14 mei 2025, 12:58:56

kleurenzien

Gestart door mastolk, 11 oktober 2003, 01:59:27

« vorige - volgende »

mastolk

Hoi allemaal,
Even een vraagje.
Wie weet of valkjes kleuren kunnen zien of alleen maar zwart/wit zien?!!?
Ik heb nl gemerkt dat Pino (vandaag had ik een trui met sterke kleurverschillen aan) en iets van een streep erover dat hij pikte op de overgang van licht naar donker.
Toen vroeg ik me af   ::)'He, kunnen ze nou kleuren zien of niet?'. Echt hele domme vraag misschien, maar ik vraag het me gewoon af. Als niemand antwoord heeft, pech maar anders zou het leuk zijn!

Groetjes Margrietha

Paul

Hoi Margrietha,
Volgens mij zien valkjes gewoon kleuren hoor.
Je hebt vaak dat ze reageren op bepaalde kleuren truien bijvoorbeeld :-)
Je kan soms dus echt merken dat een valkje een bepaalde kleur trui niet fijn vind als ie niet bij je komt.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Margrietha,

Ze kunnen idd kleuren zien.
Ik weet dat Einstein een blauw-wit voetbalshirtje niets vind, want ze gaat dan erg blazen, dus eigenlijk een bewijsstukje :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Oh lachen, zo snel reacties.
En wat grappig dat jullie valkjes zo op kleuren reageren.
Ik heb het nog niet zo heftig gemerkt, maar ik weet wel dat ze altijd gek op mijn haar zijn (ik heb vuur rood geverfd haar)!! Echt maf om te zien.
Goed dan weet ik het nu toch zeker.

en Paul, je bent weer de 1e die reageert  :D  :D  :D
Achtervolg jij altijd iedereen die nieuwe berichtjes post ofzo?!  :D  :D.

Groetjes Margrietha

Paul

Hoi Margrietha,
 :D nee hoor maar als je alles al gelezen hebt dan zie je elk nieuw bericht wat binnenkomt meteen dus dan reageer ik als ik op de site bezig ben :-)

Groetjes, Paul

Nes

Volgens mij kunnen ze idd kleuren zien ja.
Ik heb namelijk heel vaak dezelfde rode trui aan en wanneer mijn moeder dan iets roods aanheeft dan komt Rocky er op af  ;).

Groetjes Nes.

Sanna

Hoi Margrietha!

In alle valkenboekjes die ik tot nu toe gelezen heb (dat zijn er heel wat, maar ik doe het eigenlijk om de mooie foto's die daar altijd in staan ;)) staat dat valkjes dol zijn op felle kleuren. Daarom raden ze ook aan speelgoed in felle kleurtjes te kopen. Dus ja, ze zien kleuren.

Groetjes!

mastolk

Hoi Sanna,

Leuk dank je voor je reactie. Daarom zijn speeltje dus in felle kleuren! Nou leuk weet ik dat ook weer.

Groetjes MArgrietha

jacko

hoi margrietha

volgens mij kan valkparkiet ook kleuren zien want dat heb ik ook gemerkt met jacko.want als ik uit de blauwe beker drinkt dan begint hij te krijsen en dan pakt hij ook mijn pink.en toen zei mijn vriend pak eens de telefoon en probeer dat eens uit en ja hoor hij dat dat het zelfde dan wil hij mee praten.

groetjes m

ziralioness

Ik weet zelfs 100% zeker dat ze kleurtjes zien!!

Er bestaat nl. een testje voor, die heb ik uit het boek 'mijn valkparkiet' en hij werkte bij mijn valkjes echt!

Pak 3 bakjes. Leg op 1 bakje een rood vel papier, de ander een blauw vel en de laatste een groen vel. Laat het valkje zien dat er voer zit in het bakje met (bv) het rode vel, laat hem er ook uit eten. Verschuif nu de bakjes allemaal op een andere plaats en laat het valkje het bakje kiezen. Hij zal de rode kiezen!!

Bij mijn valkjes werkte het echt!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...