Familie Valk (Elmo gaat super en Yela ruit!!!!)

Gestart door Little Cockatoo, 28 december 2007, 20:36:47

« vorige - volgende »

Kaatje

17 januari 2009, 13:11:03 #180 Last Edit: 17 januari 2009, 19:39:55 by Kaatje
Hooimeijer in Meppel, .... misschien moet je maar blij zijn dat hij er niet is, hij is vast van zijn centen aan het uitgeven ! Als je sommige verhalen leest dan word je gewoon bang van die man  ::)

Lees onderstaand bericht maar eens !

Verder hoop ik natuurlijk dat Elmo weer mee naar huis mag en er niks ernstigs met hem aan de hand is !!

Groetjes, Karin

Hallo allemaal het is alweer even geleden dat ik wat heb geschreven over onze Roxy. tot nu toe waren het allen maar positive en leuke dingen en zat ze goed in haar vel. Nu is het zo dat Roxy een beetje een stuntel is hihihi. hier gaat het dan ook over .

Een paar weekjes geleden is roxy heel erg geschrokken van mijn zoontje en is ze van de kooi afgevallen, dit ging zo hard dat ook wij (michael en ik) daar erg van zijn geschrokken. We hebben haar opgepakt en gekeken of we iets konden vinden aan haar maar zo op het eerste gezicht was er niets aan de hand, ze was gewoon vrolijk. Een paar dagen later is ze nog een keer gevallen. op dat moment konden we iets voelen aan haar stuitje er stak iets uit, erg vreemd maar kon niets zien. Met dit verhaal heb ik dan ook gebeld naar frank en angelique. hun advies was even naar laten kijken bij een vogelarts.

Nu woon ik in almelo en zijn hier niet veel artsen te vinden die verstand van vogels hebben (dacht ik) ik heb het er even met frank over gehad en hij zij de dichtsbijzijnde arts voor mij was hooimeier in meppel, ik dacht dit gaan we even doen maar ja dat was makkelijker gezegt dan gedaan!! Heb de telefoon gepakt en maandagavond 21 april om 19:30 uur moest ik even komen laten zien.

Dus ik met roxy in de auto op weg naar hooimeier ik kwam daar na een uurtje rijden aan en ging in de wachtkamer zitten. Heb gelijk roxy uit haar reiskooitje gehaald, we waren op tijd dus was er nog ff tijd om te kroelen en rond te kijken. Na een paar minuten waren wij aan de beurt en mochten binnen komen. Voor roxy was het allemaal een beetje vreemd en begon met haar vleugels te wapperen dus wat doe ik? ik stel haar gerust en geef haar daarna aan DE DOKTER!!!???

Dat was in zijn ogen helemaal verkeerd en hij zette haar op de stok. Toen hij dat had gedaan begon hij met een hele preek, ik maakte haar onzeker en dat moest ik nooit weer doen en ik mocht vanaf dat moment ook niet eens meer naar haar kijken van hem. Omdat het een automatisme is deed ik dat natuurlijk wel (ik kwam ook voor haar) na een paar (ja schrik niet ) waarschuwingen dat ik niet naar haar mocht kijken zei hij tegen mij we spreken af dat voor elke keer dat ik naar haar zou kijken ik aan hooimeier 100 euro moest betalen waarop ik meteen zei ík dacht dat jij genoeg geld verdiende dus dit gaat niet door doordat ik dit zei werd hij heel kwaad op mij en zei dat dit absoluut niet waar was in zijn ogen dan. Ik dacht daar anders over .

Toen dit weer voorbij was begon ik over roxy en haar wond. Dit had hij vreemd genoeg allang gezien. Op dit moment liep hij met haar naar een andere kamer dus wat doe ik, ik loop er achter aan. Hij zei meteen tegen mij dat ik in de andere kamer op de stoel moest gaan zitten hij had haar gewogen en liep ook meteen mee weer naar de andere kamer. Hij heeft haar op aandringen van mij toch nog even bekeken en kreeg meteen een berg verwijten hij zei dat ze niet goed gewiekt was en een voedings tekort had gehad bij franca ook voor de kweeker op zich had hij geen goed woord over en was het franca en mijn schuld dat roxy zo onzeker was. Mijn mening verschild hierover maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen een kreeg meteen weer een discussie met hem.

