7 mei 2025, 23:57:08

Een paar vragen

Gestart door Brummer, 25 december 2007, 10:07:46

« vorige - volgende »

Brummer

Hallo,

Mijn valkparkiet schreeuwt erg vaak en op en erg hoge toon waardoor het niet echt fijn is om aan te horen. Wij hebben hem 3 dagen geleden gekocht bij de dierenwinkel waar hij in een klein kooitje van ong. 35x25x15 zat met 7-8 valkparkieten. Wat kan de reden zijn van dit schreeuwen? Is het misschien omdat hij eruit wil of wil hij gewoon aandacht? Want zelfs als ik daar zit en met hem praat dan schreeuwt hij gewoon door. Als hij eruit wil, kan ik dat dan doen? Hij is niet kortgewiekt en dus ook niet tam. Zal hij wel weer makkelijk terug in de kooi te stoppen zijn?

Bedankt,

Brum

Silke *

Hoi Brum,

Het schreeuwen doet hij om aandacht, dat kan je het beste negeren en zo leert hij het wel af. Wanneer hij stopt met schreeuwen kan je hem aandacht geven en uit de kooi laten, zo leert hij het af.

Groetjes
Silke

Brummer

OK, Bedankt, ik zal hem voortaan negeren.

bobbie

Als het schreeuwen inderdaad alleen omdacht is, dan ALLEEN het schreeuwgedrag negeren, niet je valkparkiet.

Op de momenten dat hij stil is, dan juist aandacht geven. Dat is de manier om het hem af te leren.

Als je je valkparkiet totaal negeert wordt ie nooit tam en krijgt ie echt te weinig aandacht.

Succes, Nel :)