19 april 2024, 15:19:00

Hoeveel voer- en water bakjes?

Gestart door ziralioness, 15 oktober 2003, 19:51:23

« vorige - volgende »

ziralioness

Ik heb wat hulp nodig... we gaan uit van 4 valkparkieten.
 
Hoeveel voer- en waterbakjes raden jullie mij dan aan?
 
Ik dacht aan ongv. 5.  

2 waterbakjes
2 voerbakjes
1 eivoerbakje
 
Is dit wel genoeg?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

15 oktober 2003, 19:52:25 #1 Last Edit: 15 oktober 2003, 19:52:48 by kolkkie
 Hoi Diane,
 
Ik heb zelf in totaal 4 bakjes in de voliere hangen, 1 met voer, 1 met water, 1 met eivoer en 1 met grit/maagkiezel.
 
De bakjes voor het voer en het water zijn dubbele bakjes, dus kunnen ze er met z'n 2-tjes uit eten/drinken.
 
Dus de hoeveelheid voer-, en drinkbakjes kloppen, alleen zou je er dus nog 1 bakje bij moeten doen voor maagkiezel en grit (zelf meng ik kiezel en grit door elkaar).
 
Groetjes,
 
Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Diane,

Op 5 valkparkieten heb ik 2 bakjes water, 2 bakjes voer, en 1 bakje eivoer.
Vervolgens krijgen ze iedere dag 2 trosgierst stengels.

Groetjes lique

Inger m

Hoi,
Dan ben ik zeker zuinig, want ik heb op 9 valkparkieten en 17 andere vogels, 2 konijnen en 1 cavia nl maar een waterbak (grote stenen schaal), een grote voerbak met zaden, 1 eivoer en 1 gritbak. Ze worden 2 keer per dag gevoerd en 2-3 keer per dag schoon water. Ik strooi ook altijd wat voer op de grond. (de konijnen kunnen niet bij het vogelvoer). Verder heb ik 3 groenvoerruiven.

Ik vind het wel voldoende, veel meer bakken heb ik niet nodig, want gaat goed zo, als ze maar voldoende vers voer en water hebben. Bovendien doordat er wat voer op de grond ligt kunnen ze wel tegelijk eten. Extra bakjes geeft alleen maar extra werk. Ze krijgen tussendoor vaak trosgierts of andere knaagstaven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

helo

ik heb voor 10 valkjes twee grote plastieken potten met voer in! er hangt ook 1 eivoerbakje! en een waterschaal met een diemeter van ongeveer 20 centimeter!

SDC:D

ziralioness

hihihihi!!  :D

Ik heb nu ook een waterschaal, maar die ga ik toch maar vervangen door een hangend bakje water...  :-/ Ricky komt nl. niet naar de grond, hoorde ik gisteren van mijn moeder... en ik zou niet willen dat hij zichzelf uitdroogt!  :o Mijn moeder probeert hem nu buiten de kooi te laten drinken... Plus het feit dat het zo'n rommel geeft!

Ik ga gewoon op zoek naar wat kleinere voerbakjes, en dan gewoon in totaal 5 denk ik... 2 voor water, 2 voor voer (of 1 grote voor voer?) en 1 voor eivoer. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

Hoi,
Een grote lijkt mij wel ok. Zodat ze ongeveer gelijktijdig kunnen eten. Ik heb mijn aantal bakken zoveel mogelijk beperkt, maar ze kunnen wel gelijktijdig eten, omdat ik ook wat voer rondstrooi, de vogels eten nl graag van de grond. Bovendien maak ik de bakken allemaal 1 tot 2 keer per dag schoon met heet water (1 keer per week schoonmaakspul), dus dan wil ik niet steeds met een hoop bakken zitten, want ik heb een voliere, maar ook nog 5 andere dierverblijven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Andrea

17 oktober 2003, 16:17:17 #7 Last Edit: 17 oktober 2003, 16:18:14 by Andrea
Hoi Diane,

Ik heb zelf een valkje,

Ze heeft een bakje met voer (2 tot 3 keer in de week meng ik eivoer door het voer) Elke dag controleer ik of ze nog genoeg voer heeft. (geen lege hulsjes)

een bakje met water met vitamine druppeljes er door (elkedag schoonwater +druppels)

Ik probeer haar ook te wennen aan fruit en groente (sla),maar die weigert ze te eten.
Dan begint ze gelijk te blazen, misschien heeft ze een hekel aan groen.

2 keer in de week trosgiest (2 stengels totaal)

Ze heeft in haar kooi nog een apart bakje met grid, een mineraalblok en sepia.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

mastolk

17 oktober 2003, 22:18:25 #8 Last Edit: 17 oktober 2003, 22:19:01 by mastolk
HOi Lique en de rest  :D,
Ik zag dat jij iedere dag twee trotsgier staafjes in de kooi hangt, maar is dat niet teveel?> Ik had nl ergens op de site gelezen dat ze twee keer in de week trotsgier mogen omdat ze anders hun gewone eten laten staan?
Misschien ben ik verkeerd hoor, en mijn valkjes hebben (twee in de voilere) twee etensbakjes en twee drinkensbakjes, een kouwstaaf en twee keer (soms 3 keer) per week trotsgier.
Of ben ik nu te zuinig voor mijn lievertjes? Oh ja, ik heb ook nog een bakje met grit/kiezels of hoe dat ook heet en een mineralenklok.
Verder krijgen ze bijna iedere dag (als ik iets eet) vers fruit en groenten.
En de andere twee zitten nog apart in een kooi, en zij hebben een drinken, eten en gritbakje en verder kauwstaaf en/of trotsgier.

Groetjes MArgrietha


Paul

Hoi MArgrietha ,
Inderdaad is 2 keer in de week voldoende voor trosgierst omdat dat nog al eenzijdig voedsel is en ze worden er ook een beetje dik van omdat de zaadjes vettig zijn.
Dus elke dag is niet goed in elk geval.
Ik denk dat Lique dat ook bedoelde en het misschien een beetje raar getypt heeft.

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Paul,

Dank je, ben ik toch gerustgesteld. Ben ik toch geen dierenbeul  :D  :D   :D  :D  :D dat ik m'n liefies te weinig trotsgier geef.

Groetjes MArgrietha

Paul

Hoi MArgrietha ,

Trosgierst is voornamelijk om ze wat lekkers te geven en ze te verwennen dus een dierenbeul ben je echt niet hoor als je het ze twee keer per week geeft :-)
Zonder trosgierst kunnen ze ook prima overleven maar het is gewoon lekker voor ze om in te knagen :-)

Groetjes, Paul

Lique

18 oktober 2003, 00:38:51 #12 Last Edit: 18 oktober 2003, 00:39:46 by Angelique
Hoi,

Nee, ik geef zeker niet te veel trosgierst.
2 stengels per kooi per dag.
En het gewone voer eten ze ook prima leeg, en zijn niet te dik (op sammy na)
je hoeft het natuurlijk neit iedere dag te geven, alleen omdat ik vaak met jongen zit, doe ik dat wel.
Daarentegen, krijgen ze niet veel snoepstaven, omdat dit pas echte dikmakers zijn. Wel iedere dag vers fruit en groente.

Groetjes Lique

Stijn dc

hello

geef je per dag 2 stengels als er jongen zijn, of altijd?
voor de jongen is het wel een zeer goed opfokmiddel, evenals om ze zelfstandig te laten eten!

SDC:D