HELP! Mijn valkje gaat opeens hard achteruit!!

Gestart door Lentemorgen, 15 december 2007, 12:59:27

« vorige - volgende »

Lentemorgen

15 december 2007, 12:59:27 Last Edit: 15 december 2007, 13:03:13 by Lentemorgen
Mijn valkje Saffier was vanmorgen om 6 uur nog springlevend, maar nu is hij duf, doet zijn ogen steeds dicht, en wil niet meer eten! Hij schudde 1 keer met zijn kopje en toen vloog er wat vocht in het rond, maar ik weet niet of dat uit zijn krop kwam of uit zijn neus. Zijn ontlasting is ook nogal donker, maar niet echt diarree.

Ik ben gelijk met hem naar een dierenarts geweest die ook veel van vogels af weet, en die denkt dat hij snipverkouden is. Hij laat zijn vleugels ook wat hangen  :'( De DA heeft hem een prikje in zijn nek gegeven, en ik heb nu druppels gekregen die hij iedere dag moet hebben.

Ik ben zo bang dat hij het niet gaat halen. Hij is zo enorm lief, tam en praat bijna 20 woordjes! Hij rilt een beetje, maar zijn pootjes zijn weer heel warm  ???

Moet ik hem op een kruikje zetten?? Heeft hij het warm of juist koud? Ik was zo in paniek bij de dierenarts dat ik dat vergeten ben te vragen..
Hij was zich nog wel een beetje, maar trosgierst wil hij niet  :-\

Heb ik wat verkeerd gedaan? Ik heb echt alles voor hem over, en ik wil niet dat hij dood gaat  :'( :'(

Wanneer hij over een paar uur nog niet eet, dan wil ik overgaan op druivensuiker voeren. Ik heb gelezen dat dit oppeppend werkt.
Wat voor druivensuiker heb ik dan nodig? En moet ik dit verdunnen? De DA had het over Roosvicee..

aub help  :'(

ROCKS

Hoi,

Ik denk dat er wat anders aan de hand is, als je valkje alleen verkouden is zal hij niet zo snel achteruit gaan als wat jij beschrijft.
Heb je een warmte lamp?
Daar zou ik hem onderzetten, dan kost het hem minder energie om zichzelf warm te houden.
Een doek over de kooi is ook wel prettig, dan is het wat donkerder, en vaak voelen ze zich dan wel op hun gemak.
Je kan ook nog naar dokter Feld bellen, volgens mij is de praktijk nu nog open, maar 's middags is ie dicht, het ligt aan de afspraken die ze hebben. Bel gewoon eens, en kijk wat ze zeggen.

Donkere ontlasting is niet goed, dat geeft aan dat ie echt ziek is. Wat voor druppels heb je gekregen? Is dat een kuur ofzo?
Ik hoop dat je valkje snel opknapt, je moet er echt goed opletten, en als ie nog slechter wordt toch weer een DA bellen.

Wat betreft de roosvicee, dat kan je hem geven. De concentratie maakt niet zo uit, hoe zoeter hoe lekkerder ze het vinden.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lentemorgen

Hij maakt piepende geluidjes, alsof zijn krop ergens mee vol zit, want hij schudt ook af en toe zijn koppie. Hij gaat heel snel achteruit  :'(
Ik heb dokter feld gebelt, maar krijg geen gehoor  :'(

Een warmtelamp heb ik helaas niet. Ik heb hem wel op een kruikje gezet, maar hij wil steeds bij mij zitten.
Ik heb de DA nog een keer gebelt, en die denkt nu toch aan infectie van de krop! Omdat ik hem net steeds met zijn kop zag schudden alsof hij eten op wil geven.

Hij zit nu steeds met zijn koppie een beetje omhoog op mijn schouder, en zijn oogjes zijn dicht  :'(

Karin

Haal een warmtelamp, die hebben ze o.a. te koop bij Welkoop / Boerenbond, van die varkenslampen, zo noemen ze die geloof ik. Druivensuiker oplossen in een beetje water en proberen in het bekje te druppen. Het mag best veel druivensuiker zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Lentemorgen

Krijg je bij dr. Feld niet het antwoordapparaat eraan? Er is ook een spoednummer meen ik. Heel veel sterkte met je valkje, ik hoop dat het goed komt.

mara

Lentemorgen

15 december 2007, 13:51:21 #5 Last Edit: 15 december 2007, 13:54:26 by Lentemorgen
Ik ga nu een warmtelamp halen, maar hij loopt als een idioot te hijgen.
Ik heb ook nutribird in huis. Kan ik dat geven? Ik ben bang dat ie stikt omdat ie het al zo benauwd heeft, maar het zou ook oppeppend kunnen werken.

