Ik heb een Terenziani voliere gevonden!

Gestart door ziralioness, 15 oktober 2003, 18:42:59

« vorige - volgende »

ziralioness

Bakje ervoor, opgelost!  ;D Ach het is ook een beschadiging van niks, ik heb de randen gecontroleerd en die zijn gelukkig totaal niet scherp. :)

Paul, ik had ook inderdaad gelezen dat een lekkere lange en brede kooi belangrijker was dan hoogte.

Ik zie nl. vaak die smalle torens van ferplast... ik vind ze heel mooi, maar heb het idee dat mijn valkjes dat niet best zouden benutten. Nina en Kiko gebruiken nl. voornamelijk de breedte om in te klimmen en klauteren en spelen! Ze komen ook vaak naar de grond, en dat lijkt me in deze kooi ook wat gemakkelijker... :)

Enne... mijn drie valken komen er zowieso wel elke dag uit, dus ruimte no problem...
maar ik denk niet eens dat er nog veel meer bijkomen hoor!  :-/ Óf nog een Lutino, óf nog een geparelde... en misschien, heel misschien, als ik echt een popje tussen de mannen heb, dat ik nog eens ga kweken en misschien uit zo'n nestje ooit wat houd. :)

Maar da's toekomstmuziek, kweken zal pas Juni op zijn vroegst worden, dan zijn mijn valkjes nl. pas een jaar oud, en eerder ga ik niet beginnen. :) Laat ze nog maar even lekker 'puber' zijn!

Ik ben erg tevreden met deze 'voliere'. Mijn moeder gaat er een onderstel voor maken op wieltjes, zodat het ook echt een voliere is! :) En dan hoeft hij ook niet in de hoek achter de deur, hij kan nu mooi naast mijn bureau!!! :) Dan staat hij nl. voor 1 deur van mijn kledingkast, en daar hoef ik zelden bij... en als ik er dan eens bijmoet kan ik hem wegrollen. :)

Ideaal toch?? Valkjes blijven dicht bij me, ik heb mijn bureau weer vrij, de loze hoek is gevuld en zij hebben alle ruimte!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Andrea


Hoi Ziralioness,

Wat een gigantisch mooi mazzetje heb je met die kooi zeg!
Kooien zijn vaak zo duur, maar je kunt inderdaad mazzeltjes hebben.
Vooral inderdaad op marktplaats,of de kringlooop e.d.
Toen ik een huisvesting nodig had voor Sparkle afgelopen zomer, kon ik niet echt wat vinden bij de kringloop enzo.
Gelukkig had de dierenwinkel bij mij in de stad nieuwe kooien in de aanbieding.
Daar had ik er een die 50 diep, 60 hoog en 90 cm breed is, van Ferplast.
Die had ik ook nog redelijk goedkoop, voor 50 euro, normaal was die 150 euro (daar had ikhem voor gezien bij een andere dierenwinkel).
Eventueel kan ik er volgend jaar nog eenvalkje bij nemen qua ruimte.
Vaak is mijn valkje ook los, als ik thuis ben.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

ziralioness

Heerlijk is dat he? De vogels lekker los hebben als je toch thuis bent... ik vind dat zó gezellig, ik kan ze gewoon niet in de kooi laten!  ;D

Ik heb al voerbakjes weten te bemachtigen en er kan precies een bakje over die kapotte tralies hangen, dus....  :) Ideaal toch?

Ik ben trouwens wel heel blij dat de bovenkant van de kooi open kan... anders werd het lastig om alles erin te hangen!
Hmm... ik denk dat ik maar eivoer hang in dat bakje bij de beschadiging, daar hoef ik zelf het minst vaak bij... :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mandy

Nou, die kooi die Ziralioness hier heeft laten zien is nu van mij! ;D

Er zouden eerst andere mensen naar komen kijken, maar die kwamen niet opdagen dus nou is tie van mij. :)
Toevallig staan vrienden van ons nu op een motorbeurs in Utrecht en die mw. was zo vriendelijk om de kooi daar heen te brengen (zij woont in Utrecht  ;) ) en dan gooien die vrienden de kooi hier vanavond weer af, goed geregeld hé! :P

Nu is het nog afwachten of dat ratje van m'n vriendin zwanger is, er is al wel volop gewipwapt! :D
M'n vriendin zei al wel dat ik ws wat extra gaas om de kooi heen zal moeten doen anders kunnen ze er in hun eerste weken misschien wel doorheen! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Wel gaaf dat dankzij de foto van Diane jij nu ook die kooi kan krijgen  :)
Het zijn in elk geval hele mooie kooien en best groot :-)
Zeker voor ratjes is het ook perfect natuurlijk maar zoals bij Diane voor valkjes ook perfect natuurlijk.

