nu over. Dus liefhebbers??

Joehoeoeeoeoeoe, heerlijk die zekerheid!!!! ;D

Ik heb trouwens de testen laten uitvoeren door ADC-Holland.
www.adc-holland.com
Binnen een week had ik de testen binnen. Kosten; 15,= per test. Dat scheelt een stuk met gendika!!!!
Mogelijk gaat hij ook testen op ziektes e.d.

groetjes Esther :D

•=Bonnie=•

Zo dat is fijn, zekerheid :)

Jammer dat je bonte geelwang een popje blijkt. Maar de combi met Noknok zal mooie jongen opleveren.

Mellow en de albino pop klinkt super :)

15 euro, dat scheelt inderdaad wel een berg zeg!

*Esther*

Hoi,

Bonnie, ja met Noknok weet ik dan min of meer wat mannen en poppen zullen worden.
Ach als Mellow wel een geelwang is, vind ik het ook niet erg. Ik heb hem als geelwang geruild! Dus met die kweker zal ik nog contact hebben.



Ik heb nu mijn site aangepast aan wat ik nu weet.
Alleen de prijslijst nog, lastig vind ik dat.
Ik denk dat ik wel de prijs voor het handtam maken omhoog doe. Ik vind het echt veel werk, omdat ze bij mij buiten zitten en ik dat echt meer werk vind dan toen ik nog een koppel binnen had. Toen ging het meer tussen neus en lippen door.
Vorig seizoen heb ik dat ook al gedacht, maar 10,= voor al de energie die ik er extra in steek..... ;) :D
Dat is ook hobby, ik weet het!!!! ;D Ik hoor al enkelen denken... ;) :D

De valkjes hebben er trouwens ook zin in. Vooral Mister en Kuifje, en Twinboy hebben al het voorjaar in de veren. ;D

groetjes Esther

Rianne

Hoi Esther,

het is een hobby maar af en toe is het net een echte baan ;D Ik vind het niet vreemd dat je meer vraagt voor een tamme valk. Je moet er echt de tijd voor nemen en dat elke dag, vaak wel een paar keer. :)

Anke

Hoi Esther,
Jammer dat de DNA testen niet helemaal zo zijn als je had gehoopt.
Ik ben benieuwd welke koppels het nu gaan worden en wat voor jongen daar uit zullen komen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *




Hoi Esther,

Gefeliciteerd met je nieuw valkje, Nanoek, ze is een heel mooie pop, maar wel weinig pareltjes hè?

€15 scheelt inderdaad een hoop  :o Ik betaal €21 per valkje, is toch direct een groot verschil...

Nou, veel plezier met Nanoek  ;)

Groetjes
Silke


*Yvon

Hoi hoi

Ben een beetje blij dat jij 1 van de eerste bent geweest die de dna-testen bij www.adc-holland.com hebt laten doen.  ;) :D
Je hebt gelijk als je meer gaat vragen voor het tam maken,alles wordt duurder tenslotte.
Ik zou ook een klein voorschotje vragen,voor het geval ze toch nog de reservering annuleren.  ;)
Idd jammer dat de bonte geelwang een pop is,man had mooier geweest.
Maar mooie jongen zul je denk ik en hoop ik wel gaan krijgen.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >