2 mei 2025, 02:15:48

echt jong valkje

Gestart door boica, 24 november 2007, 20:22:29

« vorige - volgende »

boica

24 november 2007, 20:22:29 Last Edit: 24 november 2007, 21:53:29 by boica
goedenavond, ik ben voor het eerst hier omdat ik op zoek ben naar advies.
mijn zoon en ik hebben een valkparkietje nu 25 dagen? en voeden hem al vanaf dat de oogjes nog dicht waren.
ging zeer goed maar nu veliest hij ineens gewicht, help advies

els en jesper

Ps wij hebben hier niet voor gekozen om zo'n jong vogeltje met de hand te voeden het was een noodoplossing

Karin

24 november 2007, 22:06:50 #1 Last Edit: 24 november 2007, 22:08:48 by Karin
Hoe zwaar is het nu en hoe zwaar was het ? Gaat de krop leeg ? Bij welke temperatuur zit het ? Heeft de ouders het in de steek gelaten ? Dan kan het nml nog wel eens zijn dat het jong al wat mankeerde. Is de pap op goede temperatuur / dikte en maak je alles steeds goed schoon ( spuitjes uitkoken enz., geen oude pap opwarmen ). Kijk even bij de tips die bij de stickies staat en neem anders even contact op met een vogeldierenarts.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boica

39 gr nu 35 gr pap vla dik 38/39 gr weet niet of ouders de valkjes hebben verlaten of weg gepest  zijn door parkieten hadden er twee zondag 1 overleden slik problemen temperatuur plus minus 20/25 graden krob is bij voeden om de drie uur totaal leeg.

♥Debby♥

maar met 3 weken horen ze toch al veel zwaarder te zijn... iets lichter als normaal snap ik.. maar kleintjes van 3 weken zijn op hun zwaarst.. rond de  100 gram..

dit kan niet goed zijn.. 

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Het is idd veel te licht. Het zal ook nog niet echt veertjes hebben denk ik ? Dan is 20 graden te koud, moet je echt minimaal richting de 28 graden gaan, warmtelampje halen dus. Ik zou het om de 3 uur proberen te voeden, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, 's nachts hoeft niet, 12 % van zijn lichaamsgewicht per keer en minimaal 1 x per dag krop leeg. Iedere keer voor de voeding wegen en hopen dat het goed gaat. Succes ermee !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Els,

Hoe is het nu met het valkje en is het valkje inmiddels al wat aangekomen !? Ik wens je heel veel succes en sterkte toe.

Groetjes Karin

Lin

Had je dit al gelezen?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Je geeft aan dat de anderen zijn doodgegaan door slikproblemen..hoe bedoel je dat?

Waar woon je ongeveer?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)