7 mei 2025, 00:50:02

dunne ontlasting

Gestart door Naam_, 14 december 2007, 18:01:32

« vorige - volgende »

Naam_

14 december 2007, 18:01:32 Last Edit: 31 oktober 2009, 15:33:08 by Naam_
 :censuur

Sanna

Hoi Sven,

Ik denk dat een vogel-dierenarts deze vraag het beste kan beantwoorden. Je kunt de ontlasting van je valkje altijd laten onderzoeken op bacteriën en parasieten. Je kunt dan wat ontlasting opvangen op bijvoorbeeld een stukje alluminiumfolie en bij de dierenarts langsbrengen.

Groetjes, Sanna

Naam_

14 december 2007, 23:52:15 #2 Last Edit: 31 oktober 2009, 15:32:24 by Naam_

Rianne

Als valkjes broeden verandert de ontlasting inderdaad. Ze sparen het op en gaan enkele keren per dag van de eitjes af om te poepen. Alleen is het dan nooit enkel vocht, maar een grote groen met witte hoop.

Lin

Iksluit mij aan bij Rianne ze hebben dan inderdaad spetter poep met het broeden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Naam_

15 december 2007, 18:27:45 #5 Last Edit: 31 oktober 2009, 15:31:51 by Naam_

bobbie

Ben je meer groenten gaan geven?

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een poepje opvangen en naar de vogelarts brengen. Die kan het onderzoeken zoals Sanna al schreef. ;)

Naam_

15 december 2007, 18:34:46 #7 Last Edit: 31 oktober 2009, 15:26:27 by Naam_

Sanna

Alleen vocht kan een teken zijn dat je valkje extreem veel drinkt. Misschien door een schimmel-infectie of een nierprobleem. Het is beter om even een vogelarts te consulteren.

Groetjes, Sanna

must

Toen mijn Birdie aan het broeden was, zoals al eerder gezegd: Dan kwam me er toch een partij poep uit (ongeveer 1 á 2 keer per dag) dat was ongeveer zoveel als je denkt dat de inhoud van de hele vogel zou zijn.
Dat dunne ontlasting heeft mijn Birdie iedere ochtend als ik haar warm water breng, ze neemt dat 4 grote slokken (omdat ze alleen warm water lust  ;D)  Ik denk dus ook dat uw vogel veel drinkt, maar dat kan idd wijzen op een infectie oid. Ik zou als ik het niet zou vertrouwen, zeker even langs de vogelarts gaan. Beter voorkomen dan genezen....

Succes!

Lin

Veel wit in de ontlasting komt door nierproblemen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)