Is mijn valkje een mannetje of een popje?

Gestart door Brummer, 23 december 2007, 10:38:00

« vorige - volgende »

Silke *


Brummer

Ja, hij/zij is in z'n eentje in de kooi.

Silke *

Neenee, zelfstandig wil zeggen dat hij/zij volledig zelfstandig kan eten, dat de ouders hem niet meer hoefden te voeren.

Brummer

Oh, nou hij is alleen in de kooi en hij eet zelf. Dus, dan denk ik dat hij zelfstandig is   :P

bobbie

Brummer, ik vind het een hele relevante vraag van Silke.

Zie je lege hulsjes tussen de zaadjes?

Stel dat ie niet eet, dan kan hij inderdaad gaan trillen.
Krijgt ie ook trosgierst? Dat eet heel makkelijk voor ze. Leg ook even een stukje bruin brood in de kooi, dan kan je gelijk zien of ie eet.


Het is heel belangrijk dat je checkt of ie inderdaad zelfstandig eet want stel dat ie het niet doet dan ben je voor je er erg in hebt je vogel kwijt. Echt goed in de gaten houden.

gr, Nel

bobbie

Bovendien kan het "schreeuwen" van het valkje bedelen om eten zijn.

Is ie tam? Kan je hem wegen?

Silke *

Citaat van: bobbie op 23 december 2007, 17:48:00
Bovendien kan het "schreeuwen" van het valkje bedelen om eten zijn.

Is ie tam? Kan je hem wegen?


Inderdaad, Dan gaan ze krijsen en schreeuwen om eten te vragen. Dit doen ze normaal aan de ouders en gaan dan met hun kopje op en neer bewegen.

Brummer

Ik heb hem net een stuk brood gegeven. Ik wacht af. Hij is niet tam, dus kan ik hem helaas niet wegen, hopelijk eet hij snel.

Bedankt voor de reacties!

Silke *

Vind je lege zaadjes in zijn bakje/kooi?

Brummer

Goed nieuws, hij trilt niet meer. En schreeuwt minder. Volgens mij was het omdat hij bang was/is. Er zijn wel een paar lege zaadjes en hij werd ook gezien door familieleden tijdens het eten. Hopelijk gaat alles verder goed :D

Silke *

Is idd goed nieuws! Succes met je valkje! ;)

mariejj

Dat trillen doen ook 4 van mijn valkjes, die zijn ook niet tam. Volgens mij is het gewoon dat ze bang zijn  want ze doen het alleen als ik voor de kooi sta.  ;)