28 april 2024, 07:58:15

even wat foto's van Teuntje

Gestart door castilie, 16 december 2007, 18:39:49

« vorige - volgende »

castilie

Vanavond even wat foto's gemaakt van Teuntje, mijn catharina parkiet (beetje wazige kwaliteit->mobieltje...)

Echt een raar vogeltje, ik heb hem zelf gekweekt en met de hand grootgebracht vanaf 4 weken, in het begin was hij erg tam, viel zo in slaap in je jaszak of in je hand.

Nu is hij een half jaar en is compleet veranderd; hij houd niet van lichamelijk contact en zit het liefst in zijn kooi met zijn speeltjes...Verder negerd hij je gewoon, ik heb een mooie standaard gemaakt voor hem waar hij verschillende malen per dag op mag zodat hij wordt betrokken bij het gezinsgebeuren; hij geeft er alleen geen klap om! Zit vaak wat rond te kijken of maakt een rondje huiskamer, hij reageert nauwelijks op ons, zit vaak met zijn rug naar ons toe "minding his own bussines" ::). Wel komt hij even kijken als we thuiskomen maar dat is een kwestie van seconden.

Echt een einzelganger met schijnbaar geen behoefte aan contact (in ieder geval niet met ons), ondanks dat vind ik hem geweldig! Alleen jammer dat hij niet wat aanhankelijker is. Ik denk erover om als zijn slagpennen zijn aangegroeid hem in de buitenvoliere te zetten met de andere catharina's, misschien vindt hij hun leuker dan ons ;)








myarca

jammer dat teuntje niet meer zo aanhankelijk is misschien dat ie straks een vriendje of vriendintje krijgt en naar buiten kan.
gelukkig is Babe nog steeds aanhankelijk maar die is ook maar 13 weken oud ongeveer.
en die krijgt binnenkort ook een vriendje erbij.

groetjes mya

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

*Yvon

Hoi hoi

Wij hebben ook een koppeltje cathi's binnen zitten.
En zoals jij je cathi beschrijft,zo zijn ze hier ook. :)
Zelfs de tamste wil zo snel mogelijk weer terug naar haar kooi.
Ze stapt ze wel op en blijft wel in je hand relaxed zitten,maar eenmaal voor haar kooi,wil ze snel terug. :)
Een partner voor jouw cathi zal zeker leuk zijn.
Daar maken ze sneller kontakt mee dan met de mens.  ;)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi hoi

Wat is Teuntje een lieverd zeg, leuk om te zien. En zo te lezen is het typisch Cathi gedrag.

mara

castilie

gelukkig dat het normaal gedrag lijkt te zijn! dacht echt dat er iets mis wsas in zijn bovenkamer... ::)

castilie

Het is en blijft een te gek vogeltje...vandaag heb ik hem een 'vers' slaapzakje gegeven, maar stom het is een andere kleur als zijn oude...nu is hij in gevecht met zijn nieuwe slaapzakje...haha

groetjes en fijne feestdagen!