Zou ik mijn 4 tal meer ''into'' mij kunnen maken ?

Gestart door Peggy, 30 december 2007, 23:25:31

« vorige - volgende »

Peggy

Nu zie ik hier en daar hele leuke filmpjes van jullie valkjes en dan moet ik toch helaas toegeven dat mijn valkjes lang niet zo tam zijn en dat mis ik eigenlijk best wel.  Ik ben natuurlijk Nikkie gewend.Hij vloog altijd direct naar mij toe en wilde ook altijd bij mij zijn. Mijn 4 tal doet dat helemaal niet.  Belle mag ik wel altijd kroelen als ik mijn vinger bijv in de kooi steek ( tussen de tralies door dan ) en Pop kan en mag ik kroelen op de wc of wanneer ik ze gered heb tijdens een ietswat verkeerde landing van haar...dan stapt ze op en blijft ze ook wel even zitten en mag ik haar kroelen ondanks dat ze er wel bang uitziet dan...ze bijt nooit!  Dirkje komt altijd richting mij als ik bij de kooi sta maar hij wil niet gekroeld worden. Na het douchen ofzo stapt hij wel prima op en blijft hij ook wel eens op mijn schouder zitten als ik hem daarop zet. Hij eet ook uit mijn hand.  Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor Bo. zij kan heel lief aan mijn nagels zitten pikken en stapt op als het echt niet anders kan...niet echt vrijwillig vind ik..moet altijd best veel moeite doen totdat mw opstapt..als ze de kans krijgt blijft ze weg trippelen.
Dus eigenlijk zijn ze allevier redelijk tam maar toch mis ik wel het naar mij toe komen,  het kroelen,  het even bij mij willen zitten etc etc...en dit mis ik dan extra als ik zo hier en daar zulke vertederende filmpjes zie.
Zou ik mijn valkjes nog tammer kunnen maken,  nu ze toch alweer een 6 en 8 mnd oud zijn ??
Hoe zou ik dit dan het beste kunnen aanpakken?
Ik zou het gewoon zo leuk vinden als ze ( of tenminste één of twee van hen ) wat meer contact zouden willen met mij.
Toen Nikkie nog leefde en hij dus steeds bij mij zat,  toen kwamen ze wel bij mij zitten en dat was zo fijn.  als ze nu los zijn dan komen ze nooit uit zichzelf naar mij toe..ze vliegen wat rond,spelen gezellig,  snoepen van al het lekkers maar zijn niet echt geinteresseerd in mij 
Zou ik dit nog kunnen veranderen ?

Groetjes Peggy 


   



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

dit kun je veranderen maar daar is wel heeeeeeeeeel veel geduld voor nodig. Ook regelmaat. Het is dus niet bv 2 dagen oefenen en dan vervolgens een week weer niet. Echt oefenen elke dag. Ik geef de voorkeur zelfs aan vaste tijdstippen.

Je zou de toilettraining van Caroline kunnen toepassen of anders het stappenplan wat hier links bij tam maken staat.

Succes ermee.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Peggy,
Net als Anja zegt, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld is het recept.
Ik vind het ook belangrijk om dit met regelmaat te doen.
Twee keer per dag ook als ik moet werken, maar dan is het dus 's morgens vroeg voor ik ga werken en ' s avonds.
Het feit dat er meer valkjes aanwezig zijn maakt het lastig, want ze worden steeds afgeleid.

Dat merk ik nu aan Tinka die apart in een kamer zit, die is veel sneller bereid om dingen te doen omdat ze niet wordt afgeleid door de andere valkjes die nieuwsgierig in de buurt komen zitten.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Nadja

Hoi hoi,

inderdaad, er is heel veel geduld en regelmaat voor nodig om een valkje tam te krijgen. De vier valkjes ziten bij elkaar in één kooi? En Nikki had je alleen neem ik aan? Valkjes die alleen zijn zien jou als hun 'kolonie' genoot. Ze zullen dus ook aanhankelijker zijn. Bij valkjes die bij elkaar in een kooi zitten is dit een beetje anders, die hebben minder menselijk gezelschap nodig. Het geslacht kan ook veelzeggend zijn: popjes zijn vaak aanhankelijker dan mannetjes. Het is echt niet onmogelijk om ze tam te krijgen hoor, het gaat alleen iets moeilijker met een groep valkjes dan met één valkje.
Succes,

Groetjes Nadja

Bello

Hoi Peggy,

Het is oefenen en oefenen en oefenen

Maar je valkjes zijn toch tam? ik heb ze zelf gezien bij Anja toen ze uit logeren waren.

Als je een tijdje ggen aandacht aan ze schenkt ja dan gaat dit helaas een beetje minder worden.

En ze worden ouder......en een eigen willetje ;)

Dorothé

ps. Wij hebben nu een broedend koppel en als ze niet op de eitjes liggen komen ze echt wel vragen voor hun knuffel.

En er is niet 1 valkje hetzelfde.....

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel