29 maart 2024, 02:59:32

Blok + luchtvochtigheid

Gestart door Bello, 15 december 2007, 19:34:07

« vorige - volgende »

Bello

15 december 2007, 19:34:07 Last Edit: 29 december 2007, 10:27:49 by Bello
Hoi hoi,

Hoe hoog moet ik het blok in de kooi hangen?

Want als ik het hoog hang dan kan ik niet in het blok kijken.

Jannes is een paar keer met zijn kop in het blok wezen kijken volgens mij durven ze er niet in.

Catka krijgt vanavond haar 3e eitje, de andere 2 zijn kapot gevallen omdat ze de eitjes s'avonds laat eruit floept en dan zit ze hoog in de kooi.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lin

Als je buiten kwekt zou ik het niet doen, het is veels te koud. Verder moet je het bok zo hoog hangen dat je er nog bij kan. Als je 1 koppel hebt alleen in een voliere dan is 1 blok voldoende.

Groeten, Lin

ps drinken ze bij jouw echt uit het waterflesje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bello

hihi

Nee joh ;D, ze zitten lekker warm in de woonkamer maar op deze foto is de kooi goed te zien.

Deze 3 schatjes blijven altijd kamervalkjes.

eh dat flesje heb ik geprobeerd maar daar drinken ze niet uit.

We hebben nu een ander blok in de kooi een zeshoekige en daar kan ik het voorstuk uithalen en zien ze de eitjes liggen.

dorothé



Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Coco en Chantal

Hoi Dorothe

Ik heb je niet eerder terug kunnen mailen omdat ik problemen had met de pc.
Maar ik zou het blok zo'n beetje in het midden hangen, dan kan jij ook makkkelijk in het blok kijken.
Groetjes Chantal en de valkjes


Bert_85

Ik zou het blok zo hoog hangen dat je er zelf nog comfortabel mee bent, dus dat je niet te veel moeite moet doen voor nestcontrole.

De valken zelf, die hebben het doorgaans liefst zo hoog mogelijk  ;)

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Bello

Catka is gestopt met eitjes leggen na 3 eieren, nu is ze op haar manier broeds.
Nl. bovenop het broedhok, terwijl de 3 nepeitjes erin liggen.

Ze ligt er al bovenop sinds gisteravond, en wilt het hok niet meer uit.

Wat kan ik nu het beste doen?

Het echte eitje hebben we reserve gelegd.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lin

Als z eniet meer broed op eieren alles weghalen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bello

Sinds vandaag heeft Catka 3 echte eitjes en 1 nepei.

Deze week ging ze ineens in het blok om een eitje te leggen.
Nu is ze aan het broeden, Jannes is vandaag begonnen door haar soms af te lossen. Ja hij moet het ook leren.

Van het 6 kantig blok heb ik de voorkant afgehaald en toen ging Catka erin.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

29 december 2007, 10:27:13 #8 Last Edit: 29 december 2007, 10:29:17 by Bello
Catka en Jannes liggen nu op 4 echte eitjes + 2 neppers want gister was er weer een eitje bijgelegd en dit vonden we veel te veel worden.

We hebben alleen een enom probleem in dit huis met de luchtvochtigheid.
Dit moet dus 60 zijn maar we hebben "zo'n fijn ventilatiesysteem" in huis, en dit trek echt het vocht in huis weg.

Ik durf niet te zeggen waar het nu op staat, maar we schrokken.
Gister zijn de op zoek gegaan naar een luchtbevochtiger want dit is zelf ook voor ons hoognodig...

Maar we hbben de juiste nog niet gevonden....

Ik doe nu het blok een paar keer per dag natspuiten en er ligt een natte doek op het blok....

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mico

Hoi hoi Dorothe,

Ook hier in huis hebben we denk ik een te droge lucht,we hebben er geen flauw idee van eigenlijk.
Chantal zei ons dat het goed was de valkjes om de paar dagen nat te sproeien zodat als de valkjes dan het blok in gaan om te broeden het dan ook automatisch bij de eitjes komt.Mico ging gisteren zelf in het drinkbakje zitten  ;D
Weten jullie al of de eitjes bevrucht zijn?? Wij hebben echt geen flauw idee dus dat is wel heel spannend  :D ;)

Liefs,
Miran en Corine