29 maart 2024, 08:46:44

tam maken 1 jarig valkje

Gestart door kellytjuh, 29 december 2007, 16:21:59

« vorige - volgende »

kellytjuh

hallo,,
ik heb een valkje jojo van nog geen jaar oud.
hij is super lief en tam ;D
de vriend van mij zus had ook een valkje en daar wou hij graag een nieuw baasje voor omdat hij zelf niet genoeg tijd meer had.
dat valkje heb ik gekregen ;D
het is een vrouwtje genaamt chico. ze is iets ouder dan 1 jaar.
toen ik haar kreeg hebben ze mij vertelt dat ze tam was.
ze stapt wel op, maar als ik van de kooi weg loop vliegt ze gelijk terug naar de kooi. ik blijf dan doorgaan met dat ze op moet stappen en dat ik dan weg loop maar ze vliegt altijd terug naar de kooi. jojo mijn andere vogeltje doet dat nu ook omdat hij bij chico wil zijn dus elke keer dat ik jojo pak vliegt hij naar chico toe. toen dacht ik dus van chico vliegt constant naar haar kooi als ik haar nu eens mee naar boven neem naar mijn kamer. dat deed ik.  benede stapten ze bijna nooit op en als ze opstapte vloog ze weg. toen ik haar mee naar boven naam bleef ze de heletijd bij me zitten ik liet haar vaak opstappen en ze deed het gewoon!!! terwijl beneden stapte ze nooit op. en bleef ze nooit bij me zitten.

nu is mijn vraag, wat moet ik eraan doen om chico goed tam te krijgen dat ze beneden ook gewoon bij me blijft en niet naar haar kooi vliegt? ze zit altijd op haar kooi en komt er bijna nooit vanaf.
omdat chico dat doet doet jojo dat ook. jojo wil altijd bij chico zijn beneden. elke keer als ik hem pak vliegt hij naar chico toe. toen chico er nog niet was deed hij dat nooit (naar zijn kooi vliegen) en bleef hij altijd bij me zitten. ik vind het best jammer dat hij nu niet meer bij me blijft zitten.
ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet.

groetjes kelly

bargram

Hi Kelly,

Omdat je valkje al meer dan een jaar oud is zul je waarschijnlijk iets meer geduld moeten hebben met het tam maken, maar met het stappenplan (1e topic van dit forum) moet je een eind kunnen komen. Belangrijkst is dat je er dagelijks voldoende tijd voor uittrekt en geduldig bent met je valkje.

Succes!

Barbara

Yvette

Je moet allereeerst heel veel geduld, geduld en nog eens geduld hebben
En heel erg goed de stappenplan volgen

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm