19 juli 2025, 19:19:24

Onze Valkparkiet Arie

Gestart door BaUkJe, 30 december 2007, 12:32:09

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Baukje...wat zielig he die valkjes in de winkels soms ...hier zat er eentje met een oogje helemaal ontstoken en die heeft hier een tweetal weken zo gezeten en plots was hij weg , dood? Ik weet het niet hoor ! Zielig echt heel zielig ...

Wat heb ik weer genoten van je mooie foto's en Arie is echt een superlief en mooi valkje ...zomaar op je toetsenbord landen ...zalig he ! En op je hoofd ?  Hihi. ..wat kunnen ze toch
lief kijken he ! Grtjs Ann

Anja

Hoi Baukje,

wat heeft Arie toch een lekker koppie. Lief en ondeugend tegelijk.

Heb jij zand op de bodem van de kooi liggen of begrijp ik dat verkeerd?

Ja de zielige valkjes uit de DW................die had ik ook 3.

Groetjes Anja

BaUkJe

4 maart 2008, 19:58:47 #152 Last Edit: 4 maart 2008, 20:03:09 by BaUkJe
Ja ik heb zand, je ziet dat op de foto natuurlijk ;) hahaha moet hem zo verschonen... (stomme schelpenzand stinkt zo, hele huis stinkt er naar en is stoffig, word er zelf ook wat benauwd van, vooral als ik me huis in loop ook zit er een vaag luchtje aan :( )ik wil overstappen op hout stukjes, maar ik heb een kooi waar je de bodem eruit kan schuiven, en ben dan bang dat ik hem met die houtbedekking er niet meer uit kan schuiven...
arie is gek geworden tot 3x achterelkaar aan rondje vliegen hahaha lachen.. ennuh mijn cavia's wennen er ook al aan, in heb begin vlogen ze door de kooi heen ;) hahaha alles went.

Anke

Hoi Baukje,
Ik heb een kooi waarvan de la stuk is, die kan er dus niet uit.
Ik leg op de bodem keukenpapier en daarover heen dan de houtsnippers.
Als ik de kooi wil verschonen rol ik de keukenrol op en kan het zo in grote gedeeltes uit de kooi halen.
Wat er overblijft haal ik eruit met stoffer en blik.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

BaUkJe

Citaat van: *Anke* op  4 maart 2008, 20:03:12
Hoi Baukje,
Ik heb een kooi waarvan de la stuk is, die kan er dus niet uit.
Ik leg op de bodem keukenpapier en daarover heen dan de houtsnippers.
Als ik de kooi wil verschonen rol ik de keukenrol op en kan het zo in grote gedeeltes uit de kooi halen.
Wat er overblijft haal ik eruit met stoffer en blik.
Groetjes Anke

Handig! ;) Maar heb net een nieuwe fles met dat zand gehaald, begin ik nadat hij op is maar es met houtsnippers.... die fijne is het beste denk ik? Of moet ik dat groffe nemen? Ik krijg gewoon koppijn als ik binnen kom in mijn woonkamer :( vieze lucht..

Anja

Ik heb een kooi waar ik de la wel uit kan schuiven. Zelfs met beukesnippers erin. Dat zal het probleem niet zijn.

Het zand kan ook in de oogjes van arie komen en kan lelijke ontstekingen veroorzaken.

Je kan een beetje zand onder de beukesnippers strooien zodat het toch op gaat.

Ik heb de middelste maat.

Groetejs Anja

BaUkJe

Ok! Ga ik proberen... ga ik morgen gelijk ff langs de dw! Ook beter voor mijn gezondheid denk ik ;)

Dierenfreackske

Hoi Baukje ...beukensnippers is denk ik beter tegen het stof enzo he ! Grtjs Ann

BaUkJe

Ben nog niet naar de dw geweest... maar zal kijken of ze beukensnippers hebben.. dan doe ik dat gewoon... bedankt ;) gr Baukje

Sally

Hallo Baukje,
Wat een leuke foto's weer van Arie. Hij is echt geweldig.
En ja beukensnippers is idd beter dan schelpenzand. Ik had eerst ook Schelpenzand maar toen hebben ze hier ook op het forum gezegd dat de beukensnippers beter zijn, en ik ben die toen gaan halen en ik moet zeggen, ben er heel content van.
Toen ik Pietje heb gekregen van mn zus had iko ok nog zakjes schelpenzand mee gekregen, en heb toen ook gewoon dat op de bodem gestrooit en daarover beukensnipper gedaan. Zo raakt het ook op he :)

Groetjes Sally

BaUkJe

Heb beukensnippers gekocht (medium)! Ben ook in de intratuin geweest om leuke speeltjes, maar helaas hier in leeuwarden in de intratuin dus niks! :(  wel een beetje.. maar niet veel leuke keuzes dus ben ook met niks terug gekomen... ja planten hihihi. Daarna ben ik nog ff naar de dw geweest en heb daar de beukensnippers gehaald! gr Baukje

Anke

Hoi Baukje,
Ik ben benieuwd wat Arie van de beukensnippers vindt en hoe ze jou bevallen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

BaUkJe

7 maart 2008, 14:05:59 #162 Last Edit: 7 maart 2008, 14:31:18 by BaUkJe
Vanmiddag net de kooi verschoond, ennuh met beukensnippers hahahaha hij pakt ze van de vloer af en neemt ze mee naar zijn stok hihihi. Mogen ze dit wel eten??? Ik geef er altijd standaard grit bij, zit standaard in zijn kooi. Hij vind ze geloof ik wel grappig die beukensnippers hahahaha heb hem nu los, maar loopt steeds weer naar binnen om wat snippers te halen en komt dan weer naar buiten en zo gaat het door.. hahahahaha. Ik heb het schelpenzand op de bodem gelegd, rest gebruik ik wel als decoratie in me huiskamer! ;) Hoevaak doen jullie de kooi verschonen met beukensnippers? of gewoon hetzelfde als bij schelpenzand? gr Baukje

Ook weer ff een (SLOOP) foto:

BaUkJe

7 maart 2008, 14:46:26 #163 Last Edit: 7 maart 2008, 15:21:18 by BaUkJe
Meneer Arie zingt in volle teug voor mij op mijn laptop... heb natuurlijk ook weer foto's gemaakt!!!

Mooie pasfoto he?

Woehoooeeee ben een spook!!!!

En na al dat zingen (15.27 uur)

Worden we moe...

Dierenfreackske

hI hihihi...wat een leuke en mooie geeuwfoto en wat een mooie pasfoto ! Heel origineel he ! Grtjs Ann