27 april 2024, 17:49:58

hoe verder met tam maken?

Gestart door noa, 15 december 2007, 20:49:58

« vorige - volgende »

noa

Hallo allemaal

Ik heb een paar vraagjes.Ik heb een lief valkje genaamd noa, ze is nu al 9 weken en ben via het stappenplan bezig om haar tam te maken.

Ik laat haar ongeveer 5 x per dag uit mijn hand eten en dat doet ze heel goed, ze loopt dan vlot op mijn hand en soms heeft ze een van haar buien ;D en vliegt ze een rondje waardoor ik erachter aan hol om haar op te vangen  maar als ze dan ergens zit, stapt ze wel goed op mijn vlakke hand maar niet op 1 vinger, ik ben ook bezig om haar met trosgierst op mijn vinger te laten stappen met het comando "op"erbij maar als ik dat zonder trosgierst probeer dan gaat ze weer in haar kooi zitten maar dan kijkt ze wel eerst rond of ze de trosgierst nog kan zien.

Verder stapt ze wel soms op mijn vinger en dan zet ik haar op tafel neer zodat ze ook wat lekkers krijgt en dan zit ze heerlijk mee te smikkelen en een keer heeft ze 3 kwartier bij me op te bank gezeten op mijn schoot, maar ook dat doet ze nu ook niet lang want als ik dat probeer vliegt ze weer stuntelend terug naar haar kooi.

Mijn vraag is nu eigenlijk, met trosgierst voor mijn vinger stapt ze heel goed op maar zonder nog steeds niet maar soms als ze los is dan stapt ze wel weer goed op, bv als ze vliegt en neerstort ;D, en als ze boven op haar kooi aan het spelen is en ik wil het dan eens proberen dan loopt ze weg.

Het verhaal is een stuk langer geworden dan ik had verwacht maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en waar kan ik nu het beste door mee gaan om haar tam te krijgen, want loop een beetje vast ;D.

Groetjes joyce

Anke

Hoi Noa,
Je bent heel goed bezig met tam maken!!
Zo te lezen ben je al best gevorderd.
Tja en hoe nu verder....
Geduld, geduld, geduld oh ja en.... geduld ;D
Bied gewoon met regelmaat je vinger of vlakke hand aan om op te stappen. En als ze dat dan doet dan uitgebreid prijzen.
Je schrijft dat ze nu en dan wel op je vinger/hand stapt als er geen trosgierst is. Dit moet je dus uitbouwen!
Bang is ze dus al niet meer voor je.
Je valkje moet leren om ook zonder de verlokking van trosgierst op je vinger te stappen.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes