28 maart 2024, 16:10:44

Zwartkop??

Gestart door Sander, 15 oktober 2003, 21:05:03

« vorige - volgende »

Sander

15 oktober 2003, 21:05:03 Last Edit: 15 oktober 2003, 21:05:28 by sanderke
Hello

Ik was zonet op www.parkiet.be en daar stond een zwartkop valkparkiet te koop voor €250!!! Hoe ziet deze mutatie er dan uit? Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord!

groetjes
sander

Marianne

Hoi Sander,

Een zwartkop valkparkiet heeft het uiterlijk van een wildkleur maar zijn koppie is zwart/donkergrijs zonder wangetjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Sander

Hello marianne

Is deze mutatie dan zo zeldzaam? Want €250 vraag je denk ik niet voor een doodgewone mutatie!

groetjes
sander

Marianne

15 oktober 2003, 21:28:16 #3 Last Edit: 15 oktober 2003, 21:31:05 by Marianne
Hoi Sander,

Ik heb net ergens gelezen dat deze mutatie pas vanaf dit jaar er is dus dat zal wel de oorzaak zijn van de erg hoge prijs.



Lijkt een beetje op een witmaskerpop.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi,

de zwartkop is inderdaad nieuw sinds dit jaar. Hij is dus momenteel nog zeldzaam. Ik vind hem niet zo speciaal om te zeggen 'nieuwe' mutatie. Niet dat ik valkjes niet speciaal vind, niet op die manier natuurlijk, maar ik ben bijna zeker, dat ik het verschil niet zou herkennen tussen de zwartkop en de witkop pop. En velen zullen denk ik zo'n fout maken. Zoals bijvoorbeeld dierenzaken, die zullen vast en zeker enkele verkopen voor maar weinig geld omdat ze denken dat het witkoppen zijn. Ik snap niet echt, waarom ze dit als nieuwe mutatie zien en waarom zwartkop :-/, ik kan het niet helpen, maar vind het zelf maar een vreemde mutatie.

Inger m

Ik zag de advertentie ook staan pas op die site, dat is echt een enorme prijs voor een valkparkiet.
Ik vind de mutatie wel apart, want een zwartkop man heeft dan geen gestreepte staartveren en is dus echt helemaal donkergrijs. De zwartkop pop zal wel op de witkoppop lijken, maar door selectie kun je de kleur best verder verbeteren.
ik ben op dit moment niet bang dat iemand de zwartkop zal verwisselen voor de witkop in een dierenwinkel, want daar ligt de prijs nog veel te hoog voor ;).
Bovendien kom je in een dierenwinkel maar weinig mutaties tegen, meestal wildkleur en lutino.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sander

hello

Ik denk persoonlijk dat er niet veel zullen te vinden zijn in dierenzaken. Hij wordt waarschijnlijk meer verkocht aan kwekers. En als ik zo andere site's bekijk is 250 euro best goedkoop hoor. Sommigen durven er zelfs 500 euro voor vragen. Dat vind ik nu echt wel absurd hoor voor een valkje.

groetjes
sande

Paul

Hoi,
Over een jaar zullen ze een stuk goedkoper zijn want hoe meer er komen hoe lager de prijs.
De eerste albino's waren ook heel erg duur en nu koop je ze ook rond de 50 euro dus deze gaan ook zeker die kant op na een tijdje.
Tot die tijd stip ik mijn wildkleurtjes wel wat bij met een zwarte stift :D

Groetjes, Paul

ziralioness

Hmm ja, ik weet al een hele tijd van deze mutatie, (yep, ik houd mijn zaakjes goed bij, lol ;D  :D) maar ik wil er eerst eens wat meer van zien.

In principe wel een leuk idee. :)  :P Ik sta altijd open voor nieuwe mutaties! :) :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

Hallo,
Mijn Elmo heeft ook een helmaal grijs koppie (niet zo grijs als op de foto) maar is het dan geen witmasker pop?! Of kun je dat na 12 weken nog niet duidelijk zien?
waaraan herken je nog meer een zwartkop? Ik ben toch wel benieuwd, niet dat het me wat uitmaakt verder maar vind het wel leuk om te weten. Elmo is nu al een schatje.

Groetjes Margrietha

Karin

16 oktober 2003, 21:47:54 #10 Last Edit: 16 oktober 2003, 21:48:39 by kazoo
Hoi Margrietha,

Elmo zal echt geen zwartmasker zijn hoor, want dan had de kweker hem / haar zelf gehouden of voor grof geld doorverkocht  ;D Je kunt pas zien of het een mannetje of popje is na de eerste echte rui, met een maand of 6. De mannen krijgen een echt duidelijk wit masker, de popjes blijven een beetje bleek tot grijs. Hier is mijn knappe ( geparelde ) witmasker man :


Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mastolk

Hoi Karin,

Dank je voor je reactie. Wat een mooi valkje!! Hopelijk wordt Elmo ook zo mooi, hij heeft nu alleen geen (nou ja nog 1,5) staartveren. Hij is te druk met vliegen en verliest ze allemaal. Echt geen gezicht maar goed het is wel een lievertje!!

Groetjes MArgrietha