cinamon-opaline-LUTINO-geelwang bronzefallow

Gestart door •=Bonnie=•, 6 maart 2008, 18:39:33

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Wie van dit forum heeft er een:

cinamon-opaline-LUTINO-geelwang bronzefallow

Als je er eentje hebt wil ik graag foto's zien en weten wat de mutaies en splits van de ouderdieren zijn.

Als je een man hebt en je hebt er al jongen van gehad, wat voor mutatie pop had je erbij en wat voor jongen kwamen eruit.

Het gaat er om dat er een boel zogenaamde cinnamon-opaline-LUTINO-geelwang bronzefallows in de omloop zijn die helemaal geen lutino zijn.

De cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow ziet er exact zo uit als een lutino-geelwang maar vererfd zich uiteraard volkomen anders.

Rianne, Tjerk en Kirsten hebben cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow mannen en er zijn een paar mensen op het forum de een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow popje hebben.

Tjerk

Hey,

Ik kan je wel helpen aan een Geelwang Opaline Lutino foto en een Cinnamon-Opaline-Geelwang Bronze Fallow foto. Maar één met beide mutatie's is wat anders.

Daarbij als ik m'n Lutino Opaline Geelwang en de Cinnamon Opaline Geelwang Bronze Fallow naast elkaar houdt was en is de Lutino Geelwang Opaline de gelere vogel.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

7 maart 2008, 08:28:30 #2 Last Edit: 7 maart 2008, 10:47:04 by Bonnie
Hoi Tjerk,

Ik hoef ze niet naast elkaar een foto van ieder naast elkaar is ook prima, het gaat mij ook echt om die (cinnamon-opaline-)LUTINO-geelwang bronzefallow.


Er is in lutino's een boel verschil, mijn Ino is bijna perfect wit met alleen een gele kuif en oranje wangen, Mindy is geloof ik iets geler maar dat is lastig te zeggen omdat ze binnen zit.

Het probleem is dat er cinnamon-opaline-geelwang bronzefallows worden verkocht als (cinnamon-opaline-)LUTINO-geelwang bronzefallows terwijl ze dat niet zijn.

Met een (cinnamon-opaline-)LUTINO-geelwang bronzefallow man moet je met gelijk eender welke man (cinnamon-opaline-)lutino-geelwang poppen kunnen kweken. Dat blijkt niet zo te zijn.

Ook zijn er kwekers die denken een cinnamon-opaline-lutino-geelwang te hebben (allemaal al dan niet zonder cinnamon en of opaline trouwens want eigenlijk doen die niet ter zake) en vervolgens split lutino-geelwang mannen aanbieden terwijl ze split bronzefallow geelwang zijn.

Het is dus zaak heel erg voorzichtig te zijn bij het aanschaffen van lutino-geelwangen en uiteraard ook lutino-geelwang bronzefallows en split vogels hieruit als nog niet bewezen is dat het werkelijk om lutino-geelwang combinaties gaat en niet om alleen geelwang bronzefallow.

Bronzefallow geelwang kan je gewoon naartoe kweken, lutino-geelwang niet, daar heb je een lutino-geelwang voor nodig of de mazzel van een cross-over.

Rianne

Volgens mij is dat verschil maar minimaal. Als Tjerk zegt dat de lutino geelwang geler is, heb je daar weinig aan als je bijv ergens komt en er zit maar 1 vogel, dan heb je geen vergelijkings materiaal. Ook blijven de ogen van de bronze fallow rood, maar dit gaat niet op als je een jonge vogel aanschaft, dan zijn die van de lutino ook rood. Ik wil ze ook wel eens naast elkaar zien. :)

•=Bonnie=•

Nee maar daar gaat het net om Rianne, dat je het niet kunt zien en afhankelijk bent van wat je uit de ouders en hun ouders zou kunnen opmaken. Lijkt mij goed balen als je denkt lutino-geelwang te kunnen kweken en dat is niet zo, ook al zijn de bronzefallow geelwangen net zo mooi.

Rianne


Tjerk

Hey Rianne,

Je zegt de ogen van een Bronze Fallow rood blijven, klopt. Maar de Lutino Geelwang van mij en Esther hebben beide heel rode ogen en zijn beide ook al een paar jaar oud.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Dan kun je je dus afvragen Tjerk of dat wel lutino-geelwangen zijn  ;)

Tjerk

De pop komt uit een split vogel, dus dit moet zowieso een Lutino zijn. Aangaande Bronze Fallow niet uit één vogel kan vererven.

Groeten Tjerk

Rianne

Wat is dan het ouderkoppel van jouw geelwang lutino Tjerk? Mijn cinnamon gepareld geelwang bronze fallow komt uit 2 split vogels.

Tjerk

Als ik mij niet vergis, maar dat zou ik morgen even op moeten zoeken uit:

Wildkleur Opaline split Lutino Geelwang x Wildkleur

Groeten Tjerk

Rianne

Wildkleur gepareld split cinnamon geelwang en bronze fallow x wildkleur split bronze fallow :)

Nageslacht:
Jonge man
12.5 % Fallow split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
12.5 % Fallow split voor {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split voor Fallow {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
25.0 % Wildkleur split voor Fallow {X1:Gepareld}
12.5 % Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
12.5 % Wildkleur split voor {X1:Gepareld}

Jonge pop
12.5 % Fallow  Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
12.5 % Fallow  Gepareld
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow
25.0 % Gepareld split voor Fallow
12.5 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
12.5 % Gepareld

Ligt er natuurlijk net aan wat de andere jongen in het nest voor mutatie hadden :) Sja, in theorie is alles mogelijk natuurlijk ;)