Ik ben op zoek naar een ander nummer van dokter Feld, maar kan het in paniek even niet vinden.

Ik blijf de hele nacht op als het moet, maar ik voel me zo schuldig dat ik misschien wat over het hoofd heb gezien.

Ik heb namelijk ook natuurmix in zijn kooi gezet van de week, en de DA is bang dat daar iets van is blijven steken in zijn krop, waardoor hij een infectie heeft opgelopen  :'( :'( :'(

Mara

Hoi Lentemorgen

Je kunt hetzelfde nummer gewoon bellen maar dan moet je een bandje luisteren en daar wordt je een nummer gegeven wat je dan kunt bellen. Tenminste, zo staat het op de site. Dus gewoon het nummer van dr. Feld bellen.

Mara

Lentemorgen

Bedankt!

Ik heb de kooi verhuist tot naast de centrale verwarming, en ga zo een warmtelamp halen. Ik ga nu eerst bellen.

Zou ik nutribird kunnen geven? Of is dat nu te gevaarlijk omdat ie het zo benauwd heeft?

Lentemorgen

Ik heb net dokter feld gesproken (en ik barstte gelijk in tranen uit  ::) ) en volgens hen moet ik een uur met Saffier in de badkamer gaan stomen. Luchtwegproblemen komen normaal gesproken niet zo snel opzetten, dus ik ga nu een uur met hem in de douche stomen. Daarna gaat hij lekker warm zitten en ga ik nutribird proberen..

Pff, ik ben zo bang dat ie het loodje gaat leggen  :'( Hij zit nog steeds op zijn stokje en roept me, maar hij voelt zich zo ellendig en zit met zijn oogjes dicht te hijgen..

Sanna

Je kunt hem beter niet naast de verwarming zetten, die lucht is te droog. Als hij het benauwd heeft kun je hem beter mee naar de douche nemen en de warme kraan open zetten. De vochtige warme lucht werkt verlichtend. Ik hoop dat je inmiddels al contact hebt gehad met Feld...

Groetjes, Sanna

Lentemorgen

Hoi Sanna.

Je hebt gelijk, maar in paniek had ik dat even gedaan.
Ik kreeg idd het advies om hem te laten stomen met vochtige lucht, en ik ga nu dus een uurtje met hem in de douche zitten.

Anke

Hoi,
Ik hoop dat Safir opknapt van het stomen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lentemorgen

15 december 2007, 15:19:28 #12 Last Edit: 15 december 2007, 15:23:07 by Lentemorgen
Ik ben terug van het stomen, en hij leek het er eigenlijk alleen maar benauwder van te krijgen, of is dat normaal?
Hij zat met zijn snavel wijdopen te hijgen, dus ik ben er mee gestopt. Ik was bang dat hij dood neer zou vallen  :-\

Ik heb er een paar hapjes nutribird in gekregen, maar het was maar een heel klein beetje. Nu laat ik hem maar even met rust in zijn kooi. Hij zit op een kruikje.
Hij zit nog steeds te hijgen met zijn oogjes dicht, maar ik heb wel het idee dat hij vrij rustig is.

Ik ga rond 5 uur nog even dokter feld bellen, en daarna roosvicee voor hem halen.  Ik heb een doek over de kooi gedaan, want ik heb inderdaad het idee dat hij graag donker zit (net kroop hij al weg naar een donker plekje)

Het is zo'n dapper mannetje  :'( :'(  :'( Hij vecht nog steeds.
Net probeerde hij wat trosgierst te eten, en at 2 zaadjes. Daarna was hij te moe.

Kimm

hoi lentemorgen,

wat vervelend zeg! dat zijn geen leuke dingen. ik hoop dat hij snel beter wordt.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lentemorgen

Dank je wel.

Mijn echte naam is trouwens Monique, misschien praat dat wat handiger  :'(

Om 5 uur ga ik Dokter Feld weer bellen, maar ik durf nu bijna niet de kooi in te kijken  :-\
Hij is zo leuk.. Vanmorgen floot hij nog Jingle Bells en "Kiekeboe!, Wat doet de poes?" en al zijn verhaaltjes, en als je hem nu ziet  :'( :'(