Groetjes, paul

ziralioness

Wow, wat geweldig dat je die kooi hebt gekocht Mandy! :) gefeliciteerd!!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jaimy_en_Viggo

hey iedereen..

Toen iedereen het over kooien had..werd ik weer lekker gemkaat en ging ik zelf kijken..mar ja..marktplaats deed het niet..dus ik naar ebay.nl en ja hoor..daar staan zo'n kooi..hoewel ik hem helemaal niet zo bijzonder vind.. :-X

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2355681827

Hopelijk doet je link hety..anders ga naar www.ebay.nl en dan naar Dierenaccessoires en voeding.veel geluk!

Dikke kus

Mandy

Tja, wat versta je onder bijzonder? Ik hou van functionaliteit en niet van die overdreven felle kleurtjes. En dit zijn in principe ratten en fretten kooien, echte vogelkooien zijn vaak mooier. ;)

Ik heb de kooi nog in de garage staan en moet 'm nog schoon maken en ontsmetten. Maar dat geeft niet, want de ratjes moeten toch nog geboren worden. En daarna moeten ze toch nog ff in een kleiner kooitje want anders kunnen ze nog door de tralies heen! :D

Mijn vriendin was vorige week trouwens in R'dam bij Alexandrium in die grote dierenwinkel en daar stond die kooi ook die ik nu heb en daar stond ie nieuw voor 287 euro! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jaimy_en_Viggo

haha, dan vind ik het wel bijzonder dat je hem voor 15 euro hebt kunnen kopen..echt een gelukje..ik zelf heb een hele mooie kooi waar ik heel trots op ben  :P Hijs lekker groot..zitten nu 4 valjes in..met zwembad erbij..hangt erbuiten net als het broedhokje..en dat voor 50 euro..jep ik had ook geluk gehad! Alleen voor meer geld  ;D

Jaimy_en_Viggo

Ik heb er meteen een paar foto's van gemaakt..erg he? :-[ Maar nu hebben jullie een idee hoe het huisje van mijn engeltjes eruit ziet!  :)



dit is natuurlijk de voor kant..en die kleine dingentjes..ja dt zijn mijn vogeltjes!!  ;D



en de achterkant! als je goed kijkt..zie je viggo bovenop!

Mandy

De kooi is wel redelijk te zien en die ziet er mooi uit hoor! ;)
En 50 euro is een mooi bedrag voor zo'n grote kooi hoor.
Ik heb dat er ook voor betaald. Ziralioness had er 15 euro voor betaald, dat was helemaal een koopje. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Jaimy,

Wat toevallig zeg, ik heb precies dezelfde kooi.
En dat onderstel kan je ook makkelijk dingen opleggen, en hij is supermakkelijk met schoonmaken.
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik met mijne.

Groetjes Lique

Jaimy_en_Viggo

Hey Lique!

haha das zeker toevallig, Lique..hijs zeker handig..en al die ingangen zijn ook fijn (voor broedhok en badje) Ik heb er dat nu inhangen..(zoals je mischien wel kunt zien)

Dikke  :-* Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Hey Mandy,

50 euro is zeker redelijk..15..zou ik hem eigenlijk niet durven te kopen..zou je bijna denken dat hij elk moment in elkaar kan storten..zo goedkoop..heeft ziralioness echt geluk meegehad! Op ebay staat nu ook een mooie kooi..rond en heel hoog..zo rond de 1.10..maar ja..heb zelf al drie kooien  :P en als je ooit een super mooie zwart valkje hebt gekweekt..hoor ik het wel..ga ik nu vast sparen  ;D

Dikke kus jaimy

ziralioness

Wahahah ja ik heb enorm geluk gehad! Ondanks de paar kapotte tralies gaat het prima zo. :) Ze hebben er helemaal geen last van. De kooi zelf is verder in prima staat en mijn valkjes zijn er heel gelukkig in... en ik ben zo blij dat ik een koopje had, want ik heb gewoon nooit een cent te makken.  :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...