Op het gegeven moment begon hij te gooien met knuffels naar roxy waardoor ze twee keer van de stok is afgevallen. Ik mocht daar niet op reageeren de tranen schoten mij in mijn ogen en ik heb hem ook gezegd dat hij hier meteen mee op moest houden gelukkig deed hij dit na een paar keer zeggen ook . Heb nog een hele preek gekregen van hem en heb om 9 uur al een keer tegen hem gezegd dat ik moest gaan maar meneer hoort zich zelf graag praten dus werd het half tien voor ik daar weg kwam. Er moest natuurlijk ook nog een betaling gedaan worden en het bedrag sloeg ik stijl van achter over (160 euro). Zat nog wel voer bij in dus dat moet er nog af. Heb hem overegens nog wel ff herrinnerd aan wat hij zei over niet duur. Had ik beter niet kunnen doen want toen werd het nog later. Eindelijk kon ik dan weg gaan,maar met wat?? Hij had amper naar haar gekeken en ik was verre van gerust gesteld kwaad was ik gewoon, hij wou aan de wond niets doen ik moest eerst het gedrach van ons naar roxy toe veranderen en moest dan over 3 weken maar eens terug komen.

Dit doe ik dus nooit weer, ik ga er nooit weer heen ik vind dit pure mishandeling maar ja dat is dan mijn mening. Nadat ik angelique had gebeld met dit verhaal heeft ze mij gezegt dat ik het tot zondag maar even moest afwachten (het bloedde ook niet meer en ze kwam gewoon aan en at goed) en maandag toch maar even laten kijken bij een arts.
______________________________________________

Wat een verhaal zeg !!

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een verhaal zeg, ik zou ook wel bang zijn om daar naar toe te gaan hoor, brrrrrr, ik krijg koud als ik dit lees, en bart bijna van woede, grtjs Ann :( :( : :-\ :-\



Rianne

Ik vind dat iemand, ook al is het een vogelarts, je niet kan verplichten om op een bepaalde manier met je vogel om te gaan. Of om niet naar hem te kijken. Wat een arrogant gedoe!
Ik heb er eens een valkje heen gebracht, gelukkig trof ik hem daar niet aan maar ik heb wel gebelt om te vragen hoe het ging. Ook dan blijft hij maar pratenpratenpraten, na 2 dagen in de kliniek is m'n valkje alsnog overleden. De kosten? Zo'n 100 euro, wist ik veel dat het telefonisch 'consult' er nog bij kwam.

Little Cockatoo

Het spijt me te zeggen, maar ik heb helemaal geen slecht ervaring met Hooimeyer. Dat gedoe met kijken, dat is maar een grap. Je bent echt geen honderden euro kwijt als je steeds kijkt. Want ja toen ik daar was met mijn Yela heb ik wel 15 keer gekeken, dan zou ik zo'n 1600 euro kwijt zijn geweest en dat was met 3 overnachtingen zo'n 150 a 200 euro. Dus dat viel reuze mee.

Maar ja meningen verschillen. Ik kan me best voorstellen dat je de houding van Hooimeyer een beetje irritant vindt, maar dat beteken nog niet dat het een slechte arts is. Het is een goede arts, maar dat betekend nog niet dat hij alle vogels van de dood kan redden.
Moet je eens kijken hoeveel mensen er nog in een ziekenhuis dood gaan!!!!
Het blijven mensen en soms is een vogel zo ziek, dat de beste arts van de wereld hem nog niet eens zou kunnen redden!!!!

Maar over Hooimeyer houden we nu op. Het gaat hier om Elmo.
We hebben nog niets gehoord van Anton Beyer. Dus dat is opzich goed nieuws. Morgen weet ik meer, want dan mag ik weer even bellen.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Dierenfreackske

Hoi Hanneke, ik ga alleen maar af op de berichtjes he, ik heb
natuurlijk zelf geen ervaring met die va.  :-\ :-\
Weet je als iets meer ondertussen van Elmo? Grtjs Ann



candy

Hallo Hanneke,

Is er al nieuws over Yela te melden.
Wij zitten mee te bibberen uit angst.
We hopen dat het allemaal meevalt.

Veel sterkte Henk

Kimm

hoi,

hoe gaat het eigenlijk met yela?
heb je nog nieuws, gaat het goed?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Arwen

Hi Hanneke & Jan,

Zie dat jullie ook al poosje rustig zijn op het forum. Hoe is het daar bij jullie? En met Elmo alles nog goed gekomen. En yela dan?

Bij ons gaat het prima, Misty en Arwen zijn net weer vandaag gekortwiekt. Dus moeten weer even wennen dat ze niet meer kunnen vliegen. Misty is aan het einde van z`n rui, dus ze kon nog niet helemaal goed geknipt worden, volgende maand even weer kijken of ze dan wel volledig is uitgeruit, en dan nog keer heen.

Liefs
Hanneke & Freddie