28 maart 2024, 14:40:49

Veertjes uittrekken

Gestart door Silke *, 24 december 2007, 09:59:44

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Allemaal,

Voor het komende kweekseizoen ben ik van plan DNA tests te laten doen op de jonge vogels.
Wat moet er dan juist allemaal gebeuren? Ik dacht 5 borstveertjes uittrekken en opzenden in een "monsterzakje"?
Nog even een vraagje: hebben de vogels pijn als je de veren uittrekt? Toch best handschoenen aandoen dacht ik...

Groetjes en alvast bedankt,
Silke

talitha

het doet geen zeer als je de veer tegen de groeirichting uittrekt, met een vlugge beweging.
de veertjes die je opstuurd moeten wel van de buik getrokken zijn.

het is hetzelfde als het toileteren van paarden (manen en staart) daar worden de haren ook tegen de richting uitgetrokken, hebben ze helemaal geen last van.

groetjes talitha

Silke *

Hoi Talitha,

Bedankt voor je reactie! Ik zal eraan denken ze tegen de groeirichting te trekken! Ik heb ff een mailtje gestuurd naar het labo zelf, zij zeiden dat ik 3 veertjes moet opsturen van op de rug. Ik dacht ook eerst dat het van de buik moest komen, maar blijkbaar niet  :)

Groetjes
Silke

talitha

ow want k had n keer op ander topic gelezen, wou iemand dna test doen voor t geslacht.
dat het van de buik moest :S
maar ze hebben er verder geen last van :)
groetjes

Silke *

Hoi Talitha,

Heb nog even geinformeerd, normaal is het altijd van de borstveertjes, maar hier niet, raar maar waar  ;D

Nouja, ik hoop dat het hen geen pijn doet als ik ze uittrek.

Groetjes
Silke

talitha

en hoe ging het met het uittrekken?
waarvoor moest je eigelijk dna test doen?

groetjes talitha

Silke *

Hoi Talitha,

Ik kweek namelijk met verschillende koppels valkparkieten. Er zijn er nu alweer enkele gereserveerd en de mensen zouden graag DNA-tests doen om het geslacht zeker te zijn.
Dus het veertjes uittrekken zal maar voor in april zijn  ;D

Groetjes
Silke

talitha

ow oke succes verder met het kweken.
hopen dat het mooie beesjes worden  :)

groetjes talitha

Silke *

Hoi Talitha,

Dankje, dat zal wel zo zijn hoop ik  ;D
Ik vind ze alvast mooi, kijk maar op mijn site, die kan je vinden onder mijn foto onder dit berichtje  ;)

Groetjes
Silke

talitha

dat zullen wel mooie worden denk k.
vooral van t eerste koppeltje (k val op geparelde :D)
mooie beestjes heb je ook,
groetjes talitha

Silke *

Hahaha, oke  ;D Bedankt!

Groetjes
Silke