De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

*Yvon

CitaatMisschien een rare vraag maar als we zo lang moeten rijden straks terug kan je dan de valkjes het best zo donker mogelijk in de auto zetten of juist niet. Heb jij daar een idee over.

Is helemaal geen rare vraag hoor.  ;)
Ik denk dat het idd beter is om de valkjes donker te zetten tijdens het vervoeren,zeker met een lange rit.
Zo zullen ze niet zo snel willen gaan fladderen en blijven ze dus rustig onderweg.
Wij doen wel altijd een stukje trosgierst in het bakje.
Sommige gaan ervan eten onderweg.
Ben jij ook zo nieuwsgierig hoe het op die beurs zal zijn ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Dan hebben wij het de vorige keer goed gedaan. Wij doen ook altijd een stukje trosgierst in de vervoerskooitjes en zetten ze inderdaad donker.

Ik ben dus niet de enige die nieuwsgierig is naar die beurs. Het schijnt een grote beurs te zijn en heel erg druk. Ik hoop dat ik nog twee leuke popjes tegenkom. Ik wil in ieder geval een geparelde met evt. split bont en als het enigzins meezit nog een geelwang split bont of een bonte geelwang of een cinnamon geelwang split bont.
de eerste zal misschien wel lukken en de tweede heb ik weinig hoop op.

Hoe laat willen jullie wegrijden. Wij gaan hier om 8 uur rijden want de beurs begint geloof ik om half elf. Zijn jullie er al eens eerder geweest.

*Yvon

Wij zijn ook super nieuwsgierig,ook al weet ik dat er een hoop hokjes/kooitjes niet leuk zullen zijn om naar te kijken.  :-\
Wij hopen dat we een leuk popje voor Quinto zullen vinden,een zwaar bont opaline witmaskertje.
En wie weet zien we nog een leuk koppeltje.  ;)
Ook willen we gaan voor de speeltjes en andere spulletjes die er zullen zijn.
Wij gaan rond 6  half 7 al vertrekken van hier.
We willen voor de openingstijd al binnen lopen.  :)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Om 6 uur al. Je weet dat de beurs pas om half elf begint toch. Om 6 uur draai ik me nog een keer om hoor.

*Yvon

Jaja,wij willen alleen voor de al die bezoekers zijn.  :P :)

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: *Yvon op 20 februari 2008, 22:37:00

Jaja,wij willen alleen voor de al die bezoekers zijn.  :P :)

Kan je dan wel al naar binnen of ga je gewoon buiten wachten op de kwekers. Je zoekt zeker weer iets bijzonders ;)

•=Bonnie=•

*Yvon

Hoi hoi

En en en en en ?? ?? ?? ?? ??  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

We hebben 1 fallow bourke aangeschaft en nog ..............
;)   ;D ;D ;D

En jij ?????????????????

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

23 februari 2008, 23:29:09 #117 Last Edit: 23 februari 2008, 23:57:28 by Jacqueline
Oke dan.

We hebben op de beurs niet echt bijzondere mutaties aangeschaft. We hebben 2 opaline popjes gekocht waarvan eentje echt heel donker is. Helaas wisten de verkopers de splits niet en wordt het dus afwachten wat er voor jongen uitkomen.

Verder hebben we bij Thierry op de beurs (de man met de vele bleekmaskers) nog een wildkleur pale fallow kanssplit witmasker gekocht en deze gaan we tegenover het bonte opaline witmasker split pale fallow popje zetten die we vanmiddag bij Angelique hebben opgehaald. Ik dacht overigens dat wij veel valkjes hadden maar als je ziet hoeveel Angelique en Peter er hebben dan is het bij ons nog niets vergeleken bij hen. Overigens zaten er bij Angelique ook nog mooie valken hoor.

Ook hebben we nog het koppel cinnamon split lutino geelwang x cinnamon geelwang opgehaald welke ik had gereserveerd op MP. Alleen de snavel van de pop is aan de lange kant dus ik hoop dat deze slijt door de sepia en mineraalblokken die wij hebben hangen anders zal er toch iets aan gedaan moeten worden.

En dan natuurlijk nog de fallow bourke want ons andere mannetje lag gisteren dood in de voliere dus het popje zat alleen en dat is ook zielig vinden wij.

Dus in totaal 6 valken en een bourke.

Als ik morgen tijd heb maak ik foto's en plaats ik ze maar ik durf nog niets te beloven want mijn zoon gaat morgen naar zijn vader om vakantie te vieren dus ik moet nog alles strijken en inpakken wat hij mee moet nemen.

Overigens is de bonte geelwang die wij in december hadden aangeschaft waarschijnlijk toch een bleekmasker. Thierry had er ook een bij zich die toch wel heel veel op die van ons leek. De kuif van onze "geelwang" is ook heel zachtgeel. We gaan het uittesten door er een witmasker pop tegenover te zetten en dan kijken wat voor jongen er uitkomen.

Wat heb jij meegenomen. Ik heb je trouwens niet gezien maar het was ook wel erg druk. Ik heb wel mooie rosella's gezien. Ik blijf dit mooie vogels vinden maar helaas heb ik er geen ruimte voor.

*Yvon

Zo dan 6 valkjes erbij.  :o
Dan kom je op het totaal van hoeveel valkjes ?

20 ??

Bij Thierry hebben we wel gekeken,maar in die mutaties hebben wij niet echt interesse.
Ik heb er eigenlijk ook niet veel mee.  ;)
We zagen nog wel een paar mooie geelwangetjes zitten,maar 3 van die popjes vinden we wel genoeg in onze voliere.  :)
Een iets te lange snaveltje hoeft geen problemen te geven,zolang ze goed kunnen eten.
En miss tijdens de broedperiode even een stukje afknippen.

Ik heb ook nog geprobeerd op te letten op bekende gezichten,
maar ja........ met zoveel hokjes/kooitjes om me heen,zie ik niet veel mensen meer.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Nee hoor nog geen 20. We hebben er nu in totaal 17.
9 mannen en 8 poppen dus eigenlijk komen we nog een pop tekort maar dat lossen we misschien wel op met de jongen die geboren gaan worden. Of het moet problemen gaan geven tijdens de broedperiode.

Het afknippen van een snavel heb ik nog nooit gedaan hoor. Ik laat dat dan liever over aan iemand die het al eens gedaan heeft en als het niet te moeilijk is dan kunnen wij het misschien zelf.

Wij hebben nu twee geelwang popjes in de voliere en 2 split geelwang mannen. Als het goed is kunnen we nu ook cinnamon lutino geelwang popjes kweken. Die vind ik echt supermooi.
En bij toeval zijn we waarschijnlijk in het bezit gekomen van een bleekmasker man maar het kan ook een geelwang man zijn dus we zullen het wel zien als de jongen er zijn. En nu dan ook nog een pale fallow koppel.

Zoals je ziet hebben we nu verschillende mutaties.

Ik heb overigens jouw nieuwe aanwinsten gezien hoor in je boekje. Ze zijn echt schitterend. Toen wij er waren heb ik deze mutaties niet meer gezien.

Ik had overigens ook bij sommige kooitjes echt zoiets van dat ik maar snel moest doorlopen.

Ik ga nu lekker mijn mandje in want mn oogjes vallen langzaam dicht. Voor ons was het vanmorgen ook vroeg dag.