18 april 2024, 08:04:45

adobe photoshop cs3

Gestart door Kimm, 31 december 2007, 16:20:04

« vorige - volgende »

Kimm

is er ook iemand op het forum die werkt met photoshop cs3?

gr.kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Ik werk zelf met Adobe Photoshop Elements 5.0

Anja

Hoi Kim,

Wij hebben het wel maar het is vrij moeilijk.

Groetjes Anja

Gerda

Citaat van: Kimm op 31 december 2007, 16:20:04
is er ook iemand op het forum die werkt met photoshop cs3?

gr.kim


Ik werk met Photoshop CS2. Maar ik moet een nieuwe voor mijn laptop met Vista. Het is bizar dat adobe geen update geeft, maar je moet een heel nieuwe versie kopen voor Vista! Op mijn pc en andere laptop heb ik XP met Adobe photoshop CS2 en Lightroom (voornamelijk voor het 'ontwikkelen' van RAW bestanden).

Photoshop elements is niet vergelijkbaar met CS3 of CS2. Elements is voor iedereen, CS 2 en CS3 zijn echt meer voor een gevorderde gebruiker.

Gerda

Kimm

haloo,

nou gevorderd ben ik niet ;D ;
ik wil nl ook graag mijn foto met happy leuk maken zoals jullie dat ook allemaal doen en sanna heeft mij een hele goede uitleg gegeven maar helaas lukt met mij allemaal niet en dat vind ik erg jammer dus vandaar dat ik het vroeg.

groetjes kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Kim,


Je kunt picassa downloaden, is gratis!
Daarmee kun je ook leuke effecten bereiken!

Succes!
Liefs, Gerda

Kimm

hoi gerda!

dat ga ik maar eens proberen :D
liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Citaat van: Kimm op 31 december 2007, 16:20:04
is er ook iemand op het forum die werkt met photoshop cs3?

gr.kim


Ik werk ermee sinds kort en tot nu toe gaat dat goed, de handtekening is ermee gemaakt en zo heb ik nog meer foto's bewerkt.
;)Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma!

hartstikke knap van jou! ik vind je handtekening ook erg mooi! :)

gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

6 januari 2008, 14:21:44 #9 Last Edit: 6 januari 2008, 14:27:22 by Wilma1
Zo knap is dat niet hoor, valt erg mee en aks ík dit kan, denk ik dat het jou ook wel lukt....


*bestand* openen (een foto of wat je wilt) voor de achter grond...

***Dán weer dezelfde handeling voor de invulling die je wilt, b.v. een valkje uit je voliere of kooi...

als je díe in beeld hebt doe het het volgende..

* toverstafje, 4e sym. na PS*  aanklikken in de werkbalk links

- het geen je wilt gebruiken omtrekken en met de + en -  , helemaal bovenaan links, in de werkbalk kun je hetgeen je teveel of te weinig hebt gemaakt veranderen...

* met rechtermuisknop op de foto klikken en "laag via kopiëren" aanklikken

* rechtsonderin zie je dan 2 plaatjes...de hele foto én het deel wat  jíj wilt gebruiken, wat je hebt "uitgeknipt"...

* het ONDERSTE oogje aanklikken en het te gebruiken deel komt in beeld, daar ga je verder mee aan de gang het goed bij te werken....

* met het "gummetje" 11e onder PS...links in de werkbalk..kun je overige delen weg gummen, met behulp van je vergrootglas kun je het makkelijker zien wát je weg wilt halen, 5e van onderaf links...ook daarmee kun je weer + - nen, rechts bovenaan, door op je afbeelding te klikken...

LET ER ECHTER OP DAT JE NIET VERGEET DE GUM WEG TE KLIKKEN ALVORENS IETS ANDERS TE DOEN, ANDERS GUM JE IETS WEG WAT NIET MOET!!! (ik heb daar dus ervaring mee  ::)  ;D en dan kun je van voren af aan beginnen  ::) :P

De grootte bepalen...

* afbeelding* aanklikken...afbeeldingsgrote  aanklikken...breedte aangeven (b.v. 200) en de rest veranderd vanzelf mee....kijken óf je tevreden bent hiermee ( het komt groter in beeld dan je eerst ziet hoor, in het schermpje! Maar dát kun je nog veranderen, maak hem eerst liever te groot dan te klein ivm beeld scherpte b.v 400!!!)...

dan klik je op het "pijltje" linksonder PS en sleept je plaatje naar de achtergrond....daarmee kun je hem plaatsten waar je mooi vind...ben je tevreden, dan sla je de afbeelding in het geheel op (voordat er iets fout gaat, dan ben je álles kwijt!!!!)

Is de foto veel te groot, gum je hem in geheel uit door weer op de GUM te klikken en veranderd in je plaatje weer de afbeeldingsgrootte naar kleiner!

(IK krijg het n.l op géén andere manier weer weg  ::) van mijn achtergrond en zó gaat het erg simpel!  :D)

De foto die je niet meer nodig hebt verwijder je van je scherm door op het X te drukken en NIET opslaan...

Je opent weer een nieuw bestand en gaan van bovenstaande *** weer aan de gang  :D op je opgeslagen afbeelding, voor het volgende vogeltje of wat ook erop te zetten...

Ik zal je met een IM mijn andere handtekening laten zien...sttttt....niet verder verklappen hoor, je bent de eerste die het ziet  ;) ;D ;D

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Het valt best mee met moeilijk hoor!!!!

Succes,
:D Wilma






Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

ik print je uitleg even uit. dan ga ik er maar weer eens mee aan de slag. ik had al diverse keren photoshop afgesloten want het lukt niet en toen werd ik boos ;D
maar nu ga ik het weer proberen, de aanhouder wint. als het gelukt is hoor je het!

liefs kim en bedankt!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Als iets niet lukt, mag het je me vragen, óf ik het antwoord dan weet  ??? ::)...beloven doe ik het níet hoor  :P ik ben ook nog in het prille begin  ;D maar heb er al wél wat uitgehaald en dat je boos word  >:( kan me daar hélemaal iets bij voorstellen, ik ben ook zo'n ongeduld  ::) :P en ben ook vele Xren boos geweest, maar mét resultaat nu  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3