8 mei 2025, 04:02:23

goedaardig gezwel

Gestart door maaikedd, 14 december 2007, 20:32:28

« vorige - volgende »

maaikedd

Afgelopen zomer heb ik een gezwel op de buik van mijn valk ontdekt, heb dit laten onderzoeken en bleek een vetbult te zijn. Dit kwam volgens de da door ineens ander voedsel te geven. Nu zijn de gezwellen zijn er inmiddels 2 erg gegroeid, hij is ook afgevallen, maar doet volgens mijn buurvrouw niet vreemd. Hij is namelijk nog bij mijn ouders omdat ik 2 katten heb die niet met vogels samen kunnen, die van mijn ouders wel. Maar wanneer kan ik nu zien dat hij lijdt, hij eet wel meer dan normaal en is ook afgevallen voel zijn ribben als ik hem pak. Hellaas is hij niet de makkelijkste inomgang, hij is tam en daarmee uit. Wanneer moet ik de beslissing nemen van dat hij aan het lijden is moet er wel bij zeggen dat hij inmiddels 12 is en de Da zegt wel dat er wat aan kan doen als hij er last van gaat krijgen.

Yvette

Ik zou toch een Vogelarts raadplegen om te kijken wat hij ervan vindt

Sanna

Hoi Maaike,

Als een valkje gewicht begint te verliezen, gaat het meestal hard. Als je je valkje eraan wil laten helpen, moet je dus niet te lang wachten. Gewichtsverlies is geen goed teken, dat kun je als er-last-van-hebben beschouwen.

Groetjes, Sanna