27 april 2024, 10:25:23

sloom - verstopping?

Gestart door bargram, 18 december 2007, 11:35:25

« vorige - volgende »

bargram

Helaas nog geen verandering. Hij zit op de plek waar we hem gisteren hebben achtergelaten. Hij heeft vanmorgen wel wat gedronken toen we hem zijn waterbakje voorhielden, maar hij weigert nog steeds alle eten. Ik denk dat we zullen moeten gaan voeren. Weet iemand hoe we dat het beste kunnen aanpakken en wat we hem het beste kunnen geven? Laat svp snel iets weten, want het gaat niet goed...
Ga sowieso eveneens zometeen da bellen voor overleg.

Vast bedankt voor jullie hulp,

Barbara

Kaatje

Hoi Barbara,

Natribird B 16 geloof ik, ...zeker weten doe ik het niet maar het is in ieder geval pap. Geven met een spuitje en wat roosvice en biogarde yoghurt, net zo dik als appelmoes. Succes en sterkte met Willem, ik denk aan jullie !!!

Groetjes Karin

Kaatje

Sorry, het moet de Natribird A 21 zijn !!! Nogmaals sterkte met Willem !!

bargram

Kan ik natribird verkrijgen bij dierenwinkel? Of bij dierenarts?

gr,

Barbara

Saar

Citaat van: bargram op 19 december 2007, 07:33:53
Kan ik natribird verkrijgen bij dierenwinkel? Of bij dierenarts?

gr,

Barbara


Hoi barbera,
Het is nUtribird a21 :)
Toen ik het zelf nodig had, kon ik het zo in de dierenwinkel kopen. Zelf denk ik dat het verstandig is, om het valkje naar de DA te brengen en hem daar te laten. Als er wat verandert, dan kunnen ze snel(ler) ingrijpen.
Succes en sterkte!
Groetjes Saar :-*

Sanna

Hoi Barbera,

Zeker gezien het feit dat jullie geen ervaring met zelf voeren hebben, ben ik het met Saar eens dat Willem waarschijnlijk beter bij de dierenarts kan blijven een paar daagjes. Is het wel een dierenarts die echt verstand van vogels heeft? Anders moet je even in de lijst hier links op het forum kijken, onder het knopje 'Dierenarts'. Want dit wil nog wel eens een flink verschil maken. Bij de dierenarts geven ze je valkje dan sondevoeding, zodat hij met zo min mogelijk stress zo veel mogelijk voeding direct in zijn maag krijgt. Heel veel succes met Willem, ik duim met je mee hoor.

Groetjes, Sanna

bargram

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga zo overleg plegen met da. Zelf voeren hebben we bij ons andere knulletje ook al eens moeten doen, dus als da dat adviseert moet dat wel lukken. Ik houd jullie op de hoogte.

gr,

Barbara

bargram

19 december 2007, 10:50:38 #22 Last Edit: 19 december 2007, 10:55:49 by bargram
Zojuist overleg gehad met da. Hij adviseert effect van het shotje toch even af te wachten, heeft nl minimaal een dag nodig voor effect intreedt. Zien we geen verbetering morgen, dan gaat hij hem bijvoeren middels een kropsonde. Ik maak me wel erg zorgen; Willem is zo zwak, ik hoop dat hij het haalt....

gr,

Barbara

NB; Ik ben ondertussen in mijn omgeving op zoek gegaan die naar een dierenwinkel die Nutribird A21 verkoopt, maar niemand verkoopt het. Er is 1 dierenwinkel die wel wat Nutribird producten verkoopt, en die raadde me A19 aan (handopfokvoer voor kleine papegaaien).

bobbie

19 december 2007, 11:07:22 #23 Last Edit: 19 december 2007, 11:11:01 by bobbie
Hoi,

Vervelend van je valkje zeg. Ik hoop dat ie snel opknapt.

Wat ook heel goed is om aan hem te geven is:

Harrison's bird foods juvenile hand-feeding formula.

Dat kan je alleen via je dierenarts kopen. Het is een bruine zak met roze etiket.

Dit is vooral voor zwakke, zieke, jonge, oude vogels. Hier zit heel veel in wat vogels hard nodig hebben. Bovendien vinden ze het lekker.
Je kan het net zo dik maken als je wilt. Je kan er zelfs balletjes van maken (piepklein) met heel weinig watertoevoeging. Ook kan je er een papje van maken, net wat je wilt.

Ik denk dat je hieraan veel meer hebt dan handopfok van Nutribird.

Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.

Heel veel succes en sterkte, Nel

bargram

He gaat echt helemaal de verkeerde kant op. Willem is nu zelfs te zwak om op een stok te blijven zitten. We hebben het hem zo makkelijk mogelijk gemaakt op de bodem van zijn kooi. Over een paar minuten word ik teruggebeld door da, maar ik heb weinig hoop...

Sanna


bobbie


bargram

Even een update; Willem is nu overgedragen aan de capabele zorgen van de da. We hebben hem zonet meegenomen en laten zien. En da durfde het nog wel aan om een kropsonde aan te leggen. Vanavond worden we door hem gebeld aangaande de stand van zaken. Kan absoluut niet inschatten wat de kansen zijn...

Hart(en trommelvlies)verscheurend is het feit dat Fonsje nu alleen is. Hij zoekt zn maatje en krijst non-stop de hele buurt bij elkaar. Iemand een idee hoe we hem een beetje kunnen geruststellen?

gr.

Barbara

Sanna

Hoi Barbara,

Je kunt kijken of hij rustiger wordt wanneer jullie hem bij je nemen, lekker kroelen enzo en aandacht geven. Anders is dan toch een doek over de kooi misschien een optie. Zet hem maar alvast lekker rustig en in het donker zodat hij gaat slapen, het schemert nu toch al bijna.

Ik hoop dat je dierenarts Willem er goed doorheen krijgt!

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Barbara

Ik hoop dat je DA Willem er doorheen kan krijgen. Heel veel sterkte. Verder zou ik het advies van Sanna opvolgen wat betreft Fonsje.

Hou je ons op de hoogte?

Mara