DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Caroline

Heb jij weer.  :-\ ;D ;D

Gefeliciteerd met Yodi .... hopelijk mag zij lang en gelukkig bij je blijven.  :D

FIjne dagen, groetjes!!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

1 Happy family omgerolen in 1 happy hammie Yodi.  ;D

Muisjes zijn ook heel leuk om te hebben,heb ze zelf ook gehad toen ik nog een klein meisje was.  :D
Ze konden zo lekker kriebelen als je ze op je buik liet lopen.  ;) :D

En zit Mitzy nog steeds bij de kooi of is haar interesse nu minder geworden ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Wilma

Wat een schatje zeg, die Yodi. Echt zo lief. Balen van de muisjes. Maar inderdaad, zo heb je meteen er honderd rond lopen en dat is ook niet de bedoeling...

Groetjes

mara

Wilma1

Ons nieuwe huisgenootje YODI, is een schatje  :-* Ze is erg aanhankeleijk, dit in tegensteling tot de andere 2, maar die hadden elkaar natuurlijk en dat is dan meer acceptabel.

Je merkt dat zij als vrouwtje zich graag laat aanhalen en ze komt ook naar mijn hand toe lopen om eens e proberen of ze die vinger kan opeten  ::) ze hapt zachtjes en likt er dan aan.

Eten doet ze uit mijn hand en bediend worden in het huisje is haar favoriet, een ontbijtje op bed  ;D

Ze is echt heel tam, zo leuk. Mitzy is uitgekeken we zien haar niet meer bij de kooi. Wss is ze in haar neus gehapt  ??? laatst. Ze stonden neus aan neus en plots stoof Mitzy weg  :o vanaf ik thuis ben heb ik haar er niet meer gezien.

Ik ben erg blij dat het een goede ruil is geweest, want ok overdag komt ze tevoorschojn zo nu en dan, om ff te badderen in haar CHINCHILLAZANDbakje, dat is goed voor haar vacht en e.v tegen ongedierte (al zit dat gelukkig niet binnen) Ze vind het zo gaaf om op haar rug er hélemaal doorheen te rollen het zand stuift dan over de rand heen  ;D

De kleine muisjes zagen we we laatst in de DW in een bak, allemaal klein spul nog maar groot genoeg voor een bak vol  :o Blij dat ze toch weg zijn  :D ze hebben daar de ruimte.

Ik moet er niet aan denken zóvéél en muizen stinken, zeker als je er dan 10 hebt. Ik moest elke dag hun toilet (gelukkig gebruikte ze altijd de schoen, als vaste plek) met bleek reinigen en ze waren zelf ook blij met een schoon toilet want gingen meteen in de schone weer wat achterlaten, het was alsware hun badkamer  ;D


;) :D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

 ;D ;D

Fijn dat je een goeie ruil hebt gemaakt!!!  :D

Beter zo dan dat je achteraf spijt had gehad.

Dat ze zo stonken .... dat wist ik helemaal niet.

Ik ken wel konijnen en cavia's .... die ruiken eigenlijk ook niet fris.  :P

Stinken hammies minder??

Veel plezier van Yodi.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

23 januari 2009, 09:25:45 #1595 Last Edit: 23 januari 2009, 19:34:54 by Wilma1
Een hamster is het makkelijkste diertje, qua verzorging. Je kan ze wel 2 weken zonder schoonmaken laten staan. Je ruikt niets en de kooi blijft er netjes uitzien.

Daarom zijn hamsters voor kinderen ideaal, ze kunnen zelf leren schoonmaken en voer en water geven, zonder dat het elke dag echt nodig is, ook met eten hamsteren ze, dus hoeven ze niet al te vaak worden bij gevoerd.

Yodi eet de lekker dingen eruit, of hamstert ze, de andere dingen laat ze gewoon liggen  ::) fruit en groente vindt ze ook erg lekker. dat moet je dan wel in de gaten houden, dat ze dat niet gaan verstoppen.

Yodi heeft in het huisje een hele berg met voer en katoenvlokken liggen, ze ligt echt tegen de nok aan om te slapen, letterlijk bovenop haar eten  ;D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

De grijze Yodi wordt steeds witter en ze is zo lief en tam. ze komt naar ons toe als de hand erin gaat en stapt er zo op  :D Totaal ander diertje als de 2 mannen  waren, mss ook wel omdat zij alleen is ???

Coco wipwapt weer zijn stok, het voorjaar komt eraan dus de daden worden weer verricht. Ruby nog niet, maar die zal ook wel weer gaan beginnen eerdaags  :P

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hey Wilma .... wat leuk dat Yodi zo tam is en steeds witter wordt. Of vind je dit laatste niet leuk??  ::)

Geniet maar lekker van je beetjes thuis en het heerlijke weer.  ;)

Wat een ontzettende gave handtekening heb je zeg, lekker lente-achtige.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1



Kijk nou hoe lieffff en ik mag hem niet eens hebben van Piet, flauw toch ???  :'( :P

Mááár de buurtjes nemen hem wss  ;D dus komt ie tóch bij ons buurten  ;D :P


Is er nog iets te knabbelen ???



Hmm ??? vingers ??? niet lekker!!  :-\


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Wat een flauwerd die Piet van jou ;) ;) ;)

Mooie foto's weer.


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Ik had bíjná een MUIAPARKIET (ook wel monniksparkiet genoemd) gehad.

Onze buren hebben vrienden die er 1 hebben, ze willen deze wegdoen omdat ze meer aandacht voor hun kakatoe hebben. Ik had aangeboden er over te denken om hem/haar anders samen bij Coco te proberen, dit omdat Coco alleen gek is op groene vogels.

Bij overleg met Piet zag die ht niet zitten, wat punt 1: als het niet gaat, is Coco in de stress en praat mss niet meer, punt 2: als het wél gaat, wordt Coco naar óns mss héél anders omdat ie een soortgenoot heeft.

Na telefonisch contact bleek hij nogal te kunnen schreeuwen en is af en toe happerig, daarom willen ze hem niet meer.  Ik heb op internet gezocht en kwam erachter dat deze dieren beter af zijn in een buitenvoliere en niet binnen moeten worden gehouden.

Ik was meteen overtuigd de stap niet te doen, gezien hij dan mss na hier te zijn geweest ook weer weg moet.

Hij gaat nu naar Dennis papagaaien en komt in de voliere als zijn vleugels zijn aangegroeid. Ik hoop dat hij een goed leven krijgt en gelukkig dat ik eerst heb gezocht naar info en heb geluistert naar Piet  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Nou het idee was zeker leuk.  :)
Het is maar goed dat jullie er goed over nagedacht hebben.  ;) :D

Groetjesssss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >